Mariaslekrum

Alla inlägg under januari 2010

Av Maria - 15 januari 2010 19:23

 

LIVET.

 

Livet är skönhet, uppskatta det.

Livet är en dröm, inse det.

Livet är en utmaning, möt den.

Livet är en plikt, fullfölj den.

Livet är en lek, lek det.

Livet är en sorg, känn det.

Livet är en sång, sjung den.

 

Livet är en kamp, acceptera det.

Livet är ett äventyr, riskera det.

Livet är lycka, gör det till det.

Livet är ett pussel, lägg det.

Livet är möjligheter, anta det.

Livet är en mission, fullfölj den.

Livet är livet, lev det fullt ut.

Av Maria - 15 januari 2010 19:08

Så duschar vi?

   


SÅ DUSCHAR KVINNOR.

* Tar av sig kläderna och stoppar dem i tvättkorgen

 - uppdelat i mörk och vit tvätt.


* Tar på sig morgonrocken och går till badrummet.

 Möter pojkvännen/maken på vägen,

 drar åt morgonrocken lite extra och halvspringer

 resten avnvägen.


* Ställer sig framför spegeln och granskar sig själv i detalj.

 Slappnar av i magen så den sjunker ner,

 och beklagar sig över hur fet hon är.


* Ställer sig i duschen.

 Tar fram tvättlapparna till ansiktet, armarna, benen och ryggen,

 samt filen till sin hårda hud under fötterna.


* Tvättar håret med specialschampo innehållande avokado,

 honung och 83 vitaminer.


* Tvättar håret en gång till med samma schampo.


* Tar specialbalsam med avokado och honung i håret,

 och låter det verka i 15 minuter.


* Tvättar ansiktet noga i 10 minuter med en svindyr tvål

 som innehåller päron.

 Därefter har ansiktet fått samma färg som en hummer.


* Tvättar kroppen med en annan lika svindyr tvål

 som innehåller nötter och vinbär.


* Sköljer därefter ut balsamet ur håret - detta tar 10 minuter.

 Hon vill ju vara helt säker på att all balsam är borta,

 annars kan frisyren bli tung och platt sen.


* Rakar sig under armarna och på benen,

 men bestämmer sig för att använda en epilator vid bikinilinjen.


* Skriker, när mannen/pojkvännen - på skoj - stänger av varmvattenkranen.


* Stänger av duschen.


* Skakar av sig allt vatten i duschen.


* Kliver ur duschen med en handduk i storlek med Afrika

 för att torka sig på kroppen.


* Lindar in håret i en superabsorberande handduk.


* Finkammar kroppen efter diverse hår,

 finnar och andra plippar och attackerar dem

 med fingrarna eller en pincett.


* Går tillbaka till sovrummet iförd den tidigare nämnda morgonrocken.


* Möter sin pojkvän/man på vägen,

 drar åt morgonrocken ytterligare och springer fortare in till rummet.

 Och tar 1,5 timma för att klä på sig.


    

 

SÅ DUSCHAR MÄN.


* Klär av sig medan han sitter på sängen,

 och kastar kläderna överallt på golvet.


* Går naken till badrummet.

 Möter frugan/flickvännen på vägen dit,

 visar stolt sin penis och skriker som en elefant.


* Ställer sig framför spegeln och drar in magen.

 Granskar storleken på sin penis,

 kliar sig på pungen och luktar sen på sina fingrar.


* Ställer sig i duschen.


* Letar inte efter tvättlappen eftersom han ju aldrig använder en sådan.


* Tvättar ansiktet med sin giftgröna tvål.


* Pruttar och klappar ihop av skratt,

 därför det ekade så häftigt i badrummet.


* Lugnar ner sig igen,

 men klappar snart ihop av skratt igen när pruttlukten nått näsan.


* Tvättar sina ädlare delar samt området däromkring.


* Tvättar röven med tvålen och lämnar kvar lite hår på den.


* Tvättar håret med nåt schampo och använder inte balsam.


* Gör en punkarfrilla.


* Beundrar sin nya frilla i spegeln.


* Pissar förnöjt i avloppet i duschen.


* Sköljer bort schampo och tvål och kliver genast ut ur duschen,

 men märker inte att han glömde att dra för duschdraperiet när han klev in, så nu är hela badrummet - inklusive toapapper - vattendränkt.


* Torkar av sig snabbt och lätt.


* Tittar i spegeln igen och spänner sina muskler

 och granskar storleken på sin penis.


* Glömmer att släcka lampan efter sig.


* Går tillbaka till sovrummet med en liten handduk runt höfterna.


* Möter flickvännen/frugan på vägen dit,

 sliter genast av sig handduken och visar stolt upp sin penis

 och skriker som en elefant.


* Kastar den blöta handduken på sängen

 och låter den gärna ligga kvar där,

 och är påklädd inom 2 minuter.

Av Maria - 15 januari 2010 18:55

...på hur det kan gå!

     

En sorglig historia.

 

Jag var på en fest mamma,

jag kom ihåg vad du sagt.

Du har lärt mig att inte dricka sprit

 Mamma jag drack läsk istället.

 

Jag kände mig verkligen stolt, mamma

 precis som du sa att jag skulle göra.

Jag har inte druckit och kört bil mamma,

även om de andra tyckte att jag skulle.

Jag vet att jag gjorde rätt mamma

Jag vet att du alltid har rätt mamma

 

Nu är festen slut mamma, och alla åker hem.

När jag steg in i min bil mamma,

 visste jag att jag skulle komma hem ordentligt.

Därför att det är så du har uppfostrat mig

att vara ordentlig och att ta ansvar,

 jag började köra i väg mamma,

 men sen när jag kom ut på stora vägen.

Den andra bilen såg mig inte och körde på mig.

 

 Nu ligger jag här på vägen mamma och hör en polis

som säger att den andra bilföraren är full.

Mamma nu får jag betala priset

Jag ligger här och dör mamma

Jag önskar du var här

 

Hur kunde detta hända mig mamma?

Mitt liv försvann på en gång

det är blod runt om kring mig mamma

och det kommer från mig, mamma.

 

Jag hör ambulansmännen säga att jag snart

dör mamma.

 Mamma jag vill bara säga

Jag svär, jag har inte druckit mamma.

 Det var den andra mamma, den andra tänkte inte.

Han var på samma fest, det var han som drack mamma

och jag som får dö.

 

Varför dricker människor mamma?

Det kan ju förstöra hela ens liv

 

Det gör ont mamma, det gör så hemskt ont mamma.

Föraren som körde på mig kan gå,

 jag tycker inte det är rättvist mamma.

 Jag ligger här och dör och allt han kan

göra är att se på,

 

Mamma, säg till min bror att inte gråta,

 säg till Pappa att vara stark,

 jag ska till himmelen nu mamma.

Skriv på min gravsten ” Pappas flicka”

 

Min andning börjar avta nu mamma

Mamma jag är rädd.

 

Fick denna på mail.

Måste bara lägga in den.


Av Maria - 14 januari 2010 21:05

Där kärleken är.

Jag sökte kärlek överallt
men ingenstans jag fann den.
Jag glömde ju av det viktigaste

 - ATT STRÄCKA UT HANDEN

Av Maria - 13 januari 2010 21:32

     

...så även här på bloggen.

Så nu försvann det rödrosa som nu några har hakat upp

sig på, och om ni trodde att det skulle försvinna för att ni inte tyckte om det

så tji fick ni. För nu var det så att jag tyckte om det och det är väl huvudsaken. Och jag kan även tala om för er att mitt IQ är inte lägre

 än andras bara för att jag hade rödrosa på bloggen,

tänkte bara tala om det för er som har undrat när ni

skrivit mail till mig.

Och såna mail ock kommentarer godkänner jag inte,

för en del har ju blivit riktigt förbannad för att

 inte kommentaren har gott in på en gång.

 

Jag brukar inte befatta mig med folk som idiot förklarar mig

så på grund av det så är det väldigt bra att jag först måste godkänna

dom först.

 

Nu är det inte så att jag inte kan ta kritik för det kan jag och

tycker att både ris och ros är bra, det

är det man utvecklas på. Men inte på hur folk undrar hur

lite IQ man har för en sådan sak som ni nu har kritiserat.

 

Och vill jag ha rödrosa under året som kommer så kommer

det också att vara dessa färger på bloggen.

 

Sen så vill jag tacka er andra för era jättefina kommentarer

och mail, jag blir jätteglad för att ni tycker om bloggen.

Så jag tar gärna emot mer mail och förfrågan om sånger och annat

så mailar jag över till er.

 

Så man kan säga så här att när jag har fått eran uppmuntran så

har det gått mycket bättre att blogga, för jag var på väg att tappa

sugen ett tag nu i december. Är inte kul att nerkritiseras

för en sån sak som en del nu har gjort.

 

Och jag tänker inte sluta att blogga här utan nu kommer jag att

lägga in mer sånger och pyssel igen.

 

Hoppas ni hänger med mig under detta år också.

 

Gästboksinlägg och kommenrarer som har kommit in idag

kommer jag att svara på imorgon, för nu är jag helt

tom i bollen känns det som och jag börjar tidigt imorgonbitt.

Ska upp före tuppen, hihihi.

 

Så nu säger jag nattinatt och en

bamsekram till er därute.

 

Hare bra.

 

//Maria.


 

P.s Denna avdelare har min dotter Tilde gjort iordning helt själv från clipart.

Hon är så otroligt duktig. Så när hon var klar så mailade hon över dom till mig

och skrev så här:

 

Hej mamma!

Jag har gjort iordning några avdelare till dig eftersom du

tycker om såna, så om du vill så kan du använda dom här.

Vad tror ni? Kommer jag att använda dom?

Såklart! Hon är helt otrolig denna tjej.

 

Och när du läser detta gumman

så ska du veta att mamma älskar dig

över allt annat i detta universium.

Kram och puss till dig.

 

//Mamma.

 

Av Maria - 13 januari 2010 21:26

  

 

I minnet Du lever
Du finns alltid kvar.
I minnet vi ser dig
Precis som Du var.

 

Vi älskar dig, Ida.

Av Maria - 13 januari 2010 21:23

     

Bind en bukett av minnen,
en vacker av rosor full.
Plocka bara av de bästa,
knyt samman med trådar av guld.

Bind en bukett av minnen,
från hemmet och soliga dagar.
Ta inte med törnen,

 av dem nog jorden har.

Av Maria - 13 januari 2010 21:08

 

Tänkvärt om livet.

 

Även om du precis träffat en Ängel så får den dig

 att känna det som om ni känt varandra i en evighet.

  

  

Änglar hör när du önskar dem nära dig,

de är aldrig längre bort.

 

 

När Änglarna talar och du hör deras stämma,

finns inte längre någon rädsla eller oro hos dig.

 

 

Änglarna gör sitt arbete i det fördolda, där ingen ser.

 

 

Även vänner du har runt dig är din skyddande Ängel då och då.

 

 

Änglarna har inget att gömma och de ser allting.

 

 

Vi behöver inte leta efter Änglarna.

 För det är vår egen inre Ängel som kan visa vägen till de andra.

 

 

En Ängel har förmågan att gå direkt på problemets kärna och hela.

 

 

Änglarna kommer inte alltid när du ropar på dem

 men de kommer när du behöver dem.

 

 

När Änglarna samlas så tänder det ljuset i världen.

 

 

Änglarna finns i de kärleksfullaste hörnen av våra tankar

Änglarna har en gömd kunskap nämligen KÄRLEK.

 

 

När vi sover och vilar vår kropp så talar Änglarna med vår själ.

 

 

Änglarna har fantastiska visioner om världen som de vill dela.

 

 

Kärleken och viljan att dela den väger ingenting hos en Ängel.

 

 

Änglarna är elever i himlen och lärare på jorden.

 

 

Änglarna finns i alla storlekar, färger och former.

 

 

När du lyssnar till din Ängel så vet du också att du går på den rätta vägen.

 

 

En ängel är någon som hjälper dig att tro på miraklerna i livet igen.

 

 

 Änglar färdas med ljus, rör sig mjukt,

 stilla och tyst de fostrar din ödmjukhet.

 

 

En Ängels konst och arbete finns i dess hjärta.

 

 

Änglar glömmer aldrig vägen och vad som verkligen är viktigt.

 

 

Änglarna kan flyga hur högt som helst tack vare deras jordnära verklighetsförankring.

 

 

Änglar är själens väktare.

 

 

Änglarna flyr inte från livet de delar det med oss.

 

 

Änglar vet hur de ska hjälpa oss att finna glädje,

 mening och motivation på vår livsväg.

 

En Ängel är en SANN VÄN som får din själ att utvecklas och växa.

 

 

Alla har en egen ängel.

 

 

Du kan låta vem du vill vara din ängel bara för idag.

 

 

Du behöver inte vara död för att vara en Ängel det kan du vara i livet

 - för andra.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards