Mariaslekrum

Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Maria - 30 juli 2009 23:37

Lev livet!


Tänk dig att det finns en bank

som varje morgon sätter

in 86 400 kronor på ditt konto.

Det är inget fel.

Insättningarna är lagliga

och korrekt gjorda

av en otroligt rik välgörare.

Men banken överför inte pengarna

till nästa dag.

Varenda natt blir alla pengar

som du inte använt den dagen

borttagna från ditt konto.

Vad skulle du göra i ett sådant tillfälle

Självklart hade du använt

alla pengarna den dagen de sattes

in på ditt konto, dag efter dag.

Och det roliga är att alla har

vi ett sådant konto!

Men det är inte pengar som sätts

in på ditt konto eftersom

namnet på kontot är TID.

Varje dag blir du utrustad

med 86 400 sekunder.

Varje natt försvinner all den ½tid du inte utnyttjat.

Ingenting blir överfört till nästa dag

och du kan aldrig använda något

i förskott.

Varenda dag startas ett nytt konto för dig.

Varenda natt försvinner obrukad tid.

Om du inte nyttjar dagens insättning

Så är det enbart ditt fel.

Det finns ingen väg tillbaka.

Du kan inte övertrassera kontot i morgon

Du måste leva i nuet och förbruka

dagens insättning.

Investera tiden smart så att

du får bästa möjliga avkastning

i form av hälsa, lycka och framgång.

Tiden går. Gör det bästa av dagen idag!

För att förstå värdet av ett ÅR,

fråga en student som missade examen.

För att förstå värdet av en MÅNAD, 

fråga en gravid kvinna som gått över tiden.

För att förstå värdet av en VECKA,

fråga redaktören på en veckotidning.

För att förstå värdet av en TIMME,

fråga de nyförälskade som

väntar på att träffas.

För att förstå värdet av en MINUT,

fråga han som kom för sent till flyget.

För att förstå värdet av en SEKUND,

fråga han som precis lyckats

undkomma en bilolycka.

För att förstå värdet av en MILLISEKUND,

fråga han som kom tvåa i OS.

Värdesätt vartenda ögonblick

och värdesätt det ändå mer

när du delar det med en person

som betyder mycket för dig,

så mycket att du just delar din tid

med denna person.

Och tänk på att tiden inte

väntar på någon.

Gårdagen är historia.

Morgondagen är ett mysterium.

Dagen idag är en gåva.

Det är därför den kallas för nuet.

Vänner är riktigt värdefulla juveler.

De får dig att le och de önskar

att du ska lyckas.

De lyssnar på dig,

de smickrar dig och de

vill dela sina tankar med dig.

 

Av Maria - 30 juli 2009 23:13

    Allt du behöver veta om livet - kan du lära dej av en ko!


• Gråt inte över spilld mjölk.

• Gräset är grönare på andra sidan.

• Ta tillvara varje möjlighet att mjölka ur det bästa. 

• Allting tål att tuggas om och om och om........ 

• Hedra din moder och ditt foder.

• Ta tjuren vid hornen.

• Att trampa i koskit ger tur.

 Svart och Vitt är alltid trendigt.

• Spendera mycket tid med dina ko-mpisar.

• Man behöver inte vara dum bara för att man ser så ut.

• Det finns inget som heter "för mycket klöver".

• Det är roligare i grupp.

• Det är väl inget ko-nstigt med det?

Var det inte ko-olt?

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards