Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Låt lyckan.

Av Maria - 1 januari 2010 22:17

  

 

Låt lycka och välgång alltid finnas med dig i livet.
Detta är en känsla av välbehag för kropp och själ.
Dessa orden har större betydelse än man kanske tror.
Om du har små barn önska dem alltid lycka och välgång.
Det finns många tillfällen till detta, du kanske skriver ett kort eller

 sänder en hälsning.
Låt orden lycka och välgång finnas med i hälsningen,

 när man är liten kanske man ej förstår budskapet,

 men när man blir äldre kommer man ihåg det.

 

Om du känner kärlek till någon så är dessa orden lycka och välgång

ett mycket stort bevis på dina känslor.
Det går att använda lycka och välgång även till vänner

 och någon som man vill ge lite extra omtanke till.

 

Har själv haft med mig orden Må LYCKA OCH VÄLGÅNG alltid följa dig.
Idag förstår jag vilken enorm gåva detta varit för mig genom livet.
Som liten funderade jag mycket över orden men idag förstår jag

 vilken kärlek jag har fått av mina föräldrar.

 

Lycka och välgång är det bästa du kan önska någon,

 det kommer från hjärtat, du är ärlig och menar det.
Om du tycker att det är svårt att använda dig av lycka och välgång,

 vänj dig vid att förstå innebörden och säg orden.
När du har vant dig vid orden lycka och välgång så kommer

 du att märka att det får en enormt stor betydelse för den personen

 som du sänder hälsningen till.
Du önskar allt gott från ditt hjärta till den personen du sänder

 denna hälsning till.

 

Alla barn borde få med sig denna hälsning i sitt liv när de växer upp.
Lycka och välgång innehåller all kärlek du kan ge till någon utan att

 det kostar något.
Låt Lycka och välgång bli dina nya ord.
Du gläder andra och dig själv i framtiden.

 

MÅ LYCKA OCH VÄLGÅNG alltid följa dig.

 

Av: Okänd.

 Men jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Tyckte detta var så fint, men som sagt jag vet inte vem som har skrivit det.

 
 
Gunilla

Gunilla

17 juli 2010 12:47

Hej Maria och tack för att du delar med dig av den här texten.
Denna texten har funnits med på min hemsida i många år.
Önskar dig en underbart skön sommar.
Kärlek, ljus och frid.
Gunilla

http://www.lycka.org/lyckaochvalgång

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards