Mariaslekrum

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Maria - 7 januari 2010 22:56

 

Du är den...


Du är den som
gör mig glad.
Ditt leende,
Ditt skratt

gör mig lycklig.
Du är min sol,
Min lycka.
Du är den som betyder
någonting för mig.
Du är det bästa
som har hänt mig.

 Jag Älskar Dig.

Av Maria - 7 januari 2010 22:49

 

Hela du.


Du har ett leende
som får mig
att bli knäsvag
en blick som får mig
att känna mig vacker
en själ som är
vackrare än himlen
ett hjärta stort
som flera oceaner
en charm som
smälter isberg
kan kärleken bli vackrare än så?

Av Maria - 7 januari 2010 22:38

 

All min livsvisdom har jag fått från min hund.

 

Om du stirrar tillräckligt länge på någon så ger de dig sin mat.

 

När det gäller sex – lyckas du inte på första försöket brukar det

 hjälpa att gnälla och gny.

 

Lämna inte hemmet utan ditt leg – det kan gå illa.

 

Var rak mot dina medmänniskor.

 Visa vad du känner för dem genom att pinka på deras skor.

 

Var medveten om när det är dags att hålla tand för tunga,

 och när det är dags att låta tungan fladdra.

 

Lämna alltid lite utrymme i planeringen för en eller annan tupplur!

 

Var alltid vänlig när du möter nya människor – en snabb grensniff

 är perfekt för att skapa kontakt!

 

När du har gjort något fel – erkänn alltid

 (efter att de släpat ut dig från under sängen).


Om den inte är våt, kladdig och med tungan inblandad

 är det inte en riktig kyss!

Av Maria - 7 januari 2010 22:30

   



Djurs tankar.

 

Hund: "Varför stänger de alltid locket på den stora vattenskålen?"

 

Guldfisk: "Bara för att jag har ett tre-sekunders-minne tror dom att det inte

gör mig något att alltid äta samma fiskmat... Oboj, kolla där! Fiskmat!!!"

 

Hund: "Men... varför kör de ner min nos i det? De vet ju redan vems det är..."

 

Papegoja: "Tjat, tjat, tjat! Men ger dom där giriga clownerna mig någonsin

 ett kex? Så fan heller..."

 

Guldfisk: "Den där knekten kommer ju aldrig ut ur slottet för att möta mig i en fight om herraväldet över akvariet. Så jag får fortsätta patrullera,

 för jag är mästare och härskare."

 

Hund: "Så många ben att gnida sig mot och så lite tid!"

 

Guldfisk: "Bara för att jag har ett tre-sekunders-minne tror dom att det inte gör mig något att alltid äta samma fiskmat...

Oboj, kolla där! Fiskmat!!!"

 

Katt: "Vad gör dessa människor i mitt hus?"

 

Hund: "Va...? hallå!!! Var är mina kulor?!?"

Av Maria - 7 januari 2010 22:25


Här är några tips om hur du fotograferar din valp.


1. Ta ut filmrullen från förpackningen och ladda kameran.

2. Ta förpackningen från valpens mun och kasta den i skräphinken.

3. Lyft upp valpen från skräphinken och borsta bort kaffesumpen från valpens nos.

4. Välj ut en bra bakgrund för fotograferingen.

5. Skruva fast kameran på kamerastativet, kolla så att blixt och skärpa fungerar.

6. Hitta valpen och dra loss en smutsig socka från dess mun.

7. Sätt valpen på den utvalda platsen och ställ dig bakom kamerastativet.

8. Glöm den utvalda platsen och kräla på alla fyra efter valpen.

9. Ställ in skärpan med en hand medan du motar bort valpen med den andra handen.

10. Hämta en näsduk och torka bort nostrycket från linsen.

11. Släng ut katten och hämta en pappersbit att torka bort blodet från, det av katten förorsakade, rivsåret på valpens nos.

12. Försök få valpens uppmärksamhet genom att pipa med en leksak över ditt huvud.

13. Sätt på dig dina glasögon igen och kolla om kameran har gått sönder.

14. Studsa upp fort som fan och plocka upp valpen i nackskinnet och säg: "Nej, nej - sånt gör vi utomhus!"

15. Plocka fram ett glas och en fin whiskey.

16. Sätt dig i din favoritfåtölj, lägg fötterna på soffbordet, läppja på whiskeyn och besluta dig för att det första du ska lära valpen i morgon är "Sitt" och "Fot".

Av Maria - 7 januari 2010 22:18


 

KOPPEL: Ett rep som sitter fast i ditt halsband och som gör det möjligt

 att leda din person dit du vill att han/hon ska gå.

 

HUNDSÄNG: Vilken mjuk, ren yta som helst,

 som till exempel det vita överkastet i gästrummet

 eller den nyomklädda soffan i vardagsrummet.

 

DRÄGGEL: Detta är vad du gör när dina personer har mat och inte du.

 För att göra detta korrekt så måste du sitta så nära du kan och se ledsen ut, sedan låter du drägglet falla till golvet, eller ännu bättre, i deras knä.

 

NOSNING: En social sed att använda när du hälsar på andra hundar.

 Placera din nos så nära baken du kan på den andra hunden och andas in djupt. Upprepa ett flertal gånger, eller till din person ser till att du slutar.

 

SOPTUNNA: En behållare som dina grannar ställer ut en gång i veckan

 för att testa din uppfinningsrikedom.

 Du måste stå på dina bakben och försöka putta av locket med din nos.

 Om du gör det rätt så blir du belönad med margarinpapper som du kan riva sönder och köttben och mögliga brödkanter att äta.

 

CYKLAR: En konditionsmaskin på två hjul, uppfunnen för hundar för att kunna kontrollera midjemåttet. För att få maximalt träning så måste du gömma dig bakom en buske och sedan hoppa ut och skälla högljutt och springa vid sidan av cykeln i några meter. Personen kommer sedan att tappa kontrollen över cykeln och falla in i buskarna och du kan gå lycklig därifrån.

 

DÖVHET: Detta är en åkomma som påverkar hundar när deras person vill att de ska komma in och de vill stanna ute. Symptomen inkluderar att stirra tomt på personen och sedan springa i motsatt riktning eller

 lägga sig ned på marken.

 

ÅSKA: Detta är en signal att världen kommer att gå under.

 Människor är dock förvånansvärt lugna under åskväder,

 så det är nödvändigt att varna dem för faran genom att darra okontrollerat, flämta, rulla runt med ögonen och följa dem hack i häl.

 

PAPPERSKORG: Detta är en hundleksak fylld med papper, kuvert och gamla godispapper. När du blir uttråkad, vält papperskorgen och strö runt papperen i hela huset tills din person kommer hem.

 

SOFFOR: Dessa är för hundar som servetter är för människor.

 Efter att man har ätit så är det artigt att springa upp och ned

i soffan och torka av sina morrhår.

 

BAD: Detta är ett sätt som människor använder för att blöta ned golvet,

väggarna och sig själva. Du kan hjälpa till genom att skaka pälsen

 våldsamt och mycket.

 

BUFF: Det bästa sättet att få en människas uppmärksamhet när

 de dricker en kopp rykande hett te eller kaffe.

 

LUTA: Varje bra hunds svar på kommandot "sitt"! Speciellt om din person har klätt upp sig för kvällen. Detta är väldigt effektivt just före en kavajtillställning.


Av Maria - 7 januari 2010 22:10

    

Du vet att du är en hundmänniska när...

1) Du har fler hundsängar, tuggleksaker, halsband, koppel, selar och hundburar än du har hundar.

 

2) Du träffar andra människor med hund och minns hundarnas smeknamn efter 30 sekunder, men inte lär dig hundägarens namn förrän du träffat dem 2 eller 3 gånger.

 

3) Du inte tvekar ett ögonblick när det gäller att dela en glasstrut med din hund.

 

  4) Dina föräldrar ger upp tanken på barnbarn och börjar tala om dina hundar som "dina ungar" eller "dina barn ". (Bonus: De börjar kalla dem "sina hundbarn".)

 

5) 90 procent av din tid uppkopplad på Internet har hundanknytning (du kollar vad för nytt som dyker upp när du skriver in din hunds ras i sökmotorn, läser listor, kollar bilder, ljud och FAQ:s, etc.)

 

6) Du har hundratals bilder av dina hundar på skrivbordet på jobbet, i plånboken och så vidare, men inte ett enda av din familj eller dig själv.

 

7) Ingen vill åka i din bil eftersom de vet att deras kläder kommer att bli täckta av hundhår.

 

8) Du stoppar handen i fickan för att hitta småpengar - och tappar hundgodis och svarta plastpåsar överallt. (Bonus: Du har gjort det här på en finare inrättning.)

 

9) Du har haft långa och ingående diskussioner med dina vänner om bästa sättet att klippa hundens klor, men har inte själv fått manikyr eller pedikyr i hela ditt liv.

 

10) Böcker och filmer är helt förstörda för dig om detaljer med hundanknytning är felaktiga.

 

11) Det bästa på hela dagen är tiden du spenderar med din hund.

 

12) Du ser på urusla filmer bara för att din hunds ras antingen finns i en liten roll eller finns med i en 3-sekunders sekvens över en folksamling.

 

13) Det är hundhår på alla dina kläder, till och med när du just har tvättat dem eller när de kommer direkt från kemtvätten.

 

14) Det första dina vänner, arbetskamrater och ytliga bekanta säger till dig när ni ses är antingen "Hur mår hundarna?" eller "Hur många hundar har du nu?"

 

15) De specialbeställda julkorten av dina egna foton föreställer dina hundar (med eller utan människor).


Av Maria - 7 januari 2010 22:03

Rikedom!

 

Förstärk området när du vill bli rik på allt gott i livet.

Aktivera energin med vindspel eller ett vattenarrangemang.

 Se till att alltid rikta flödet in mot hemmet för att ”rikedomen”

 inte skall flöda ut ur hemmet.

 Likaså om du t ex har konst av något slag med en riktning,

 ett flöde – alltid in mot hemmet.

 

Enligt feng shui söker sig chi till flödande vatten

 och ut ur hemmets större öppningar såsom avlopp – av den

 anledningen är en planlösning med WC i område 4 en utmaning ur feng shuiperspektiv och bör balanseras upp med det sk jord och trälementet.
En viktig åtgärd är att hålla toalettlocket nedfällt.

 Håll även dörren stängd och lägg gärna några stenar

 runt golvbrunnen eller i handfatet.

 

Stora välväxta gröna växter kan göra sig bra i området, t ex ett Penningträd.

 

Symboliskt kan du ha framme föremål som påminner dig

 om hur privilegierad du är och stärker dina drömmar till det du vill uppnå: en riktigt fin olivolja i köket, härligt tjocka och mjuka

 handdukar till badrummet, allt som glittrar och känns lyxigt, spargris,

 gör ett collage som blir din egen personliga rikekomstavla.

 Använd gärna en färgskala i blått, lila mot rött.

 

Eftertänksamhet är viktigt - att känna sann rikedom handlar inte om pengar.
Ta en stund varje dag och skriv ned eller fundera över allt

 som du har idag och är tacksam över!

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards