Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Då och nu.

Av Maria - 5 januari 2010 00:23

  


 Subject: Då och nu.

 

Är det så här det är?


80 talet: Längre hår

Nu: Längtar efter hår.

 

80 talet: Ville ha en BMW

Nu: Vill ha ett hyggligt BMI

 

80 talet: Slog runt i en hippiekula

Nu: Behöver en ny höftkula

 

80 talet: Noise

Nu: Njurstenar

 

80 talet: Blev kallad till rektorsexpeditionen

Nu: Ringer till rektorsexpeditionen

 

80 talet: Klarade körkortstestet

Nu: Klarar syntestet

 

80 talet: Rökte gräs

Nu: Rensar ogräs

 

80 talet: Krossa systemet!

Nu: Uppgraderar datasystemet

 

80 talet: Hårdrock

Nu: Hård mage

 

80 talet: Fri sex

Nu: Sexfritt

 

80 talet: Trimmade bilen

Nu: Får allt fler bilringar

 

80 talet: Surt godis

Nu: Sura uppstötningar

 

80 talet: Sjöng protestvisor

Nu: Behöver tandproteser

 

80 talet: Vaken till 5

Nu: Vaknar 4

 

80 talet: Hår på bröstet

Nu: Hår i näsborrarna

 

80 talet: Hängde på disco

Nu: Det mesta på kroppen hänger


80 talet: Kollade 'Den sista färden'

Nu: Ringer efter färdtjänst

 

80 talet: Rockband

Nu: Bråckband

 

80 talet: Solade naken

Nu: Ligger påklädd under parasollen

 

80 talet: Brände flaggor

Nu: Bränner CD skivor

 

80 talet: Ute och röjde

Nu: Hemorrojder

 

80 talet: Rödstrumpor

Nu: Stödstrumpor

 

80 talet: Ville resa till alla jordens kontinenter

Nu: Vill ha hjälpmedel mot inkontinensen

 

80 talet: Fick recept på p-piller

Nu: Får recept på sömnpiller

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards