Mariaslekrum

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Maria - 7 augusti 2009 22:41

Nu är det nattinatt.

Så sov gott alla.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 7 augusti 2009 22:26

 När man är en björn med en mycket liten hjärna

och tänker ut saker,

upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig

inne i hjärnan,

är annorlunda när den kommer ut i det fria

och andra människor ser på.

 

-Nalle Puh-

 


Av Maria - 7 augusti 2009 21:41

Tre män sitter i väntrummet

på förlossningen och väntar på

att deras respektive barn ska födas.

En är från Norrland, en från Stockholm

och en kommer från Nigeria. 

De är naturligtvis väldigt nervösa,

som är så vanligt i sådana här situationer. 

Plötsligt slås dörrarna upp och

ut kommer doktorn. - Mina herrar,

jag har en god och en dålig nyhet.

Den goda nyheten är att era fruar

har frambringat tre välmående

och friska barn.”

Männen i väntrummet skrek

och hoppade av lycka.

Men vad är den dåliga nyheten,

frågar stockholmaren.

- Jo, säger läkaren,

barnen föddes samtidigt och vi har

olyckligtvis blandat ihop dem. 

Nu är det så att vi skulle vilja ha er

hjälp i identifieringen av barnen.

Så att allt får ett lyckligt slut,

avslutar läkaren. 

Norrlänningen springer som en dåre

till rummet där de nyfödda barnen ligger.

Väl inne i rummet, tar norrlänningen

upp en mörkhyad pojke med

svart krulligt hår och säger:

- Ingen tvekan om saken,

den här lille krabaten är definitivt min.

Läkaren tittar förvånad på Norrlänningen

och utbrister:

- Personligen tror jag att detta barn

tillhör nigerianen.

Norrlänningen skakar på sitt huvud

och säger:

- Kanske är det så,

men ett av de andra två barnen,

är en Stockholmare

och jag vill inte ta den risken.

Av Maria - 7 augusti 2009 20:09

Och här kommer bilder från vår härliga utflykt idag.

Vi hade några sköna timmar i skogen, förutom att

myggen var med mig också då.

Men lite får man ta ju.

Eller hur?


Tilde i grottan.


Fortfarande i grottan.


Tilde och mamma fikar.


Här tänker vi pussas.


Och här pussas vi.


Tilde och pappa.


Tilde och pappa pussas.


Tilde och Texas.


Tilde i grottan igen.

 

Och här är hon på väg ut ur grottan igen.


Texas helt slut nu. Det var bilder från vår utflykt och vår underbara dag.


Kram.

//Maria.

Av Maria - 7 augusti 2009 19:59

Har ju inte satt in dessa kort ännu, L-A la in från

sin mobil idag och då låg ju korten där och jag bara måste

lägga in dom här.

Tilde började skridskoskola i januari i år och det är då

dessa är tagen.

Nu är vissa suddiga men jag lägger ut dom ändå.

Huvudsaken man ser det snygga motivet och det gör man ju.

I allafall jag.


Den är ju suddig som sagt. Men en söt dotter på skridskor.


Här är det full fart.


Här tar det stopp, attans också har de sarg här också.


Men nu kommer hon igång ännu mer.


Lite vila, tror jag.


Också lite suddig,men här ska vi utmana ödet tror jag.

Vet inte hur hon tänkte, men prova måste man ju göra.

Det var några kort på min söta isprinsessa det.

Kram.

//Maria.

Av Maria - 7 augusti 2009 19:22



Var uppriktig, för det finns några som tror på dig.

Var stark, för det finns ännu så mycket att nå.

Var modig, för det finns så mycket att våga.

Var en vän, för vänskap kommer alltid tillbaka.

Var generös och glöm det som du gav.

Var ödmjuk, för vi har alla våra svagheter.

Våga titta upp och skratta, älska och inspirera andra.


-Okänd författare-


Av Maria - 7 augusti 2009 18:44


Lev livet på det sätt som du mår bra av.

Strunta i andras outtalade eller uttalade förväntningar och krav.

Det värsta enligt en del är faktiskt det bästa.

Le åt fördomaran - dina egna och andras....

Se framåt med glädje.

Se bakåt med tacksamhet.

Livet är kort.

Så, slarva inte bort det.

På att göra saker du inte vill.

På saker du borde

eller på saker andra tycker du ska göra!

DU har rätten till DITT liv!


Av Maria - 7 augusti 2009 18:41


Jag har inrett

ett rum för dig

längst inuti mig,

där jag besöker dig

när saknaden ibland

blir alltför svår

och mitt hjärta

brister av längtan.


Då besöker jag dig

i det rum som

jag har inrett för dig

längst inuti mig.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards