Mariaslekrum

Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 13 juli 2009 01:29

Tack gosnuppan för denna ängel.

Jag älskar dig så.

Puss och kram.


Av Maria - 13 juli 2009 00:50

Av Maria - 13 juli 2009 00:40

 


Att vara stark är inte 

att aldrig falla, 

att alltid veta, 

att alltid kunna. 


Att vara stark är inte 

att alltid kunna hoppa högst eller vilja mest. 

Att vara stark är inte 

att lyfta tyngst, 

att komma längst eller att alltid lyckas. 


Att vara stark är att se livet som det är, 

att acceptera dess kraft,

att ta del av den, 

att falla till botten, 

slå sig hårt och komma upp igen. 


Att vara stark 

Är att våga hoppas 

när ens tro är som svagast. 


Att vara stark 

Är att se ljus i mörkret och 

att alltid kämpa för att nå dit.


Av: Okänd författare.

Av Maria - 13 juli 2009 00:22

        


BOTEMEDEL MOT SORG.



En gammal kinesisk saga berättar om en kvinna,

vars ende son dog.

Nedbruten av sorg gick hon till en vis man o sa:"

Jag är villig att betala vad som helst.

Säg mig bara vilka böner jag ska be eller vilka besvärjelser jag ska uttala för att min son

ska återvända till livet."



Den vise mannens lärljungar väntade på

att mästaren skulle förklara för kvinnan

att hennes begäran var omöjlig

och köra iväg henne ,

men mästaren tittade bara på henne under tystnad.

Sedan sa han: " Om du finner ett senapskorn från

ett hem som aldrig drabbats av sorg,

kan jag använda det för att driva bort sorgen

ur ditt eget liv."



Kvinnan gav sig genast av och började

söka efter det magiska senapskornet.

Hon gick o gick, till hon kom fram till

ett ståtligt hus.

" De som bor här måste ha det bra ",

tänkte hon för sig själv.

men när hon förklarat sitt ärende för paret som

 bodde i huset, svarade de att hon tyvärr

kommit till fel hus.

De hade nyligen förlorat en dotter,

och sorgen efter henne hade gjort dem lamslagna.


" Mitt hjärta lider med dem", tänkte kvinnan

för sig själv.

" Och vem skulle kunna vara bättre lämpad

att hjälpa dom än jag,

som själv drabbats av den största sorgen som finns."


Så kvinnan stannade hos dem en tid,

tills det blev dags för henne att

fortsätta söka efter senapskornet.

Men var hon än letade - i slott eller koja - kunde

hon inte hitta någon som inte vid något

tillfälle drabbats av sorg.



Och eftersom hon själv visste hur det var

att sörja, kunde hon inte låta bli

att stanna i de hem hon besökte för

att om möjligt lindra lite av smärtan.


Med tiden bleknade hennes egen sorg,

men hennes engagemang för att hjälpa andra fortsatte.

Det var först många år senare hon insåg

att själva sökandet efter det magiska senapskornet 

faktiskt hade fördrivit sorgen ur hennes eget liv.


Av Maria - 12 juli 2009 23:34

Av Maria - 12 juli 2009 00:57

Av Maria - 12 juli 2009 00:56

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards