Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Att resa med barn.

Av Maria - 1 november 2010 22:02

 


Att resa med barn.

 

Du har räknat dagar i månader.

Kontroll av kalendern varje dag med ett leende

på läpparna och glimten i ögat.

Nu har tiden äntligen kommit ... Det är semester!

Vare sig du planerar en kort resa eller lång,

så är en resa med barn går alltid smidigare

när man är förberedd och organiserad.

Prata med ditt barn i förväg om resan,

vart vi ska och vad de kommer att se.

Äldre barn kan titta på kartor och kolla erat mål på Internet.

Glöm inte att packa ditt barns "snutte" eller favoritgose djur,

du inte vill starta den första natten av din semester

med ett förtvivlat barn som bara inte kan sova utan "snutten"!

 

I bilen.


Låt barnen sitta bekvämt och inte ha en massa packning bredvid sig.

Ju mer utrymme de har, desto mindre klagomål kommer du att höra!

 

Låt barnen packa sin egen ryggsäck med spel, aktiviteter,

böcker som de kommer att njuta av under resan.

Se till att du kontrollerar varje ryggsäck för lämpligheten av saker.

 

Gör resan till en njutning med dina barn och ha en påse godis

undangömt för att underlätta rastlöshet på en lång resa.

Planera din distribution klokt att få maximal speltid

från varje "överraskning"!

 

Har det litet svalare i bilen för drycker och snacks.

Kontrollera att det finns en sopsäck för barnen

så att ditt baksäte inte ser ut som den lokala soptippen

vid ankomsten till din destination.

 

Planera din resa framåt ...

Leta efter intressanta platser att stanna för att sträcka på sig under resan.

Planera extra tid för att stanna vid en park för en picknick lunch.

Ge dig tid att sträcka på benen, ta en promenad.

 

Viktigast när du reser med dina barn, vara flexibel och lättsam.

Förbered dig på att göra ändringar i dina planer och kom ihåg ...
"Vägen dit är halva nöjet!"

 

På planet.

 

Besluta om det är värt pengarna du sparar i priset att ha ditt barn i knät.

Om detta är en lång flygresa, kan du avstå rabatt

och boka en plats för ditt barn.

 

Lämna hemmet i god tid så kommer du minst 1 - 2 timmar innan du ska flyga.

Detta kommer att undvika den stress av långa köer

och ge er dyrbara stunder för en sista depåstopp till tvättrummet.

 

Utnyttja de tidiga ombordstigningarna för föräldrar som reser med små barn.

Detta kommer att ge dig tid att organisera sig inför de andra

som ska resa dessutom får du hjälp av kabinpersonal.

När du nått din destination, gå av planet sist

för att undvika anstormningen av oroliga människor

och att även dra nytta av hjälp.

 

Håll nödvändiga förnödenheter till hands - ta extra blöjor,

flaskor, grädde ... ALLT!

Du vet aldrig när det kommer att bli en försening

eller en oväntad mellanlandning.

Packa en extra outfit och badkläder i ditt bagage som du tar ombord ...

Om ditt bagage försvinner (och det vet vi alla att det gör!)

så du inte kommer att vara utan kläder i flera dagar.

 

Snabbt och enkelt tilltugg till resan.

 

Ostbågar

 

Frukt (druvor / bananer / färsk fruktsallad)

 

Smörgåsar

 

Mini bagels

 

Salta kringlor


Russin

 

Marchamalows

 

Festis

 

Flaskvatten

 

 
 
Lisa

Lisa

15 november 2010 17:20

Hej Maria,
vilken fin blogg du har!

Snubblade in på denna sida när jag sökte på resa med barn. Har själv en nystartad sajt på just temat Resa med Barn http://www.resamedbarn.eu
Ser att du jobbar som barnskötare och att du har många fina pysselförslag på din blogg. Om du ville skriva en artikel på temat pyssel på resan, så skulle jag gärna publicera den på min sajt, med en länk till din blogg.

http://www.resamedbarn.eu

Maria

25 november 2010 22:29

Hej Lisa!

Jag ska försöka plita ihop en artikel på temat "pyssel på resan" men det får bli efter julhelgerna. Så jag hör av mig till dig i slutet av januari.

Kram.
//Maria.

 
Lisa

Lisa

26 november 2010 23:11

Toppen, ser fram emot detta!
Mvh Lisa

http://www.resamedbarn.eu

Maria

27 november 2010 12:28

Ja, hoppas bara att det blir bra. Men jag får nog till det.

Kram.

//Maria.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards