Mariaslekrum

Alla inlägg under november 2009

Av Maria - 13 november 2009 23:04

  

Av Maria - 13 november 2009 22:56

  

Helt fel person som åkte ur idol idag

tuckte faktiskt att Rezza skulle ha packat och åkt hem idag.

Vet inte hur svenska folket röstar men som sagt vi tycker

ju alla olika och det är ju

en väldans tur egentligen.

 

Har haft långdag idag med stängning

men det har varit lite barn idag,

Men ändå trött i huvudet är jag.

Imorgon är det en lång sovmorgon iallafall

och det är skönt.

 

Och nu säger jag nattinatt och önskar er alla en trevlig helg

och godnatt.

 

Kram.

//Maria.

  

Av Maria - 13 november 2009 21:10

  


Välkommen...

...ett av de vackraste orden att möta en vän med.

 

Svenska - Välkommen

Engelska - Welcome

Danska - Velkommen

Norska - Velkommen

 Finska-Tervetuloa

Portugisiska - Bem-vindo

Spanska - Bienvenido

Grekiska - Kalós orisate

Ryska - D´bro pazhálovatch

Irländska - Fílte

Italenska - Benvenuto

Tyska - Willkommen

Hebreiska - Bruchím ha´baim

Franska - Bienvenue

Polska - Witamy

Swahili - Karibu!

Ungerska - Ûdvözöljûk

Turkiska - Hosgeldiniz

Hollänska - Welkom

Persiska - Khosh aamadid

Esperanto - Bonvenon

Serbokroatiska - Dobro doshli

Jiddish - Zayt bagrist

Bulgariska - Dobre doshli

 

Mer kommer senare.

 

Av Maria - 13 november 2009 20:43


Barn skriver till gud.

 

"Käre gud,

Min pappa är dum. Gör så att han ändrar sig.

-Men du får inte göra honom illa".

 

"Gode gud,

Min pappa kan aldrig få ingång elden.

Kan du inte låta det växa en brinnande buske på vår gård".

 

"Gode gud,

Våra grannar grälar jämt.

Du borde bara låta dom som är mycket goda vänner få gifta sig".

 

"Käre gud,

Jag tycker om att gå i kyrkan, men kunde du inte ha mycket bättre musik.

Jag hoppas att detta inte sårar dina känslor.

Kan du skriva några nya sånger?"

 

"Käre gud,

Ett av dina moln såg ut som ett otäckt ansikte.

Jag blev jätterädd! Lova att aldrig göra om det".

 

"Käre gud,

Min lärare säger att först blir dagarna kortare och sedan längre.

Kan du bestämma dig?"

 

"Käre gud,

Varför måste jag be när du i alla fall vet vad jag vill ha?

Men jag ska göra det om det känns bättre för dig".

 

Käre gud,

Min pappa säger att det bästa som finns är att vara barn.

Du måste säga till honom att det är inte alls roligt

om man aldrig får stanna uppe och se på nåt".

 

"Käre gud,

Vad är det för mening att vara snäll om ingen får reda på det?"

 

"Käre gud,

Finns du verkligen? En del tror inte det.

Så om du finns är det bästa att du gör nåt åt det fort".

 

"Käre gud,

Kommer alltid rätt själ i rätt människa när du skapar?

En vacker dag kanske det blir fel".

 

"Gode gud,

Jag var på ett bröllop du vet och dom kysste varann mitt i kyrkan.

Får man göra så?"

 

"Käre gud,

Var kommer alla människor ifrån?

Jag hoppas du förklarar bättre än pappa".

 

"Snälla gud,

Du kan väl göra så att hundar lever lika länge som människor".

 

"Gode gud,

Julen borde komma fortare för barn, kan inte vara snälla så länge".

 

"Käre gud,

När du låter det regna

hur vet du hur länge det ska hålla på?"

 

"Gode gud,

Jag vet att man skall tycka om sin nästa men om Håkan fortsätter

att ta min ena skridsko kommer jag faktiskt att slå honom!"

  

 

Av Maria - 12 november 2009 20:40

  

Och det är ljuvligt.

Veckan har gått jättefort tycker jag,

det bara rullar på både hemma och på jobbet.

 

Igår var jag och L-A och tog vaccinet så nu är det gjort,

skönt tycker jag. Det räcker med en gång för mig men L-A ska ta en gång till.

 

Igår bakade jag också och idag har jag gjort garneringen,

ska ha med mig på jobbet imorgon.

 

Men nu är det nattinatt här hemma

så vi höres i helgen.

 

Kram.

//Maria.

  

Av Maria - 12 november 2009 20:08

  

Av Maria - 12 november 2009 19:49


Dikter om vänskap.

 

Omtanke ger värme och vänskap.

 

"En vän är den som kommer in

när alla andra har gått ut".

 

"Jag sådde några blommor, en för varje vän.

Jag tror det var fyra, men särskilt minns jag en.

 

Det blev sen höst och vinter, och blommorna de dog.

På våren kom det åter, men bara tre där stod.

 

Så kom det stora regnet med moln så stora grå

och nästa gång jag fann dem var de bara två.

 

Sen så kom då solen med allt det ljus den har

och plötsligt står där ensam en liten blomma kvar.

 

Du härdades i solen.

Du drunknade i regn.

Men en sak är då säker.

Du är en verklig vän".

 

 

Vänskap.

 

Hur mäter man vänskap?

Går det att mäta?

Är det tiden som räknas?

Gamla vänner.

Nya bekantskaper.

Är det så enkelt?

Den jag minst anar kanske ger mig en hjälpande hand.

Den jag litade på kanske flyr.

Tänk om vänskap är något helt annat.

Kanske handlar det om samhörigheten och förståelse.

Tidlöst.

Kravlöst.

Inte nödvändigtvis hela livet.

Kanske bara nu, just idag.

 

En vän som du.

 

"Det finns massor av saker som jag är välsignad med.

Mina problem har varit få.

Men mest av allt, detta är det bästa:

Att ha en vän som du.

I svåra tider vänner säger,

"Fråga bara, jag finns här för dig".

Men du väntar inte på att jag frågar,

Du bara gör det!

Och jag kan inte tänka på något bättre

än att ha en vän, att vara en vän,

och ha en vän som du".

Av Maria - 12 november 2009 19:28


Tänkvärda ordspråk om vänskap.

 

"Ödet ger oss våra släktingar men våra vänner väljer vi själva".

Av: Jaques Delille.

 

"Vänskap och vänskapen liknar träd som alltid står gröna

och som bär frukt och blommar samtidigt".

Av: Bernadin de Saint-Pierre.

 

"Den som inte tycker om någon är olyckligare än den som ingen tycker om".

Av: Francois de La Rochefoucauld.

 

"Gammal vänskap är som gammalt vin, ju äldre desto starkare".

Av: Antonio Peréz.

 

"Vänskap innebär att man nästan på ett rörande sätt tar

saker och ting för vad de ger sig ut för att vara".

Av: Samuel Becket.

 

"Vänskap övergår ofta i kärlek, kärlek aldrig i vänskap".

Av: Lord Byron.

 

"Sann vänskap är som god hälsa

man förstår inte värdet av den förän man förlorat den".

Av: Charles Caleb Colton.

 

"Vänner är som pengar, lättare att skaffa än att behålla".

Av: Samuel Butler.

 

"Vänskap utan förtroende är som en blomma utan doft".

Av: Laure Conan.

 

"Verklig vän: En som bjuder en på middag fast man inte är avdragsgill".

Av: Red Top.

 

" Om du bara springer undan, så får du ingen vän".

Av: Tove Janson.

 

"En vän är en människa i vars sällskap man törs vara sig själv.".

Av: Frank Crane.

 

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards