Mariaslekrum

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Maria - 22 januari 2010 23:41

Varför hundar är bättre än män.


Hundar saknar dig när du är borta.

 

Du undrar aldrig om din hund är bra nog åt dig.

 

Hundar känner sig skyldiga när dom har gjort något fel.

 

Hundar skryter inte om vilka de har haft sex med.

 

Hundar kritiserar inte dina vänner.

 

Hundar erkänner att dom är avundsjuka.

 

Om du hyr film är hunden nöjd med vad som helst.

 Den vet att det viktigaste är att ni är tillsammans.

 

Du kan träna en hund.

 

Hundar läser inte vid bordet.

 

Du kan tvinga en hund att ta ett bad.

 

När en hund pussar dig så menar den verkligen det.


Hundar är trevliga mot dina släktingar. Alla. Även din mor.

Av Maria - 22 januari 2010 23:38

Varför hundar borde få bli presidenter.

De jobbar bra ihop.

De jobbar för flockens bästa.

De skyddar sina unga och gamla.

De dödar inte diskriminerande.

De ljuger, fuskar och stjäl inte.

De spenderar inte pengar på att dekorera om Vita huset.


De läser inte tidningar, tittar på tv eller ger intervjuer.

Deras kläder har inga blixtlås eller fickor.

De fantiserar inte.De kan bli kastrerade!

Av Maria - 22 januari 2010 23:34

10 tecken på att du har en robothund.

Inga problem med att hantera tangentbordet.

I själva verket har han lagt ut nakenbilder på husets katt på Internet.


Den kortsluts varje gång den slickar sig själv.


Han spöar dig i schack varenda jämra gång...


När du låtsas kasta en boll till honom så hör du:

"Projektil-analys-modulen rapporterar syntax error.

Avbryter uppdrag."


Han jagar inte bara bilar, han fångar dem,

drar dem tillbaka till huset och gräver ner dem i trädgården.


Han ringer din sökare när din lilla son har trillat ner i brunnen.

Han äter hela tiden dokument som ligger framme,

och trycker sedan in svansen i telefonjacket och ringer utlandssamtal till Kina.


Stora oljefläckar på mattan där han ligger och sover.


Han vill inte jucka mot ditt ben längre... Men dammsugaren är gravid!


När han springer in i det elektriska staketet blir det ett sjujäkla fyrverkeri!

Av Maria - 22 januari 2010 23:29

   

Lika bra som vad.

Om du kan börja dagen utan koffein.

Om du kan komma igång utan ginzeng och guarana piller.

Om du alltid kan vara munter och inte bry dig om värk och smärta.

Om du kan låta bli att klaga, och störa människor med dina problem.

Om du kan äta samma mat varje dag, och vara tacksam för det.

Om du kan förstå när dina vänner är upptagna

 och inte har någon tid över för dig.

Om du kan ha överseende med att dom du älskar

 låter sin ilska gå ut över dig,

 trots att du inte har gjort något fel, när något går snett.

Om du kan bli kritiserad och få skulden utan att bli arg.

Om du kan ignorera en god väns lägre utbildning

 och aldrig rätta honom när han har fel.

Om du kan låta bli att behandla en rik vän bättre än en fattig.

Om du kan leva utan att ljuga och bedra människor.

Om du kan övervinna nervspänning utan medicinsk hjälp.

Om du kan slappna av utan att behöva dricka sprit.

Om du kan somna utan att ta hjälp av sömnmedel.

Om du ärligt kan säga att djupt i ditt hjärta

 så har du inga fördomar mot varken religion,

 andra folkgrupper, politik eller andras tro.

Då min kära vän, då är du nästan lika bra som din hund.

Av Maria - 22 januari 2010 23:26

Tecken på att ditt husdjur planerar en revolution.

Etiketterna på hundmaten och tonfisken har mystiskt bytt plats.


Fiskarna simmar hela tiden omkring i grupp, längst bak i akvariet.


Katterna använder en fil för att vässa klorna samtidigt som de muttrar "...snart... snart..."


Du upptäcker att din hund satt en lapp på din rygg där det står "

Bit mej!" när du gått ut för att promenera.


När du kommer in i rummet lägger hunden på telefonluren efter att ha mumlat

"Jag måste sluta nu..."


Dina hundar börjar jaga sina svansar – och Voila! – du är snyggt uppbunden av kopplen.


Den som kör din bil heter plötsligt Murre och har mystiskt nog fyra ben.


Du hittar hemligstämplade dokument med titeln

"Grisbukten 2" och tillägget "Denna gång misslyckas vi inte!"


En stor grupp med djur befinner sig plötsligt i trädgården,

beväpnade med högafflar och sekatörer.

Deras ledare är Babe, den talande grisen.


När du går förbi hunden hör du honom mumla

"Människans bäste vän, visst...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards