Mariaslekrum

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Maria - 7 januari 2010 21:43

 

Familj & Hälsa.

 

Förstärk området när du vill stärka din egen hälsa samt stärka familjebanden.

 Stärk din egen hälsa genom att göra iordning en skön plats

 för stillhet och daglig meditation.

 

Se till att du kan sitta i sk kraftposition med ett stabilt stöd i ryggen

 av en vägg, stöd i sidorna och fri sikt framåt med översikt

 över rummet och dörröppningar.

 Det ger dig möjligheten att slappna av ordentligt och hämta förnyad kraft.

 

Samla familjen för en mysig höstmiddag.

 Tänk så härligt att återigen tända ljus vid middagsbordet

 och sitta runt eldens samlande energi.

 

Stärk upp området med konst och symboler som ger dig kraft,

 styrka, vitalitet och hälsa.

 Friska välväxta växter, fruktfat, böcker, glada familjefoton

 och ärvda föremål.

 

Färg; grönt, mellanblått
Form; pelare, ränder
Material; trä, tyger
Motiv; blommor, frodiga landskap och trädgårdar.

Av Maria - 7 januari 2010 21:37

Feng Shui.

Kärlek och relationer.

 

Område kärlek/relationer.

Förstärk området när du vill träffa en ny partner

 eller förstärka en befintlig relation.

 

Se över området i ditt hem och se till att du har en mjukt vänlig atmosfär. Undvik t ex taggiga växter – välj hellre växter med mjukt runda blad.

 Finns plats på på hängarna i hallen för dina gästers kläder?

Har du möblerat i det sociala rummet för en relation med TV:n

eller väljer du en rund sittning för samvaro?

 

Söker du en ny partner?

 Lämna plats för en ny relation genom att tömma ett av nattduksborden, badrumshyllan och garderoben.

 

Välj passande symboler efter rummets funktion där området kärlek/relationer hamnar hemma hos dig: Lyckliga parbilder eller bilder på dina vänner,

 saker i par. Inred med en färgsättning i vitt,

 den läkande villkorslösa rosa kulören eller passionens röda färg.

Av Maria - 7 januari 2010 21:29

 

 

Till en som älskar molnen.


Såsom du älskar jag molnen

molnen som går fram och tillbaka,
drivna av vinden,
som våra liv också
är drivna av vinden.


Moln som är ensamhet.
Moln som är gemenskap.
Tunga moln som vill lämna lasten,
såsom vi vill lämna ibland.
Skira moln som seglar i solen,
som våra drömmar alltid
seglar i solen.


All vår lycka i livet
kan ingen ana,
ingen kan fånga och hålla den kvar.
Den seglar som molnen.
Att segla är nödvändigt.
Att leva är icke nödvändigt.


Såsom du älskar jag molnen,
molnen som finns och förändras -
och plötsligen inte finns.

Av Maria - 7 januari 2010 21:21

  


”En natt hade en man en dröm.
Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden
av två par fötter:

 Det ena spåret var hans,
och det andra var Guds.

 

När den sista delen av hans liv framträdde,

 såg han tillbaka på fotspåren i sanden.
Då såg han att många gånger under sin levnads vandring
fanns det bara ett par fotspår.
Han märkte också att detta inträffade under hans
mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.

 

Detta bekymrade honom verkligen och han
frågade Gud om detta:
"Herre, Du sa den gången jag bestämde mig
för att följa Dig, att Du aldrig skulle överge mig utan
gå vid min sida hela vägen.
Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv
har det funnits bara ett par fotspår.
Jag kan inte förstå, att Du lämnade mig
när jag behövde Dig mest."

Herren svarade:
"Mitt kära barn, jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig
under tider av prövningar och lidande.


När du bara såg ett par fotspår - då bar jag dig."

 

    

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards