Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

En gyllene gåva.

Av Maria - 5 januari 2010 00:17

  


Det var en gång en man som straffade sin lilla 3-åriga dotter för

 att hon hade slösat bort en rulle guldpapper.
De hade ont om pengar just då och han blev rasande

 när flickan försökte göra i ordning ett vackert julpaket av en ask.


Men på julafton nästa dag fick han i alla fall ett

 gyllene paket och flickan sa:

" Det här är till dig, pappa".


 

Han blev förlägen för att han hade reagerat så häftigt dagen innan

 men han blev arg igen när han upptäckte att asken var tom.

Han skrek åt henne:

 "Men du måtte väl veta att det är meningen att det ska vara nånting

 inuti en julklapp?"

Flickan tittade på honom.

 Hon var nära gråten och hennes ögon var fulla av tårar.

 Och hon sa: "Men pappa, den är inte alls tom.

 Jag blåste in en massa kyssar i asken.

 Och allihop är till dig".

 


Fadern blev alldeles tillintetgjord.

Han tog flickan i famn och bad om förlåtelse.

 

Sedan hade han den gyllene asken på nattygsbordet i åratal

 och varje gång han kände sig deprimerad så tog han ut en magikyss

 och tänkte på sin lilla flicka som hade stoppat in kyssarna i asken.

 
 
Matilda

Matilda

5 januari 2010 00:22

Hejsan,
Jag vet att reklam kommentarer är ingenting man gärna läser, man bryr sig inte om dem.
Men denna kommentar handlar om att väcka en tanke, denna kommentar handlar om att hålla hoppet vid liv. Så läs gärna mitt inlägg och ägna det en tanke, fundera på vad du kan göra.

http://elitecyclist.blogg.se/2010/january/en-sang-for-alla-dem-som-vagar-dromma-och-hal.html

Jag tackar för att du läser kommentaren, hur du sedan gör är upp till dig.
Gör ett inlägg och länka till mitt inlägg eller kom på något själv, våga göra någonting!

Vänliga hälsningar Matilda

http://elitecyclist.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards