Mariaslekrum

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Maria - 9 december 2010 23:59

Av Maria - 9 december 2010 23:21

 

 

Söt julren.

 

Saker som behövs:

 
• 3 glasspinnar
• 1 stor röd pom-pom
• 3 små röda pom-poms
• Grön filt
Svart filt
• 2 googly ögon
• Rött snöre för upphängning
• Svart tusch för att skriva barnets namn
• Lim
 
1. Börja med att sätta en droppe lim i ena änden av hörnet

av pinnen och lägg till ytterligare en topp av det, i en V-form.

Sedan limma en pinne vinkelrätt mot V-form,

ungefär en tum från ändarna.


2. Därefter limma på den stora röda pom-pom till slutpunkten i triangeln,

att vara näsan. Limma googly ögonen på lite svart filt.

När de är torra klipp ut dem och lämnar en svart ram runt varje öga.

Limma ögonen till renarna på huvudet.


3. Skriv ut järnek mallen.

Vik en bit grön filt i tredjedelar,

så att du bara måste skära ut mönstret en gång bara.

  Skär runt mönstret noggrant.
 
4. Limma på bladen på toppen av den vågräta pinnen på sidan,

och limma tre små röda pom-pom lim i mitten.

Lägg till en snöre för att hänga i mitten.

 

Ideén från: Crafts for all seasons.

 


Mall från samma sida.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards