Mariaslekrum

Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Maria - 1 juli 2009 22:39

 

Tjingeling!

Idag är det kvat så in i h-e, jag håller på

och få något fel.

Älskar värmen men inte när det blir så kvavt.

Hoppas att det börjar att åska som bara den

snart.

Jag berättade ju i måndag att jag skulle till stan på morgonen

och det gav resutat, jag var och tittade på ett nytt jobb.

Och idag ringde chefen och berättade att jag fick det.

Det är ju så att jag har jobbat i 21 år i kommun så

jag har bara begärt förflyttning från det jag har jobbat

nu i vår.

Där jag har varit under våren, började där den 7/1

har jag väl inte tyckt om arbetssättet som hur de jobbar.

Ni som följt min blogg vet ju, jag har ju skrivit lite grann

om vad jag tyckt och så.

Men nu så verkar det här som ett bra ställe

och det bästa av allt är ju att det är småbarn.

Ljuvligt.

Och så är det inte i Njurunda, det är ju en nackdel.

Så jag får fara till stan (Haga) för att jobba.

Men vad gör det om man trivs det är ju det som är huvudsaken.

Så jag är så glad.

Herregud vilken kvav värme det är nu,

förstår inte hur vi ska kunna sov inatt

och vi har en bordsfläkt som går på högsta

volym också och det känns inte.

Men det är ju bara att prova att sova i allafall.

Så nattinatt på er så½höres vi imorgon.

 

Kram.

//Maria.

 

P.s Jag ska gå på Ladies night med Mia den 31/10

och vara längst fram vid scenen där

Martin Stenmarck är.

Ja, han är uppe på scen men jag ska banne mig

vara nedanför som sist.

En riktig snygging, Sveriges snyggaste kille

så det så.

 

Av Maria - 1 juli 2009 19:25

Av Maria - 1 juli 2009 19:24


Av Maria - 1 juli 2009 19:17

 

Det är svårt att slappna av 

med alla "måsten", 

"ska" och krav.

 

Ja, tiden flyr 

av jäkt och stress.

Och allt som sker 

blir mest en press.

 

Men du är fri att sakta in.

För tänk på

att din tid är din.

Så ta det lugnt en liten stund.

Låt här och nu bli din sekund...
 

  


Av Maria - 1 juli 2009 19:08

  


Som ett barn - Vill jag upptäcka världen.

Som en vind - Vill jag svepa över jorden.

Som en stjärna - Vill jag lysa för dig.

Som en sång - Vill jag ljuda i ditt hjärta.

Som en storm - Vill jag svepa dig bort.

Som en natt - Vill jag bädda in dig.

Som en dag - Vill jag gry för dig.

Som en kyss - Vill jag beröra dig.

Av Maria - 1 juli 2009 19:04

 


STANNA HOS MIG!

 

Lär mig tro på kärlek,

lär mig lita på känslor.

Få mig att älska såsom

jag en gång kunnat.

Älska mig och var ärlig

så att jag ännu en gång

kan känna tillit och trygghet,

så stanna hos mig en stund.

Eller För Alltid!


Av Maria - 1 juli 2009 14:38

Tjena!

Jättevarmt ute måste in och svalka av mig lite.

Jag har jätteont sen jag var hos tanläkaren igår och drog en tand.

Har sån smärta så jag går på smärtstillande just nu.

Vilka rötter de tanden hade asså.

Vart en liten operation men inte som sist.

Men jag är blå på kinden nu också,

men mindre än förra gången iallafall.

Ska vila nu.

Hörs senare idag.

Hare.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards