Mariaslekrum

Alla inlägg den 6 november 2010

Av Maria - 6 november 2010 23:11

 

Låt barnen klistar in äpplen på trädet.

Ta silkespapper och barnen får rulla ihop som bollar.

Sen är det bara att klistra.


Eller använd äpplen under för att klistra i trädet.




Av Maria - 6 november 2010 19:07

Sagan om det lilla loket.


1. Det var en gång ett rosa litet lok som stod alldeles ensam på en station.


2. Det hade inga vagnar efter sig,

därför tyckte han inte att han var ett riktigt lok.
För ett riktigt lok ska ha vagnar att dra efter sig.
Loket bestämde sig för att åka ut och leta efter några vagnar.
Så körde han ut från stationen.

 

När han kört en stund fick han se en turkos vagn som var full av människor.

 

3. Vagnen stod ensam på spåret.

Det var ett annat lok som tappat den vagnen.
Så den bad det lilla loket att få följa med.

De kopplade samman och körde iväg.

 

Efter en stund kom de till en annan station

och där stod en gul vagn lastad med sten.

 

4. - Ingen orkar dra mig för jag är så tung, sa den gula vagnen.
- Jo! Jag är stark, sa det lilla rosa loket.

Så då kopplades den gula vagnen fast bakom

den turkosa vagnen och tåget tuffade iväg.


Vid nästa station stod en blå vagn.

 

5. - Oh vilket fint rosa lok, sa den blå vagnen,

med dig skulle jag vilja åka.
Så fick den blå vagnen som var lastad med brädor

kopplas fast bakom den gula vagnen.
Sen tuffade hela raden iväg.

 

Rätt som det var tuffade de förbi en oljevagn.


6. - Oj! Vad många vagnar du har, sa den gröna oljevagnen.

Orkar du dra mig också?
- Ja då! Koppla på bara, sa det rosa loket.

Oljevagnen kopplades fast bakom den blå vagnen.

 
Det lilla rosa loket tuffade vidare med alla sina vagnar efter sig.

   

Nu var det rosa loket ett mycket lyckligt lok

för nu var han inte ensam längre.

Han var det finaste tåg som fanns.










Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards