Mariaslekrum

Alla inlägg den 26 november 2009

Av Maria - 26 november 2009 15:38


HUNDENS HOROSKOP.

 

Väduren 21 mars - 20 april

 Ständigt på jakt efter nya äventyr och erfarenheter lite stridslysten.

Accepterar inga nederlag, måste vinna.

 Temperamenten är ingett att leka med.

 Gillar att skrämma andra.

 Listig och lömsk men dock brutal i allt sitt handlande.

 

Oxen 21-april - 20 maj

 Rädd för att bli övergiven.

Tar lång tid att reda upp men när oxen blir tillräcklig uppretad är han livsfarlig.

 Glömmer aldrig en oförrätt.

 Älskar god mat... Lägger lätt på sig några extra kilon.

 

TVILLINGARNA 21 maj- 20 juni
Kvick och rolig, ingenting undgår dennes "örnblick".

Smart och uppfinningsrik och full med humor.

Glittriga ögon fulla av bus.
Måtto är: Ombyte förnöjer.

 

KRÄFTAN 21 juni - 21 juli
Lätt för att bli fet. Bra minne.

 Oerhört känslig och lite dyster.

 Att bli älskad och beskyddad är det viktigaste för kräftan.

 Trygghet är nyckelordet.

 

LEJONET 22 juli - 21 augusti
Rak i ryggen med ett majestätiskt uppträdande.

 Gör gärna sin ägare till slav.

 Stark och värdig men även känslosam.

 Har en magnetisk charm som ingen kan motstå.

 

JUNGFRUN 22 augusti - 21 september
Blygsam och förtjusande skygg.

 Prydlig och renlig. Vill allt och alla väl.

 Uppträder alltid korrekt. Inget bus här inte.

 Jag är din slav kära husse eller matte och jag gör alltid mitt bästa.

 

VÅGEN 22 september - 22 oktober
Intelligent, kreativ och tankfull.

 De vackraste hundarna är födda i detta tecken.

 Vill gärna var alla till lags. På gränsen till mesig.

 

SKORPIONEN 23 oktober - 21 november
En stark personlighet som slukar allt man säger till honom.

 Född nyfiken med oerhörd energi.

 Svårt att vara stilla men dock kraftfull och smart.

 Saknar humor och gillar att rida på andra.

 

SKYTTEN 22 november-20 december
Ung hela livet, det är mottot och det gäller!

 Alltid på jakt efter något nytt.

 Behöver nya utmaningar hela tiden.

 Glad och komisk och ger omgivningen många glada stunder.

 Kunskapstörsten är outsläcklig!

 

STENBOCKEN 21 december - 20 januari
Elegant och allvarlig.

 Planerar länge innan det händer något.

 Utåt kall och hård men mycket lojal och kärleksfull mot sitt husfolk.

 

VATTUMANNEN 21 januari - 18 februari
Har ofta uppmärksamheten riktad mot en annan planet.

 Tycker inte om att gå i flock.

 Frihet är nyckelordet och han gör gärna tvärt emot bara för att vara annorlunda.

 

FISKARNA 19 februari - 20 mars
Originell och tilldragande.

 Snäll och ömsint med en telepati förmåga.

 En riktig drömmare med livlig fantasi.

 Gillar att vara till lags. Trivs bäst hemma.

Av Maria - 26 november 2009 15:06

Valpläran.

 

1, Om jag tycker om det så är det mitt
2, Om jag har det i munnen så är det mitt
3, Om jag kan ta det ifrån dig så är det mitt
4, Om jag hade det förut så är det mitt
5, Om det är mitt så kan det aldrig vara ditt på något vis
6, Om jag tuggar sönder det så är alla bitar mina
7, Om det ser ut som mitt så är det mitt
8, Om jag såg det först så är det mitt
9, Om du leker med något och lägger det ifrån dig så är det automatiskt mitt
10, Om det är trasigt eller tråkigt så är det DITT.

Av Maria - 26 november 2009 15:02


Blomsterspråket.

 

Det sägs...

 

...att blomsterspråket är ett flera tusen år gammlat

och har sitt ursprung bland haremkvinnor i Orienten.

Under 1800-talet användes det ofta i Europa för att förmedla specifika budskap,

ofta av känslig natur.

 

 När du ger bort blommor gäller det verkligen att välja rätt.
Om den som får blommorna kan blomspråket och du själv

inte kan det kan det bli stora missförstånd.

Både antalet blommor, färgen på blommorna samt blomsorten talar sitt eget språk.
Kolla in hur blomspråket fungerar så slipper du otrevliga överaskningar.

 

Är ju en rolig grej, här är de betydelserna som förekommer idag:


Antal Blommor.


En = Du är mitt allt

Två = Låt oss resa bort tillsammans

Tre = När får jag träffa dig igen? Alternativt: Jag älskar dig

Fyra = Jag ser upp till dig och är dig tacksam

Fem = Jag gör vad som helst för dig

Sex = Jag tvivlar på ditt ord

Sju = Jag älskar dig

Åtta = Jag förblir dig trogen intill döden

Nio = Jag vill vara ensam med dig

Tio = Vill du gifta dig med mig?


Färg på Blomman.


Rosa = Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet

Vit = Jag tror på din renhet och jungfrulighet

Gul = Du är solen i mitt liv

Orange = Jag är din trogne vän

Mörkröd = Jag saknar dig så

Blå = Jag vill bli invid din sida intill döden

Röd = Jag räknar dagarna tills vi möts igen

Lila = Jag önskar dig all lycka och välgång i livet

Bukett med röda, blåa och vita blommor = Jag friar till dig.


Vad säger blommans färg.

 

Röd ros - Respekt, kärlek.
Vit ros - Oskuldsfullhet, hemlighetsfull.
Gul ros - Glädje, vänkap.
Korall ros - Önskan, längtan, åtråvärd.
Ljusrosa/Champagne ros - Älskvärdhet, glädje,förtjust.
Mörkrosa ros - Tacksamhet.
Lavendel ros - Förtrollning, förtjusning.
Orange ros - Förtjusning, oemotståndlig, lockelse.
Rosenknopp - Hemlig kärlek.
Ros utan taggar - Tillgivenh
et.

 

Blomsorten har en speciell betydelse och här kan du ta reda på vilket

dolt budskap just din favoritblomma berättar om...

 

Akacia, vit - Ditt goda hjärta borgar för bestående vänskap
Amaryllis, röd - Jag högaktar dig från djupet av min själ
Anemon - Din svartsjuka är överflödig
Aster, violett - Älskar du som jag?
Aster, vit - Lugna dina upprörda känslor
Bellis - Jag delar dina känslor
Blåbär - Jag skvallrar om du rör mig
Blåklint - Det vackra är inte alltid det nyttiga
Blåklocka - Skvallra inte för någon, om det du vet
Blåsippa - Jag börjar känna kärlekens vår i mitt hjärta
Borstnejlika - Vänta med frieriet tills du får skägg
Brännässla - Jag tål inte din näsvishet
Cyklamen - Jag älskar som tidsfördriv
Daggkåpa - Jag gråter av sällhet
Fläder - Jag svettas bara jag tänker på dig
Förgätmigej - Låt min bild evigt bo i ditt hjärta
Gräslök - Jag kan inte motstå kärleken
Gullviva - Ge mig nyckeln till ditt hjärta
Gökärt - Min kärlek ska inte svalna med åren
Harsyra - Du roar dig medan jag förgås av smärta
Havre - Jag vill endast vara din vän
Hortensia - Varför glömde du mig? - Du är kall
Hundkex - Jag är din slav
Hyacint - Vaknande,spirande och gryende kärlek
Iris - Fordra gärna vänskap,men inte kärlek
Jasmin - Bara en natts lycka
Kabbeleka - Där tårar rinner,vill jag trösta
Kamomill - Din svartsjuka gör mig bitter
Kaprifol - Tvivla inte på min kärlek
Kardborre - Du är alltför efterhängsen
Kattfot - Ju mindre anspråk,desto lättare att uppfylla dem
Kejsarkrona - Du är värd en krona,men du får bara mitt hjärta
Klöver, röd - Jag vill förbli fri,som jag har varit
Klöver, vit - Neka mig inte vänskap
Kärleksört - Får jag aldrig träffa dig ensam?
Kungsängslilja - Djupt i mitt hjärta gömmer jag din bild
Liljekonvalj - Att älska för mycket förslappar själen
Ljung - Du är otacksam
Lönn - Du är inte särskilt söt
Margerit - En ljuv blick från dig får mig att glömma alla kval
Maskros - Avvisad kärlek
Midsommarblomster - Jag trotsar allt
Mjölkört - Jag älskar allvar och lugn
Myrten - När ska vårt bröllop stå?
Narciss - Jag älskar,men inte dig
Näckros, gul - Vilka tankar döljer sig under din likgiltiga min
Näckros, vit - Ni är skön,men jag fly er,ty jag känner er
Orkidé - Otrohet
Pensé - Tänk på mig
Persilja - Du blir ganska nyttig i hushållet
Pion - Dina inre egenskaper liknar inte ditt yttre
Prästkrage - I dina ögon hittar jag lyckan
Påsklilja - Jag kan inte uthärda tanken på att mista dig
Pärlhyacint - Du är så späd och fin
Renfana - För dig försakar jag a
llt

 

Se upp för blåbärsris!

Får du en bukett med en kvist persilja betyder det att du blir ganska nyttig

 i hushållet och sitter det blåbärsris instucket mellan blommorna

 försöker någon säja: Jag skvallrar om du rör mej!

 

En kardborre talar om att du är alltför efterhängsen medan en kvist

 med fläder säjer: Jag svettas bara jag tänker på dej!

 

Får du därimot en praästkrage betyder det att någon hittar

 lyckan i dina ögon!


  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards