Mariaslekrum

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Maria - 13 januari 2010 21:32

     

...så även här på bloggen.

Så nu försvann det rödrosa som nu några har hakat upp

sig på, och om ni trodde att det skulle försvinna för att ni inte tyckte om det

så tji fick ni. För nu var det så att jag tyckte om det och det är väl huvudsaken. Och jag kan även tala om för er att mitt IQ är inte lägre

 än andras bara för att jag hade rödrosa på bloggen,

tänkte bara tala om det för er som har undrat när ni

skrivit mail till mig.

Och såna mail ock kommentarer godkänner jag inte,

för en del har ju blivit riktigt förbannad för att

 inte kommentaren har gott in på en gång.

 

Jag brukar inte befatta mig med folk som idiot förklarar mig

så på grund av det så är det väldigt bra att jag först måste godkänna

dom först.

 

Nu är det inte så att jag inte kan ta kritik för det kan jag och

tycker att både ris och ros är bra, det

är det man utvecklas på. Men inte på hur folk undrar hur

lite IQ man har för en sådan sak som ni nu har kritiserat.

 

Och vill jag ha rödrosa under året som kommer så kommer

det också att vara dessa färger på bloggen.

 

Sen så vill jag tacka er andra för era jättefina kommentarer

och mail, jag blir jätteglad för att ni tycker om bloggen.

Så jag tar gärna emot mer mail och förfrågan om sånger och annat

så mailar jag över till er.

 

Så man kan säga så här att när jag har fått eran uppmuntran så

har det gått mycket bättre att blogga, för jag var på väg att tappa

sugen ett tag nu i december. Är inte kul att nerkritiseras

för en sån sak som en del nu har gjort.

 

Och jag tänker inte sluta att blogga här utan nu kommer jag att

lägga in mer sånger och pyssel igen.

 

Hoppas ni hänger med mig under detta år också.

 

Gästboksinlägg och kommenrarer som har kommit in idag

kommer jag att svara på imorgon, för nu är jag helt

tom i bollen känns det som och jag börjar tidigt imorgonbitt.

Ska upp före tuppen, hihihi.

 

Så nu säger jag nattinatt och en

bamsekram till er därute.

 

Hare bra.

 

//Maria.


 

P.s Denna avdelare har min dotter Tilde gjort iordning helt själv från clipart.

Hon är så otroligt duktig. Så när hon var klar så mailade hon över dom till mig

och skrev så här:

 

Hej mamma!

Jag har gjort iordning några avdelare till dig eftersom du

tycker om såna, så om du vill så kan du använda dom här.

Vad tror ni? Kommer jag att använda dom?

Såklart! Hon är helt otrolig denna tjej.

 

Och när du läser detta gumman

så ska du veta att mamma älskar dig

över allt annat i detta universium.

Kram och puss till dig.

 

//Mamma.

 

Av Maria - 13 januari 2010 21:26

  

 

I minnet Du lever
Du finns alltid kvar.
I minnet vi ser dig
Precis som Du var.

 

Vi älskar dig, Ida.

Av Maria - 13 januari 2010 21:23

     

Bind en bukett av minnen,
en vacker av rosor full.
Plocka bara av de bästa,
knyt samman med trådar av guld.

Bind en bukett av minnen,
från hemmet och soliga dagar.
Ta inte med törnen,

 av dem nog jorden har.

Av Maria - 13 januari 2010 21:08

 

Tänkvärt om livet.

 

Även om du precis träffat en Ängel så får den dig

 att känna det som om ni känt varandra i en evighet.

  

  

Änglar hör när du önskar dem nära dig,

de är aldrig längre bort.

 

 

När Änglarna talar och du hör deras stämma,

finns inte längre någon rädsla eller oro hos dig.

 

 

Änglarna gör sitt arbete i det fördolda, där ingen ser.

 

 

Även vänner du har runt dig är din skyddande Ängel då och då.

 

 

Änglarna har inget att gömma och de ser allting.

 

 

Vi behöver inte leta efter Änglarna.

 För det är vår egen inre Ängel som kan visa vägen till de andra.

 

 

En Ängel har förmågan att gå direkt på problemets kärna och hela.

 

 

Änglarna kommer inte alltid när du ropar på dem

 men de kommer när du behöver dem.

 

 

När Änglarna samlas så tänder det ljuset i världen.

 

 

Änglarna finns i de kärleksfullaste hörnen av våra tankar

Änglarna har en gömd kunskap nämligen KÄRLEK.

 

 

När vi sover och vilar vår kropp så talar Änglarna med vår själ.

 

 

Änglarna har fantastiska visioner om världen som de vill dela.

 

 

Kärleken och viljan att dela den väger ingenting hos en Ängel.

 

 

Änglarna är elever i himlen och lärare på jorden.

 

 

Änglarna finns i alla storlekar, färger och former.

 

 

När du lyssnar till din Ängel så vet du också att du går på den rätta vägen.

 

 

En ängel är någon som hjälper dig att tro på miraklerna i livet igen.

 

 

 Änglar färdas med ljus, rör sig mjukt,

 stilla och tyst de fostrar din ödmjukhet.

 

 

En Ängels konst och arbete finns i dess hjärta.

 

 

Änglar glömmer aldrig vägen och vad som verkligen är viktigt.

 

 

Änglarna kan flyga hur högt som helst tack vare deras jordnära verklighetsförankring.

 

 

Änglar är själens väktare.

 

 

Änglarna flyr inte från livet de delar det med oss.

 

 

Änglar vet hur de ska hjälpa oss att finna glädje,

 mening och motivation på vår livsväg.

 

En Ängel är en SANN VÄN som får din själ att utvecklas och växa.

 

 

Alla har en egen ängel.

 

 

Du kan låta vem du vill vara din ängel bara för idag.

 

 

Du behöver inte vara död för att vara en Ängel det kan du vara i livet

 - för andra.

Av Maria - 13 januari 2010 20:55

VÄRDE.

 

Nedvärdera inte ditt eget värde genom att jämföra dig

själv med andra. Det är på grund av att vi alla är olika

som var och en av oss är så speciell.

 

Sätt inte dina mål efter vad andra människor tycker är

viktigt. Bara du vet vad som är bäst för dig.

 

Ta inte för givet de saker som du har närmast hjärtat.

Kläng dig fast vid dem, så som du håller dig fast till

själva livet, för utan dem är livet meningslöst.

 

Låt inte ditt liv glida genom dina fingrar genom att leva

i det förgångna eller för framtiden. Genom att leva ditt

liv en dag i taget kommer du att leva alla dagar i ditt

liv.

 

Ge inte upp när du fortfarande har någonting att ge.

Ingenting är över förrän det ögonblick du slutar att

försöka.

 

Var inte rädd för att medge att du är allt annat än

perfekt. Det är den bräckliga tråd som binder oss alla

samman.

 

Var inte rädd för att ta risker. Det är genom att ta

chanser som vi lär oss att vara modiga.

 

Stäng inte ute kärleken från ditt liv genom att säga att

den är omöjlig att finna. Det snabbaste sättet att få

kärlek är att ge kärlek, det snabbaste sättet att förlora

kärlek är att hålla fast vid den för hårt och det bästa

sättet att behålla kärlek är att ge den vingar.

 

Avfärda inte dina drömmar. Att vara utan drömmar är att

vara utan hopp, att vara utan hopp är att vara utan ett

syfte med livet.

 

Spring inte genom livet så fort att du glömmer inte bara

var du har varit, utan vart du är på väg. Livet är inte

bara ett lopp, utan en resa som du ska smaka på varje

steg längs vägen.

 

(Text av - NANCYE SIMS )

Av Maria - 13 januari 2010 20:52

GODA VÄNNER.

 

Goda vänner är svåra att hitta, svårare att lämna och

omöjliga att glömma.

 

En bästa vän är som en fyrklöver, svår att hitta men

lyckosam att äga.

 

Vissa människor gör världen så speciell bara genom att

finnas där.

 

När det gör ont att se tillbaka och du är rädd för att se

framåt, se åt sidan och du kommer att finna din bästa vän

där.

 

Goda vänner är som stjärnor, du kan inte alltid se dom,

men du vet att dom finns där.

 

Av Maria - 13 januari 2010 20:50

  


Sann vänskap tar aldrig slut, för vänner är för evigt.
Många människor passerar i ditt liv, men bara riktiga

vänner lämnar fotsteg i ditt hjärta.

Av Maria - 13 januari 2010 20:37

 

Fördelar med att inte ha barn.

Du blir inte nerkräkt, nerbajsad eller nerkissad.

 

Du slipper torka mat från väggarna och bli väckt 06:00

av att någon kör en nappflaska i örat på dig.

 

Du slipper besväret att noga kolla vad som eventuellt kan ligga i skorna innan du tar på dem.

I förrgår hittade jag, alldeles för sent,en halväten kokt morot i höger sko 

och hade då att välja på att komma för sent eller gå runt resten av dan

med morotsmos sipprande mellan tårna.

 

Saker och ting ligger där du lagt dem och du slipper fundera

 på om nycklarna som nyss låg på bordet nu kan tänkas ligga i tvättkorgen,

 i någon kökslåda eller i hinken med begagnade blöjor.

 

Du kan tala i telefon utan att någon får för sig att sladden till luren

 i själva verket är en lian i Tarzans djungel,

 varpå luren lämnar ditt öra och far iväg in i närmaste vägg.

 

Ingen får för sig att mata den lilla japanen i din video med

 ostmackor eller popcorn.

 

Du kan gå och handla utan att någon i ditt sällskap river ner tomater

 från grönsaksdisken och fyller sin barnvagn med buljongtärningar

 som du sen glömmer att betala eftersom du inte visste att de fanns där.

 

Du kan gå på kundmöten och plocka upp agendan ur väskan

 utan att det trillar ut nappar och haklappar på bordet.

 

Du får din post samma dag som brevbäraren stoppat in den

 genom din dörr och inte den dagen du städar

 och tittar bakom skostället i hallen.

 

Du behöver inte övertyga någon om att morgontidningen ska man läsa,

 helst i ett stycke, och inte äta.

 

Du slipper krafsa i bajsfyllda blöjor med en gaffel för att se om vaxkritan,
femtioöringen eller den lilla muttern som fattades efter det att du lagat

dammsugaren återvänt till verkligheten igen.

 

Du kan äta middag och se på teve utan att det ackompanjeras

av en liten enmansorkester på kastrullock, soppslev, rivjärn och tom potta.

 

Du kan ha ett sexliv som för det mesta inte inleds med de förföriska fraserna

"tror du vi hinner" eller "sover hon".


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards