Mariaslekrum

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Maria - 19 januari 2010 22:07

...därute i cyberrymden. Hoppas allt är bra med er.

Här är det bara bra i allafall, allt flyter på.

 

Imorgon så ska Tilde ta sin andra vaccinationsspruta så bara

hoppas att det går bra. Hon vill gå själv igen utan att

någon av oss är med.

 Den här gången var det frivilligt men första gången så ville

 de att föräldrarna skulle vara med,

 men Tilde ville klara det själv

och det gick hur bra som helst då och det tror jag att det gör

imorgon också.

 

I helgen försvann julen hemma hos oss och jag tyckte det blev så tomt

här hemma när allt försvann, men om 10,5 månad så ska det upp igen

så det är ju något att se fram emot.  

 

Jag är helt slut nu efter två långa dagar på jobbet plus

 att man har inskolning man spänner sig och det kräver mycket

 av en och samma pedagog.

Men jag tycker om att ha inskolningar, skulle kunna ha varenda än jag.  

 

Nu sent på eftermiddagen så vart det lite konstig på jobbet

men det är sånt man få ta.

Allt ordnar sig till slut och det är huvudsaken.

 

Men nu är det nattinatt för mig, för

att jag ska klara en dag till på mitt härliga

jobb för det är det verkligen.

Jag stortrivs.

 

Kram på er alla.

//Maria.

  

Av Maria - 19 januari 2010 22:04


Av: Maria Ersson.

  

Av Maria - 19 januari 2010 21:59

 

Mitt hjärtas ängel.

 

När barnet lämnar moderns sköte
en liten ängel faller ner.
Till ett med jorden livslångt möte
den helt till barnets trygghet ser.

 

Mitt hjärtas ängel som följer med mig
till skydd och tröst i all min tid

I medgång, motgång, i lust och kaos
finns med för alltid, och ger mitt inre frid.

Av Maria - 19 januari 2010 21:55

  

Gud som haver barnen kär.
Se också mig som inte så liten är.
Var jag mig i världen än befinner.
Är det alltid något jag inte hinner.
Tiden kommer tiden går.
Jag önskar att jag mer tid får.

Av Maria - 19 januari 2010 21:51

Änglastråk.

 Säg hör du änglaskratten

som klinga genom natten

hör du vingesuset

det sköna glädjebruset

så fröjderligt begärligt

så ofattbart och härligt

griper själ och hjärta

i denna mörka tid.

 

Säg hör du kärleksorden

som välva över Jorden

så varma underbara

från himlens barnaskara

likt bäckarna som porla

de glada röster sorla

griper själ och hjärta

i denna mörka tid.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards