Mariaslekrum

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 12 november 2009 17:02


Lova dig själv.

 

ATT...

* vara stark.

* ingenting kan störa din sinnesfrid.

* tala om hälsa, lycka och välgång med varje människa du möter.

* få dina vänner att känna att det finns något fint i dem.

* se livet från den ljusa sidan och låta din optimism komma fram.

* tänka bara på det bästa.

* arbeta bara för det bästa och vänta dig bara det bästa.

* glädja dig åt andras framgång som den vore din egen.

* glömma misstag i det förflutna och se fram emot större bedrifter i framtiden.

* ha en entusiastisk inställning och ge alla du möter ett leende.

* ge dig tid att förbättra ditt liv så du inte får tid att kritisera någon annan.

* vara för stor för oro, för nobel för ilska, för stark för rädsla

 och för lycklig för att tillåta dig att beskymra dig för nuet.

Av Maria - 12 november 2009 15:43

Min 100-lista.

 

1. Jag heter Ruth Kerstin Maria.

2. Jag älskar min familj.

3. Jag älskar barn.

4. Jag föredrar datorn framför tv:n.

5. Jag älskar tjälknöl och potatisgratäng.

6. Jag älskar sommaren och hösten mest.

7. Jag älskar att få massage.

8. Jag tycker inte om att prata i telefon.

9. Jag skriver hellre mail eller sms.

10. Surfa på nätet gillar jag.

11. Jag älskar prästkragar.

12. Jag borde träna mer än vad jag gör.

13. Jag älskar Italien.

14. Jag är nästan aldrig ensam.

15. Jag har astma.

16. Jag är allergisk mot djur, pollen, gräs m.m

17. Jag älskar smörgåstårta.

18. Jag har uruselt lokalsinne.

19. Jag klär mig slappt när jag är hemma.

20. Jag vill lära mig gör egen grafik.

21. Jag ska göra det när tiden finns.

22. Jag avskyr lögner.

23. Avskyr orättvisor.

24. Älskar djur.

25. Jag har varit i Kina.

26. Jag vill ha rent runt omkring mig hemma.

27. Älskar naturen.

28. Jag har eksem på händerna.

29. Jag har höjdskräck.

30. Jag är änglamamma.

31. Jag är för ärlig.

32. Jag älskar att flyga.

33. Jag hatar att åka båt.

34. Är rädd för vatten.

35. Jag gillar alkohol till fest.

36. Tror på det goda inom nästan varje människa.

37. Jag gillar att åka bil.

38. Jag tycker om att köra bil.

39. Tycker om när det går fort.

40. Jag är glad över att ha en egen bärbar dator.

41. Jag älskar att pyssla med bloggen.

42. Jag älskar jordgubbar.

43. Jag älskar choklad.

44. Jag älskar pasta.

45. Jag tycker inte om stark och kryddig mat.

46. Jag älskar pizza.

47. Jag vill lära mig kinesiska.

48. Jag älskar glass med jordgubb och choklad.

49. Jag älskar heminredning.

50. Jag älskar att läsa böcker.

51. Jag älskar solen.

52. Jag älskar actionfilmer.

53. Jag tycker inte om småkryp.

54. Jag tycker inte om ormar.

55. Jag tycker om Martin Stenmarck som artist.

56. Jag har rökt.

57. Jag får lida för detta nu.

58. Jag har provat att snusa.

59. Grinar lätt när det är något sorgligt.

60. Jag älskar stora familjemiddagar.

61. Jag älskar att bo landet.

62. Jag älskar att bo i hus.

63. Jag är kvällsmänniska.

64. Jag hatar tidiga morrnar.

65. Jag vill slippa min migrän.

66. Jag har en hund som heter Texas.

67. Jag har haft en schäfer som hette Lasso.

68. Jag har 11 kanniner.

69. Jag har akvarium.

70. Jag är beroende av kaffe.

71. Jag älskar coca-cola.

72. Jag älskar promenader.

73. Jag tycker om att gå i skogen.

74. Jag somnar hos tandläkaren.

75. Jag älskar att göra step-up.

76. Jag gillar att hoppa hoprep.

77. Jag älskar att spela Wii.

78. Jag hatar att förlora.

79. Jag älskar änglar.

80. Jag älskar mirandanallar.

81. Jag gillar att organisera.

82. Jag gillar vampyrer.

83. Jag älskar mitt jobb.

84. Jag tycker inte om rasism.

85. Jag tycker inte om politik.

86. Jag älskar att köpa kläder.

87. Jag älskar smycken.

88. Jag gillar stora köpcentrum.

89. Jag älskar rosor.

90. Jag älskar min mamma och pappa.

91. Jag älskar min syster och bror med familjer.

92. Jag gillar julen.

93. Jag älskar påsken.

94. Jag älskar halloween.

95. Jag har haft tankarna på att utbilda mig till sjuksköterska men det har bara stannat vi funderingar.

96. Jag tycker om att spela på trav.

97. Jag har haft flera missfall.

98. Jag älskar Tom Cruise som skådespelare.

99. Jag tycker det är skoj att skriva en 100-lista men svårt.

100. Jag önskar fred och rättvisa här i världen.


  


"Älska gärna din nästa men spara lite till dig själv".

    

Av Maria - 11 november 2009 20:04

  


Vänskapens ABC.

 

Så här är en riktig vän...

 

* Alltid redo att lyssna.

* Bistår med goda råd.

* Chockerar dig aldrig.

* Dömer dig aldrig.

* Erbjuder alltid sin hjälp.

* Förlåter dig dina misstag.

* Ger aldrig upp.

* Hjälper dig i alla lägen.

* Inspirerar dig.

* Jublar över dina framgångar.

* Kämpar med dig i motgång.

* Ljuger aldrig för dig.

* Minns allt ni upplevt tillsammans.

* Nynnar med dig när du sjunger.

* Oroar sig för din välfärd.

* Plockar upp dig när du faller.

* Qvinnlig intuition när det gäller dina känslor.

* Retas aldrig över dina misstag.

* Säger snälla saker till dig när du är nere.

* Tror alltid på dig och din förmåga.

* Utsätter dig aldrig för svek.

* Värderar er vänskap högt.

Wow, vilken kompis!

* Xxoxoxoxxxoooxxoxo.

* Yppar aldrig en hemlighet.

* Zappar dig tillbaka till verkligheten när du flippar ur.

* Åstadkommer ständigt ett leende hos dig.

* Älskar dig för den du är.

* Önskar inget hellre än att vara din vän.

Av Maria - 9 november 2009 20:35

  

Av Maria - 9 november 2009 20:21

  


Av Maria - 9 november 2009 20:18

  


Av Maria - 9 november 2009 20:17

  

Av Maria - 8 november 2009 16:29

  

Tjenixen!

 

Farao vad helgerna går fort asså,

man hinner ju inte blinka så är det söndagkväll.

Om veckorna kunde gå lika fort också,

fast ibland går ju också de fort men

inte som helgerna.

 

Hur har helgen varit då?

Lugn och skön och helt underbar.

 

Igår så skulle vi in och ta spruta för svininfluensan,

gick in på nätet för att kolla vilken tid de skulle ha öppet.

Då har de slut på vaccinet får in mer på onsdag, verkar

fan i mig inte som jag kommer att få detta.

Ett väldans problem för att komma dit och så är

det slut jämnt när man ska dit.

 

Men på onsdag eller torsdag åker jag på arbetstid och tar

den så det så. Går ju inte att vänta in

och ta den på fritiden med dessa arbetstider.

 

Imorgon är det där roliga med fotografering på jobbet,

så hela förmiddagen kommer att gå åt till det.

Sen är det ju mötesdag som varje måndag.

 

Men det är imorgon det, nu är det familjen som gäller så

ett stort CIAO och vi höres imorgon.

 

Kram.

//Maria.

  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards