Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

"Roliga gåtor"...

Av Maria - 26 januari 2010 23:15

 

"Roliga gåtor"...

 

1.Vem bär hatt på foten? ( svampen)


2.Vad är det för likhet på en bil och en sjöman? (båda går på däck)


3.Vad är det för likhet på en baby & en fiskare? (båda vill ha napp)


4.Vad är värre än en väckarklocka som ringer 3 på natten? ( en sköldpadda m. cell-skräck)


5.Varför ska man inte vara ute 12.00 på dagen? (då har elefanterna fallskärms-hoppning)


6.Varför är krokodilerna platta? (dom har varit ute 12.00 på dagen)


7.vad är höjden av lathet? (att sitta på sängen & önska att man låg)


8.Vad är höjden av snabbhet? (att låsa en låda och hinna kasta in nyckeln inann den går i lås)


9.Vad är det som har öga men ändå inte kan se? (synålen)


10.Jag är som en liten skål,skyddar fingret mot en nål,vem är jag? (fingerborgen)


11.När sover man bäst? (när man är trött)


12.Hur länge sover åsnan på natten? (tills den vaknar)


13.Hur många stegar behöver man till månen? (en...om den är lååååång)


14.Varför står storken på ett ben? (om den skulle lyfta båda benen skulle den ju ramla)


15.Vad sa den ena bananen till den andra när dom tog en promenad i öknen?

(det är varmt,jag tror jag tar av mig skalet)


16.Vem kan tala alla språk? (ekot)


17.Vad sa den ena tomaten till den andra när dom skulle gå över en bilväg

och den ena tomaten blev överkörd? (kom nu ketchup så går vi)


18.Om en kartong ägg går på 15 kr,vad går då en kyckling på? (två ben)


19.vad är det för skillnad på en smutsig gris och en ren? (renen har horn)


20.Vilken fågel skrattar mest? (smil-finken)


21.Hur säger man korridor på kinesiska? (long trong gong)


 
 
Ingen bild

anna

1 juli 2010 20:02

haha....

 
Sandra

Sandra

2 september 2010 01:11

Vilken fin och underbar blogg. Hoppas allt är bra!

http://sessan1.blogg.se

Maria

2 september 2010 20:40

Tack för de orden! Här är allt bra men otroligt mycket nu.

 
rahel

rahel

26 oktober 2010 23:15

roliga gåtor

http://rahel

Maria

27 oktober 2010 21:19

Vad kul att du tycker det!

 
Ingen bild

Paula

19 december 2010 10:53

Hej! Synd att det är svårt att se vad det står p g a den oroliga bakgrunden!

Maria

19 december 2010 13:30

Hej Paula!

Nu förstår jag inte vad du menar.
Jag tycker inte att det är en orolig bakgrund,
skulle du kunna precisera lite mer. Så jag kan ändra eventuellt.

//Maria.

 
Ingen bild

elin

19 december 2010 22:02

hahaha roliga gåtor mariahur kan du hitta på såna där gåtor maria hejdå maria.

Maria

19 december 2010 22:18

Kul att du även tycker om gåtorna, Elin.

 
Ingen bild

viktor

22 december 2010 20:49

jätte bra och roliga gåtor Maria!

 
Nicole

Nicole

14 januari 2011 19:14

Gillar verkligen din hemsida Maria eller blogg.
Underbar jag är11 år gammal och är brevkompis med en tjej som heter hanna och vi brukar skriva några gåtor till varandrA och då är verkligen din blogg bra och allt annat du har på bloggen Wow.....sluta inte med den hihi tack för att du hgar en sån bra blogg:)

http://www.niicckii.blogg.se

Maria

15 januari 2011 17:50

Tack själv Nicole.
Det är ni som är inne och tycker att det är så bra grejor så att ni även kan använda det som gör att man fortsätter med bloggen. Kul att dela med sig av material som man har gjort själv och även visa från engelska sidor vilket bra material det finns.

Kram.
//Maria.

 
ronneby

ronneby

11 maj 2012 22:50

bra gåtor men dom fleste har jag hört innan men roliga e dom... =D

http://Mona

 
Ingen bild

emma

27 november 2012 17:59

Hej dom var jätte roliga jag hade bara hört 2 st av dom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards