Mariaslekrum

Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 10 januari 2010 15:19

Vad det är för likheter mellan män och hundar.

Ingen utav dem gillar dammsugaren.


Båda tar upp för mycket plats i sängen.


Båda känner sig hotade av sitt eget slag.


Båda markerar sitt område.


Båda är dåliga på att ställa frågor.


Ingen utav dem berättar vad det är som bekymrar dem.


Båda luktar äckligare med åldern.


De små verkar mer nervösa.


Ingen utav dem diskar.


Båda fiser utan skam.


Ingen utav dem märker när du klipper dig.


Ingen utav dem vet hur man talar i telefonen.


Båda två är väldigt misstänksamma mot brevbäraren.


Av Maria - 10 januari 2010 15:16


Din hund - min hund.

  • DIN HUND ÄR BORTSKÄMD, MIN ÄR EN FAMILJEMEDLEM.
  • DIN HUND ÄR HYSTERISK, MIN ÄR FULL AV LIV.
  • DIN HUND ÄR SKYGG OCH NERVÖS, MIN ÄR BARA LITE GENERAD OCH BLYG.
  • DIN HUND ÄR SMÄLLFET, MIN ÄR LITE KRAFTIG.
  • DIN HUND ÄR DUM, MIN LÄR SEJ SAKTA.
  • DIN HUND SVINADE NER HUSET, MIN RÅKADE UT FÖR EN OLYCKA.
  • DIN HUND HADE DÅLIGA RÖRELSER, MIN HADE DÅLIGT UNDERLAG.
  • DIN HUND VANN FÖR ATT DU KÄNDE DOMAREN, MIN VANN FÖR ATT DET VAR EN BRA HUND.
  • DIN HUND FÖRLORADE FÖR ATT DET VAR EN BRA DOMARE, MIN FÖRLORADE FÖR ATT DOMAREN INTE KUNDE RASEN.
Av Maria - 10 januari 2010 15:10

En hund som heter Sex.

 

När folk köper en hund döper de oftast honom till saker som Pluto eller Karo.

Jag döpte min hund till "Sex".

 Men på senaste tiden så har Sex skämt ut mig.

Jag kommer ihåg en dag då jag tog Sex till rådhuset för att

 skaffa licens åt honom.

 Jag gick till sekreteraren och sa "Jag skulle vilja ha en licens för Sex".
Han sa att han också skulle vilja ha det.

Jag sa "Du förstår inte, jag har haft Sex sen jag var nio år gammal".
Han sa att jag måste ha varit en speciell unge.

 

Förra året så hade de en provspelning för hundar till en reklam om hundmat. J

ag tog med Sex till studion för att se om han kunde få rollen.

 Men helt plötsligt så slet sig Sex och sprang runt i studion.

 Jag gick efter honom,

 men chefen tog tag i min arm frågade vad jag gjorde där.

 Jag sa till honom att jag hoppades få ha Sex i tv:n.

 Han kallade mig skrytmåns.

 

En annan dag så sprang Sex ifrån mig mitt på natten.

 Jag gick runt kvarteret och letade efter honom.

 En polis kom och frågade vad jag höll på med.

 Jag sa att jag letade efter Sex.

 Mitt fall tas upp kommande fredag...

 

  

 

Av Maria - 10 januari 2010 15:05

 

10 tecken på att du har gått till en dålig veterinär.

  • När du räcker honom din katt frågar han med tvekande röst: "Apa?"
  • Två veckor efter veterinärbesöket hostar din hund upp en gummihandske.
  • Han har en stor skylt i väntrummet: "Inga husdjur tillåtna!"
  • Diplomen på väggarna liknar mer matsedlarna på en kinesisk restaurang.
  • Han säger hela tiden: "Jag har en fästing i byxorna."
  • Han skickar ett kort varje vår: "Dags för din hunds årliga kastrering."
  • Första frågan: "Vad felas din ohyra?"
  • Han har en massa planscher som gör reklam för tuppfäktningar.
  • Han bär själv ett av de där strutformade hundhalsbanden.
  • Han bits!

Av Maria - 9 januari 2010 21:51


Hippien och busschauffören.
En hippie kliver på en buss och får syn på en söt nunna.
Han sätter sig bredvid henne och frågar "Vill du ha sex med mig?"
"Nej" svarar hon, "jag är gift med Gud", sedan reser hon sig och
kliver av vid nästa busshållplats.

Då säger busschauffören, som råkat höra hela konversationen

 "Jag vet hur du kan göra för att få ha sex med nunnan."
"Jaså? Och..?" säger hippien.
"Hon åker till kyrkogården varje tisdagsnatt vid midnatt för att be,
så allt du behöver göra är att klä dig i en rock med luva,

 strö lite glitter i skägget och dyka upp på kyrkogården

 och påstå att du är Gud"


Hippien bestämmer sig för att göra ett försök och dyker upp på
kyrkogården på tisdagsnatten, klädd som chauffören föreslagit.
"Jag är Gud" presenterar han sig för nunnan samtidigt som han håller
huvan långt ned över sitt ansikte. "Ha sex med mig!"


Nunnan går med på det hela utan att ifrågasätta,

 men ber honom att enbart hålla sig till analsex eftersom

 hon absolut inte vill förlora sin oskuld.
"Gud" håller med nunnan och skrider sedan snabbt till verket.

 När han är färdig hoppar han upp och sliter av sig huvan.
"Ha ha!!" ropar han. "Jag är hippien!"

"Ha ha!!" ropar nunnan. Jag är busschauffören.


Av Maria - 9 januari 2010 19:41



      

Katter och hundar.

 

En hund tänker:

Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat,

 låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig,

 och bryr sig verkligen om mig. De måste vara gudar!

 

En katt tänker:

Schysst, de här människorna som jag bor hos ger mig mat,

 låter mig bo i ett varmt och torrt hus, de tar hand om mig,

 och bryr sig verkligen om mig. Jag måste vara en gud!

Av Maria - 9 januari 2010 19:31


MÅNGA VÄLANVÄNDA (?!) BORTFÖRKLARINGAR.

 

BORTFÖRKLARINGAR TILL ATT HUNDEN ÄR OHYFSAD:

 

RASEN ÄR SÅN. (VILD, TJURIG, AGGRESSIV, DOMINANT).

 

RASEN ÄR OBILDBAR.

 

HAN ÄR INTE OHYFSAD, BARA GLAD.

 

SÄ HÄR BRUKAR HAN ALDRIG GÖRA.

 

HUNDEN HAR HAFT EN DÅLIG UPPVÄXT (ENSAM ELLER FÖR MÅNGA I KULLEN).

 

HUNDEN ÄR UPPFÖDD I KÖKET, VILKET KAN VARA MYCKET STRESSIGT.

 

HUNDEN ÄR UPPFÖDD I EN KENNELBYGGNAD OCH ÄR INTE

 PRÄGLAD PÅ MÄNNISKOR.

 

HAN ÄR INNE I NÅGON PERIOD TILL EXEMPEL NÅGON KÖNSMOGNAD.

 

HUNDEN HAR SÅ STARK KÖNSDRIFT/ÄR SKENDRÄKTIG.

 

JAG GILLAR NATURLIGA HUNDAR.

 

BORTFÖRKLARINGAR TILL ATT MIN HUND BITER DEJ:

 

HUNDEN TYCKER INTE OM BARN/ÄLDRE MÄN/YNGRE MÄN/TANTER/KVINNOR.

 

HUNDEN ÄR OVAN MED.......(SE OVAN).

 

HUNDEN ÄR SÅ DOMINANT (IGEN.....) SÅ HAN VILL BESTÄMMA VEM

 SOM SKA GÅ IN OCH UT GENOM DÖRREN.

 

DU GICK FRAM TILL HUNDEN FÖR FORT, SÅ HAN REAGERADE NEGATIVT PÅ DEJ.

 

DU SMÖG DEJ PÅ HUNDEN SÅ ATT DEN BLEV RÄDD.

 DET VORE KANSKE BÄTTRE ATT DU SJÖNG NATIONALSÅNGEN NÄSTA GÅNG.

 

DU STRÄCKTE FRAM HANDEN ÖVER HUNDENS HUVUD/RYGG/BEN/MATSKÅL/HUNDBEN.

 

HUNDEN TRODDE ATT DU SKULLE ÖVERFALLA MEJ DÅ VI KRAMADES .

 

HUNDEN VAKTAR MEJ/HUSET/DEN PYTTELILLA PINNEN/FOTBOLLEN.

 

HUNDEN ÄR HELT ENKELT TRÖTT OCH FÖRVIRRAD,

 EGENTLIGEN GILLAR HAN DEJ.

 

HUNDEN TRODDA ATT DU VAR NÅGON ANNAN (VEM F..N DÅ?).

 

BORTFÖRKLARINGAR TILL ATT MIN HUND INTE FUNGERAR MED

 ANDRA HUNDAR:

 

HUNDEN BLEV PÅHOPPAD AV EN STOR HUND DÅ HAN VAR VALP.

 

HUNDEN ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT DOMINANT.

 DÄRFÖR LÄXAR HAN UPP DE ANDRA HUNDARNA.

 

HUNDEN VILL SKYDDA MEJ MOT ANDRA HUNDAR.

 

HUNDEN BLIR SÅ AVUNDSJUK DÅ JAG PRATAR MED ANDRA HUNDAR,

 DÄRFÖR GÖR DEN UTFALL.

 

HUNDEN ÄR SÅ  VÄLDIGT BLYG.

 

HUNDEN TYCKER INTE OM SVARTA/VITA/RÖDA HUNDAR (RASIST?).

 

BORTFÖRKLARINGAR FÖR ATT DET INTE GÅR ATT KLIPPA KLORNA:

 

HUNDEN ÄR SÅ RÄDD OM SINA FÖTTER (JASÅ?).

 

HUNDEN ÄR SÅ KITTLIG UNDER FÖTTERNA.

 

HUNDEN HAR BLIVIT ILLA SKÖTT SOM VALP OCH FICK INTE LÄRA SEJ KLOKLIPPNING PÅ ETT HARMONISKT SÄTT.

 

JAG HAR KLIPPT I PULPAN OCH DET VAR SÅ HEMSKT ATT BÅDE JAG OCH HUNDEN FICK EN CHOCK.

 

HUNDEN VILL INTE. HAN KANSKE ÄR LITEN, MEN HAN VET VAD HAN VILL....

 

HUNDEN ÄR SÅ DOMINANT (ÅTERIGEN...)SÅ HAN TILLÅTER INTE ATT JAG TAR I HANS FÖTTER.

 

Kolla gärna hur många bortförklaringar du har använt själv! :)

 Det är skrivit mest på skoj, men en liten gnutta allvar finns det i dem.

Av Maria - 9 januari 2010 18:04

  

 

Vad är det som gör att en plötslig glädje kan porla genom kroppen 
poppa upp från ingenstans som tuppen på gödselstacken?

 

Att skratta är livgivande nyttigt för kroppen 
men det är inte enbart skrattet 
som ger glädje och glädjeupplevelse.
Det är ofta det lilla i det stora
 eller kanske ännu bättre det stora i det lilla 
som ger de största glädjeupplevelserna.


...om man kan vara glad för lite
har man mycket att glädjas åt.

 

    

Kärleksglädje...

 

 ...är den viktigaste delen av livsglädjen.
Vänskap och nära vänner tillhör den här sortens glädje.
 Pratvänliga personer att byta erfarenheter med
 och att slösa sina omsorger och sin kärlek på. 
Ensam är alls inte stark, 
det kan vara lika riskfyllt som att röka för hälsan.
Kärleksglädje kan också upplevas mellan människa och djur.
 Alla djurägare vet. 
En hundägare upplever återföreningens glädje

och sötma vid varje möte med sitt djur.


   

Arbetsglädje.

 

 Av lagom mycket arbetsstress kommer glädjen i arbetet. 
Att vara i slutet av ett väl utfört arbete
och känna sig nöjd skapar glädje.
Om vi dessutom får erkännande för det vi gjort
 skapar det en annan sorts glädje, 
ett välbefinnande och en bekräftelse på 
att vi duger och platsar in.
Det behöver inte enbart vara arbetsuppgifterna 
som ger arbetsglädjen, en trivsam arbetsplats med
trevliga kamrater är minst lika viktigt
.


    

Lekglädje.

 

 Många vuxna har glömt bort att leka, glömt hur man gör.
På fester görs tafatta försök att leka. 
Men vad händer, 
de flesta står bredvid och tittar på,
tittar avvaktande på de som har modet att ge sig hän i leken.
Kanske är det därför många idrottar - en vuxen lek.

 

Tävlingar är något vi har uppfunnit 
som hjälper oss att glömma

att vi har glömt hur man leker.

 

   

Motionsglädje.

 

Att motionera ger en lyckokänsla, en kick i vardagslivet.
När kroppens eget morfin, endorfinet, utsöndras kommer belöningen. 

Som grädde på moset får du god hälsa, 
bättre kondition och kraft att glädja dig åt livet.

                

Dans och musikglädje.

 

 Man blir glad av att sjunga och dansa.
En härlig gammaldans med schvung i ger dig både lycka och kondition.
Sjunga i kör, uppleva musikglädjen tillsammans med andra .
 Allsångsprogram på tv gladde många,
 hela publiken sjöng
- sångarglädje - 

 


Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik.


    

Tittglädje.

 

 Att se något vackert kan kännas välgörande inombords.
En vacker utsikt, en solnedgång, solglitter på vatten, en vacker sak,
Du får en upplevelse av det du sett
 som du sedan kommer ihåg och kan "titta på" vid flera
tillfällen.

           

Årstidsglädje.

 

Årstidernas växlingar ger naturglädje, 
på våren är det vårblommorna och flyttfåglarnas ankomst,
på sommaren sol och bad, på hösten de sprakande höstfärgerna och på vintern den första snön.


    

Med samlarglädje, skaparglädje, upptäckarglädje 
kan du fylla på din glädjebägare ytterligare.

 

    

 Det kan finnas glädje i drömmen du har, en längtansglädje.
Ett ord, en välformulerad rad kan fylla dig med läsglädje.

    

Hur ser din egen lista ut med dina "glädjor"?


Men säger du, om jag inte kan finna någon glädje hur gör jag då?
Tänk positivt, 
umgås med glada människor och undvik syster dyster.
Lyssna på glad musik, musik där du kan tralla med i refrängen.
Besök bio- och teaterföreställningar med glada inslag
Barn har lätt för att skratta, skratta tillsammans med dom.


Och du.......
Skjut inte upp till morgondagen vad du kan ha glädje av idag.
Fyll dig med glädje och du har startat den goda cirkeln till livsglädjen.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards