Mariaslekrum

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Maria - 13 december 2010 20:53

 

Julgran1.

 

Vad du behöver:

 

Grönt hantverk skum
Små stjärnor
Träpinne
Små frigolit kuber
Målarfärg: gul, röd, grön
Röda pärlor
Lim
Saxar
Penslar


Hur du gör din Julgran:

 
Måla Styrofoam stjärnan gul, måla röda frigolit kuben

och måla träpinne grönt.

Ställ  alla dessa åt sidan för att torka.
Skär 4 stjärnor ur det gröna hantverk skummet, från små till stora.
Använd punkt i sax att peta ett hål i mitten av varje stjärna.
Tryck pluggen genom hålet i mitten av stjärnorna

(håller stjärnorna i ordning från små till stora) för att skapa trädet.

Håll lite mellanrum mellan varje stjärna.
Sätt i änden av pluggen nära den största stjärnan i frigolit kuben.
Sätt i änden av pluggen nära den minsta stjärnan i frigolit stjärnan.
Limma röda pärlor på toppar av stjärnorna som prydnader.

Av Maria - 13 december 2010 20:43


 

Vad du behöver:


Ljusbrunt konstruktion papper
Mörkbrunt konstruktion papper
2 googly ögon
Röd Pom Pom
Saxar
Lim

Hur du gör din ren:


Rita ditt barns fot på den mörkbruna konstruktion papperet och klipp ut.
Rita av ditt barns händer på ljusbrunt konstruktion papper och klipp ut dem.
Limma två handavtryck (vid handleden delen)

till baksidan av markyta (upp nära tårna) att vara horn.
Limma två googly ögon på fotavtryck.

Limma pom pom på hälen på fotavtryck som en näsa.

Av Maria - 13 december 2010 20:32

 

  

 Årets sista jullista!

 

Skinka eller sill?

 

Köttbullar eller prinskorv?

 

Gammal eller ny julmusik?

 

Julknäcke eller vörtbröd?

 

Julmust eller glögg?

 

Gles eller tät gran?
 
Låg eller hög gran?
 
Pepparkakor eller lussebullar?

 

Aladdin eller Paradis?

 

Hemma eller borta?

 

Traditionellt eller nyskapande

 

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?

 

23:e eller 24:e december?


Teskedsgumman eller Trolltider?

 

Teskedsgumman var skitbra, men jag måste ju bara säga trolltider här

eftersom jag upptäckte Mara och hon är precis som mig.


Tecknade eller verkliga julfilmer?
En blandning.

 

Amerikansk jultomte eller Svensk gårdstomte?

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards