Mariaslekrum

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Maria - 8 januari 2010 23:54

 

Tack för att du finns...

Dagarna kommer
dagarna går,
jag älskar bara dig
och jag hoppas du förstår.


Det finns en dröm
och vi lever i den.
Jag tackar dig för
att du står vid min sida,
kärleken mellan oss
kan ingen riva.


Dina ögon av kristaller
och ditt hjärta av guld,
jag hoppas du vet
att jag gör allt för din skull.

 
Jag hoppas du vet
att du är allt för mig,
förstå älskling
jag skulle dö för dig.

 
Jag säger alla
världens vackra ting
Jag ska alltid för alltid vara din...


Av Maria - 8 januari 2010 23:47

Hundvisdom.

 

De följer efter dig med öppen mun och tungan hängande utanför.

 

De lyder bara enkla kommandon.

 

Deras behov är enkla och förutsägbara.

 

De gnäller när de inte får som de vill.

 

De behöver alltid något i munnen.

 

De kliar sig ofta och dreglar med ojämna mellanrum.

 

De för oväsen och luktar illa då och då.

 

De behöver dresseras.

 

Det syns i hemmet när man man har haft dem en längre tid.


De är primitiva och bråkiga, speciellt när de är tillsammans med andra.

 

Kort sagt: De är små män i lurviga förpackningar.

Av Maria - 8 januari 2010 16:02

    
May you always...
Have love to share
Health to spare
And friends that care!

Av Maria - 8 januari 2010 15:55

   


Att älska någon som jag älskar dig är att leva utan gränser.

Att älska någon som älskar mig tillbaka är att leva livet.

Av Maria - 8 januari 2010 15:37

 


Var Uppriktig.

 

 Var uppriktig, för det finns några som tror på dig.

 

Var stark, för det finns ännu så mycket att nå.

 

Var modig, för det finns så mycket att våga.

 

Var en vän, för vänskap kommer alltid tillbaka.


Var generös och glöm det som du gav.

 

Var ödmjuk, för vi har alla våra svagheter.

 

Våga titta upp och skratta, älska och inspirera andra.


Av Maria - 8 januari 2010 15:30

 

Lär dig livets stora gåta

Älska, glömma och förlåta


Man kan lära sig mycket av sina misstag.

Men det är billigare att lära sig av andras


Det finns ett litet vackert ord ej ofta använt på vår jord.

Det öppnar dörrar och stillar gråt.

Det ordet är förlåt.


Det är bättre att ångra , vad man har gjort.

Än att ångra det som aldrig blev av.


Det är lätt att säga kloka ord.

Men svårare att leva upp till dom.


Uppriktighet är inte att säga allt man tänker.

Utan att mena allt man säger.


Att inte blivit älskad är otur.

Att inte kunna älska det är olycka.


Den största lyckan av alla är att veta,

att en annan människa behöver en.


Vänlighet är kärlekens småmynt.

Som ska användas i de dagliga utgifterna.


Erfarenheten är en bra lärare.

Men hon skickar svinaktigt dyra räkningar.

 

Vi tänker sällan på vad vi har.

Men alltid på vad vi saknar.


Ödet ger oss släktingar.

Men vänner väljer vi själva.


En kopp kaffe kan bli 

början till livslång vänskap.


Älska mig mest, när jag förtjänar det minst.

För då behöver jag det bäst.


Att existera är enkelt.

För att leva krävs det mod dagligen.


Låt var dag bli en dag

fylld av kärlek.


Strö blott rosor för varandra.

Törnen strö så många andra.


Det är inte det man tänker, utan det man gör.

Som kan förändra tillvaron.


Döm inte allt du ser.

Tro inte allt du hör.

Och säg inte allt du vet.


Lyckan lyser i var vrå.

När frid och kärlek råda få.


En vänlig tanke, ett gott ord.

Skapar glädje på vår jord.


Man kan gå från hus och hem.

Men man kan inte gå från sina sinnen.


Lycka är att ha något att göra.

Någon att älska.

Och något att hoppas på.


Lycka är att kunna le.

Genom tårar när du gråter.


Rikedom är att kunna ge.

Utan att vänta något åter.


Goda vänner och vilda rosor.

Kommer alltid tillbaka.


Det värmer mitt hjärta, och gläder mitt sinn.

Var gång en kär vän tittar in.


En vän är den, som knackar på din dörr.

När alla andra vänt sig bort.


En vän är någon som vet allt om dig.

Och fortfarande tycker om dig.


Solglimt i öga, och värme i hjärta.

Kostar väl föga, men lindrar all smärta.


Livet är inte de dagar som gått.

Utan de dagar man minns.


Dröm om morgondagen.

Minns gårdagen.

Lev idag.

  

Av Maria - 8 januari 2010 15:19

  

Var vänligare än nödvändigt mot alla du möter,

som kämpar för någonting.

 

En skarp tunga kan skada din egen hals.

 

Om du önskar att alla dina önskningar ska gå i uppfyllelse,

får du inte sova för länge.

 

Tänk på alla dina goda sidor du har,

där ditt ansiktsuttryck kanske är det viktigaste.

 

Det bästa sättet att få nya vänner på,

är att vara en själv.

 

Glädjen i ditt liv påverkas av kvalite`n i dina tankar.

 

Den tyngsta sak du kan bära på,...är oviljan.

 

En sak du kan ge och stadigt hålla i ......är ditt ord.

 

Du ljuger mest när du ljuger för dig själv.

 

Om du saknar medel att starta något, är du redan stoppad.

                               

En sak du inte kan få tillbaka är spilld tid.


 Ide`er förverkligas inte, om du inte gör något med dom.


Ditt sinne är som en fallskärm,

 fungerar bara när den är öppen.


Jakten efter lycka är en jakt som pågår hela livet.

                                

 Det är aldrig för sent att bli det som du kanske kunde ha blivit.

Av Maria - 8 januari 2010 15:07

 

Detta visste ni inte om sex:

 

1. Att tillfälligt kväva sig själv medan man onanerar dödar mellan 250 och 1000 personer om året.

 

2. I Hong Kong är det tillåtet att mörda sin man om han är otrogen, bara man gör det med sina bara händer. Tjejen han är otrogen med får man mörda på vilket sätt man vill.
3. Till och med 1884 kunde kvinnor få fängelse om dom nekade sex med sin man.

4. Svarta tjejer har 50% lättare att få orgasm under sexet än vad vita tjejer har.
5. Ordet vanilj kommer från det latinska ordet vagina eftersom man tyckte att en vaniljstång påminner om det kvinnliga könsorganet.
 
6. I Florida är det olagligt för singlar, skilda samt änkor att hoppa fallskärm på eftermiddagarna.


7. År 1995 lyfte en man upp över 114 kg, 60 cm upp i luften med sin penis.
8. I Uruguay är det olagligt för män att ha sex med tjejer om dom har mens.
 
9. På Island har man den lägsta genomsnittsåldern för sin sexdebut i hela världen
 
10. Om man har sex ofta kan det hjälpa mot nästäppa, astma och hösnuva.



Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards