Mariaslekrum

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Maria - 2 september 2009 19:46

 


RÖRELSESAGA.

Masken Sune ligger i en burk.

Där kryper han fram & tillbaka

  med de andra maskarna.


En dag  hörde masken Sune

tunga steg... ”burken vibrerar”

sen såg Sune två fingrar

komma emot sig.(ner på golvet).


Sune slingrade sig och ville komma undan.

Sune lyckades inte.

Sen blev Sune fast spänd på en krok.

- Aj, sa Sune.


Sune blev slängd i luften

flera varv.

Och till sist... PLASK i vattnet

och Sune blev blöt.


Där kommer Sunes hungriga

fiende Abbe Abborre simmande.

Sune försökte slingra sig undan.


lossnade Sune från kroken,

och Sune blev fri Abbe Abborre

tog Sune på sitt huvud och

kastade upp Sune på torra land.

Och Sune var räddad.

Av Maria - 2 september 2009 19:20

 

Hej svejs på er alla.


Vad glad jag blev när jag loggade in är och får se alla kommentarer.

Tack för dessa. Måste få säga nu på en gång att jag kommer nog inte att

hinna in till alla idag och ej kommentera men det kommer i dagarna.

Ha tålamod.


Jag har haft en bra och intensiv dag och måste säga att barnen gör det så

bra så, det kommer en främmande människa som är jag nu då, och det tar ca 5 minuter så kommer de och tar en i handen och drar med sig en.


Det är jättekul men att de är så tåliga och vågar ta för sig,

 jag kommer alltid att bli förvånad över dessa små underverk.


Verkar vara ett jättebra ställe och fortsätter den känslan

så kommer jag att trivas här.


Nu måste man smälta alla nya intryck och all

information om barnen så det tar väl några dagar innan hjärnan är

som vanligt igen så att säga. Hihihi, vet ju inte om det är bra i vanliga fall heller iosf frågar man gubben så skulle han inte märka någon skillnad,

visst är han snäll. Hahaha.


Det tog 45 minuter hem idag från jobbet kom i värsta bilkön när alla ska hem från stan, kommer att bli vissa såna dagar i veckan.

Imorgon så börjar jag klockan 8.00-16.00, så då har jag bilkö både in till stan och hem.


Men nu så tänker jag avsluta snart här på bloggen för idag,

tänker lägga in nåt inlägg till bara, sen är det nattinatt.

Jag som är nattmänniska men idag avviker jag från det och

går och lägger mig tidigt.


Vi höres imorgon, ska hinna med några iallafal imorgon,

så många som möjligt.


Kramar.

//Maria.


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards