Mariaslekrum

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Maria - 8 november 2009 00:14

Ja, många vet ju att qahwa, det är arabiska, men vad heter kaffe på t.ex Tagalog?

  Och var i hela världen pratar man det ?!!

 

Land

Språk

Kaffe

Danmark

Danska

Kaffe

Centralamerika

Maya

Kapeh

Egypten

Egyptiska

Masbout

Eskimo

Eskimo

Kaufee

Etiopien

Amarinja

Bunna

Fillipinerna

Tagalog

Kape

Finland

Finska

Kahvi

Frankrike

Franska

Café

Grekland

Grekiska

Kafes

Grönland

Grönländska

Kaufee

Hawaii

Hawaiianska

Kope

Indien

Hindi

Coffee

Indonesien

Indonesiska

Kopi

Iran

Persiska

Gehve

Irak

Arabiska

Qahwa

Island

Isländska

Kaffi

Israel

Yiddish

Kave

Israel

Hebreiska

Kavah, Kaffee

Italien

Italienska

Caffé

Japan

Japanska

Koohii

Jordanien

Arabiska

Qahwa

Kambodia

Khmer

Gafe

Kina

Mandarin

Kafei

Kina, Hong-Kong

Kantonesiska

kia-fey

Laos

Laos

Kafe

Lettland

Lettiska

Kafija

Libanon

Arabiska

Qahwa

Malaysia

Malay

Kawa, Koppi

Mexico

Spanska

Cafe

Nederländerna

Holländska

Koffie

Norge

Norska

Kaffe

Polen

Polska

Kawa

Portugal

Portugisiska

Cafe

Rumänien

Rumänska

Cafea

Ryssland

Ryska

Kofe

Spanien

Spanska

Cafe

Spanien (Baskien)

Baskiska

Kaffia

Swahili

Swahili

Kahawa

Syrien

Arabiska

Qahwa

Thailand

Thailändska

Kafe

Tjeckien

Tjeckiska

Kava

Turkiet

Turkiska

Kahve

Tyskland

Tyska

Kaffee

Ungern

Ungerska

Kave

-

Esperanto

Kafva

-

Latin

Coffea

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards