Mariaslekrum

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Maria - 10 januari 2010 21:40

Med att jobba asså.

Några timmars sömn nu så bär det av.

 

L-A mår bättre efter fredagens bravader men

han har kust nu två stora njurstenar som sitter

i gångarna. En på varje sida.

 

Så det känns som att det är bara att vänta på nästa anfall nu.

Vi var hemma ca 19.20 i fredags och han gjorde röntgen

strax efter klockan 14.00

Sen fick han sitta på akuten och vänta de återstående timmarna för att vänta på att en läkare skulle titta på bilderna.

Och när det var gjort så fick han åka hem.

Det var fullt med folk där de fick t o m ligga ute i korridoren,

är ju för fan inte klokt rent sagt ut.

 

Men nu ska vi iväg till skola och jobb imorgon.

Tilde började ju skolan i torsdags och hon har haft jätteroligt

och längtar till imorgon nu, så det är ju bra.

Sen är det ju jag då som inte har lust att jobba känns det som nu då.

Men bara man kommer dit så är det som bortblåst det vet man ju.

Det är ju så härligt att få vara hemma med familjen, men det är

ju ingen ide att vara hemma om inte de är hemma och

de är dom ju inte.

Imorgon så har jag två inskolningar också så det blir kul,

tycker jag.

 

Men nu är det först godnatt

innan vi kommer dit.

 

Kram.

//Maria.

  

Av Maria - 10 januari 2010 17:16

"Skäl till att choklad är bättre än sex".

  1. Du kan skaffa choklad.
  2. Orden "om du älskar mig så sväljer du" har en äkta mening med choklad.
  3. Choklad kan ge njutning även när den har blivit mjuk.
  4. Du kan utan risk nyttja choklad medan du kör bil.
  5. Du kan få choklad att räcka så länge du vill.
  6. Du kan äta choklad även tillsammans med din mor.
  7. Choklad bryr sig inte om du biter i "nötterna".
  8. Två personer av samma kön kan äta choklad utan att bli kallade snuskiga namn.
  9. Ordet förhållande skrämmer inte iväg choklad.
  10. Du kan ha choklad på ditt skrivbord utan att förnärma dina arbetskamrater.
  11. Du kan fråga en främling efter choklad utan att få en örfil.
  12. Man får inte hår i munnen när man äter choklad.
  13. Med choklad behöver man inte fejka.
  14. Choklad gör dig inte gravid.
  15. Du kan äta choklad vilken tid som helst i månaden.
  16. Bra choklad är lätt att hitta.
  17. Du kan ha så många olika sorters choklad du klarar av.
  18. Du kan aldrig bli för ung eller för gammal för choklad.
  19. När du äter choklad håller det inte grannarna vakna.
  20. Med choklad spelar det ingen roll, det är alltid gott.

Av Maria - 10 januari 2010 17:11

Ett till tio

 

1. Du ska inte oroa dig,

för oro är det mest improduktiva av alla mänskliga

aktiviteter.

 

2. Du ska inte ha fruktan,

för det mesta vi fruktar kommer aldrig att inträffa.

 

3. Du ska inte ha missunnsamhet,

för det är den tyngsta av livets bördor.

 

4. Du ska ta tag i varje problem när det dyker upp.

Du kan bara handskas med ett i taget ändå.

 

5. Du ska inte ta med dig dina problem till sängs

för dom är en dålig sängkamrat.

 

6. Du ska inte låna andra människors problem.

De kan ta hand om det bättre själv.

 

7. Du ska inte försöka återuppleva gårdagen med gott eller ont,

den har för alltid passerat.

 

8. Du ska vara en god lyssnare.

För bara när du verkligen lyssnar kommer du att höra

några andra uppfattningar än dina egna.

 

9. Du ska inte låta dig dras ned av besvikelse,

för 90% av det beror på självömkan och kommer

bara att försvåra dina positiva handlingar.

 

10. Du ska räkna dina välsignelser och aldrig bortse från de små,

för en mängd små välsignelser kan lätt bli en stor.

Av Maria - 10 januari 2010 16:52

  

"Nu vilar vind
Nu slumrar mörka vatten
Nu falnar glöd
Nu faller dag
till ro.


Nu stillnar tid
Nu saktar livet stegen
Nu stiger dröm
Nu tystnar äng
och skog.


En kort sekund
en tyst minut
en liten stund
låter sig livet hejdas.


Nu sover jord
Nu blundar solens öga
Nu kommer natt
Nu faller dag
till ro"


Av Maria - 10 januari 2010 16:48

  

Vårt liv är en vindfläkt,
en saga en dröm!
En droppe som faller
i tidernas ström.


Den skimrar i regnbågens
färg en minut
Brister och faller
och drömmen är slut.



Av Maria - 10 januari 2010 16:41




Den ena dagen är inte den andra lik
ändå är varenda dag vi får helt unik.
Vårt humör växlar från dag till dag
idag är nu och självklart njuter jag.


Trots att livet är fullt med "måsten"
kämpar vi varje dag emot blåsten.
Jag har bekymmer stora som berg
allting känns inne i varenda märg.


Problem har säkert alla på vår jord
men är glada när varje dag är gjord.
Vem har sagt att livet ska vara lätt?
ej vet jag men det går på något sätt.


Trots alla måsten känner jag glädje
som till ex. idag januari den tionde.
Vi är redan inne på år tvåtusentio
oron jag känner den syns ej utanpå.

Av Maria - 10 januari 2010 16:31

  

Naturen har åter gott till vila,
tar igen sig för att återkomma med nya
krafter nästa vår..
Kyla.. snö.. ljus i fönstren..
Har ni tänkt på att 
stjärnorna lyser som vackrast på vintern...

Av Maria - 10 januari 2010 16:27

        


Och längre bort i dimma
under blommande träd.
Brinner för dig
en vintermorgons lyktljus.

 

Var inte rädd för mörkret
ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor,
där intet mörker är.

 

I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill,
ty mörkt är allt, som ljuset
med bävan längtar till.

 

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,

som ljusets hjärta bär.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards