Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 8 november 2009

En snöskottares berättelse.

Av Maria - 8 november 2009 02:07


En snöskottares berättelse :

    

11:e December: Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö,
som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn!

Finns det något finare ställe på hela jorden? Att flytta hit var den bästa idé
jag någonsin haft. Jag skottade snö för första gången på flera år och kände
en härlig känsla. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren.

På eftermiddagen kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och
blockerade uppfarten så att jag fick skotta igen. Härligt!


12:e December: Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse.

Min granne sa att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul.
Ingen snö på julen skulle vara förskräckligt! Bob säger att i slutet på
vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen.

Jag tror inte att det är möjligt, Bob överdriver men det gör ingenting jag är
glad att ha honom som granne, han är trevlig.


14:e December: Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt.

Temperaturen hade sjunkit till -20, kylan får allting att gnistra så vackert.

Vinden gjorde mig lite kall men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten

och trottoaren. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka på eftermiddagen och
begravde allt i snö igen. Jag trodde nog inte att jag skulle behöva skotta
så här mycket, men jag kommer verkligen i en härlig form på det här viset.


15:e December: 50 cm till. Sålde min Van och köpte mig en fyrhjulsdriven
bil i stället. Köpte vinterdäck till tjejens bil och två extra snöskyfflar.
Tjejen vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera.
Jag tyckte att det var löjligt, vi bor ju faktiskt inte i Alaska.


16:e December: Snöstorm på morgonen. Föll omkull på isen på uppfarten när
jag sandade. Ont som fan. Tjejen skrattade i en hel timme,

jäkligt taskigt av henne.


17:e December: Fortfarande långt under noll grader. Vägarna var för isiga
för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar.
Inget att göra utom att sitta och stirra på tjejen och försöka irritera
henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkände jag inte för
henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag höll på att
frysa ihjäl i mitt eget vardagsrum.


20:e December: Elektriciteten kom tillbaka igen, men det hade kommit 35 cm
till av den där skiten i natt. Mer snöskottning, det tog hela dagen.
Snöplogen kom två gånger så jag försökte få tag i nån grannunge som kunde
skotta, men dom var upptagna med att spela hockey, sa dom. Jag tror att de
ljög för mig. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga
efter en snöslunga, de sa att dom var slut och att de kommer fler först i
mars. Jag tror att dom ljög för mig. Bob säger att jag måste skotta annars
kommer kommunen att göra det och sedan skickar de en räkning för jobbet.
Jag tror att han ljög för mig.


21:a December: Bob hade rätt att det blir en vit jul därför att det föll 32
cm till av den där vita skiten, och de var så kallt att det nog inte skulle
smälta förrän i augusti. Det tog 45 min att klä på sig och gå ut och
skotta, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på
mig igen var jag för trött för att skotta. Försökte att hyra Bob att ta
hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han har en plog på sin
lastbil, men han sa att han inte har tid.

Jag tror att den skitstöveln ljög för mig.


22:e December: Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu så tjejen ville
att jag skulle juldekorera huset. Är hon knäpp, eller? Varför sa hon inte
det en månad tidigare? Hon påstod att hon hade gjort det,

men jag tror ta mig fan att hon ljög för mig.


23:e December: 15 cm. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag
bröt av snöskyffeln. Tror jag fick en hjärtattack. Om jag får tag på den
jäveln som kör snöplogen ska jag dra honom i hans kulor genom snön.

Jag vet att han gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag ska skotta färdigt,
sedan kommer han längs gatan i 100km/h och plogar igen det jag nyss
skottat! Tjejen ville att vi skulle sjunga julsånger på kvällen när vi
öppnade julklapparna men jag var för upptagen med att kolla efter
snöplogen.


24:e December: God Jul! 50 cm till av den där jävla skitsnön. Blev insnöad.
Tanken på att skotta gjorde att mitt blod började koka. Gud vad jag hatar
snön! Snöplogsföraren kom förbi och frågade om en donation.

Jag slog honom i huvudet med snöskyffeln.


26:e December: Fortfarande insnöad. Vad fan flyttade jag hit för?

Alltihop var HENNES idé. Hon går mig på nerverna.


29:e December: 25 cm till. Bob sa att jag måste skotta taket annars kommer
det att rasa in. Det var det löjligaste jag har hört,

hur dum tror han att jag är?


30:e December: Taket rasade in. Snöplogsföraren stämde mig på en halv
miljon kronor för att jag slog honom i huvudet. Tjejen åkte till sin mamma.


31:a December: Eldade upp det som var kvar av huset.

Skönt, ingen mer skottning.


8:e Januari: Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig.
Tjejen tittar på mig genom en glasvägg.

Undrar varför jag är fastspänd i sängen?

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards