Mariaslekrum

Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 20 juli 2009 17:14

GE ALLT PÅ JOBBET...

 

En påminnels till er alla,

att när ni är på jobbet så måste ni ge allt till 100%.

Se hur jag gör:

GE ALLTID 100% PÅ JOBBET:

MÅNDAG 12%.

TISDAG 23%.

ONSDAG 40%.
TORSDAG 20%.
FREDAG 5%.=100%.

 
Hihihi.


Av Maria - 20 juli 2009 01:12

Av Maria - 20 juli 2009 00:47

Den blinde mannen talade helt enkelt om vad han skulle ha.

Av Maria - 19 juli 2009 00:30


 

 

Nu är jag så trött så att ögonen går i kors tror jag.

Var ju uppe inatt och såg Harper island och vilken serie säger jag bara

har någon hoppat in och sagt buu så har jag nog gjort på mig säger jag bara. Hihihi.

 Gud vad spännande.

 Men nu har jag sett alla avsnitt,

och jag hatar mig själv för att jag samtidigt har medlidande med mördaren, men jag är glad att den kille som överlever verkligen gör det.

Men den andra måste han ha dött, tänker jag då,

 hans smile gud vad sött.

Nä, nu får det vara nog att tog ihjäl massor med folk och sina kompisar och sin tjej fy faraå.

 Usch. Inget medlidande här inte.

Dagen har varit skön varit ute och solat under dagen är så skönt.

Även igår var det likadant väder så det är solen som gäller när den är framme.

I torsdags så var vi in till Norra berget hela familjen och såg på Daff-Daff

som hade show där och cirkusskola så Tilde trivdes som fisken i vattnet hon. Det var så härligt att se.

Jag hoppas att det blir fint imorgon också får se om vi åker iväg någonstans.

 

Vi höres.

Nattinatt.

//Maria.

  


Av Maria - 18 juli 2009 21:59

Av Maria - 18 juli 2009 21:51

Under en sommarvecka (18-24juli) är det sex kvinnor och bara en stackars man som har namnsdag, därför kallas den för fruntimmersveckan.

Fredrik är först ut, och sedan kommer i tur och ordning :

Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma och Kristina.

Alla de sex kvinnonamnen är vanliga,

så det blir många namnsdagskalas den här veckan.

Men fruntimmersveckan är känd för att vara regnig,

så ofta får fruntimmren fira varandra inomhus.

På Emmas namnsdag den 23 juli, börjar rötmånaden.

Under rötmånaden blir maten lätt förstörd i den fuktiga värmen.


Av Maria - 18 juli 2009 20:38

En dövstum person kom in i en järnaffär för att köpa en sax.

Han gjorde sig förstådd genom att klippa med fingrarna.

Expediten förstod genast vad han ville ha,

och tog fram ett antal saxar.

Senare kom en blind person in i samma ärende.

Hur gjorde han?



Svaret kommer imorgon.


Av Maria - 18 juli 2009 20:10

De var en pappa och hans son och dennes son = De blev 2 söner eftersom pappan har med sig sin pappa, och de blev 2 pappor eftersom farfar är en pappa till mannen som är en pappa till sonen!


kLok mAn du är så duktig så.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards