Mariaslekrum

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Maria - 3 augusti 2009 20:10

Fastän det är förfärligt gott att äta honung,

så finns det ett ögonblick 

alldeles innan man börjar äta den, 

som är nästan ännu bättre.


-Nalle Puh-



Av Maria - 3 augusti 2009 20:05



När vi väljer att älska,

eller tillåter vårt sinne att bli ett med kärleken

är livet fridfullt....

När vi vänder oss från kärleken

och väljer avstånd kommer smärtan in....

Älska dig själv liksom din medmänniska

Älska din fiende, liksom din granne

Älska kärleken

Kärlek är vår räddning....



Av Maria - 3 augusti 2009 19:58

Hela kroppen behövs.

Ögon kan se och öron kan höra,

 men händer vet bäst när någon är nära,

hela kroppen behövs för att lära.

Hjärnan kan tänka och kanske förstå,

men benen vet bäst hur det är att gå.

Ryggen vet bäst hur det är att bära,

hela kroppen behövs för att lära.

Om vi ska lära oss nå't om vår jord,

så räcker inte bara ord.

Vi måste få komma riktigt nära,

hela kroppen behövs för att lära.


Av: Okänd.


Av Maria - 3 augusti 2009 19:29

... mer än de väntar sig och gör det med hjärtat. 

Lär dig din favoritdikt utantill.

När du säger "Jag älskar dig" - mena det.

När du säger "Förlåt", se din motpart i ögonen.

Tro på kärlek vid första ögonkastet.

Skratta aldrig åt någons drömmar. 

De som inte har drömmar äger inte mycket.


Av: Dalai Lamas visdom.


Av Maria - 3 augusti 2009 19:22


Visa din kärlek så får du den tillbaka, var viss om det.

Allt blir till hur du tänker och dina tankar är starten.

Tacka för allt du har och förlåt där du behöver, snåla inte på det.

Det blir ett hinder i din vidare väg i livet om du inte förlåter.

Förlåt och därmed försvinner det,

helas det och du kan gå vidare på din väg.

Var i ljuset, lev i kärlek!


Av Maria - 3 augusti 2009 19:20

Vänskap är en själ som tagit bostad i två kroppar.



 


Av Maria - 3 augusti 2009 19:13

 


Vänskap!

Äkta generositet är att göra något

vänligt mot en person som aldrig

kommer att upptäcka det.


Ett vänligt ord kostar ingenting

och är ändå det bästa av alla gåvor.

Att finna en ny vän är som

att upptäcka en ny blomma

i min trädgård.

En riktig vän är inte någon

som tycker om dig

för vad du är

utan någon som tycker om dig

trots det du är.


Missunna inte en annan människa

det du inte själv kan få.

Om man talar sanning så behöver

man inte anstränga sig för att

komma ihåg vad man sagt.


Av Maria - 3 augusti 2009 19:07

 

Tänkvärt.

Att tycka om mig själv och att förlåta mig själv.

Att säga nej, utan att känna mig självisk.

Att både känna och uttrycka ilska.

Att be om hjälp och om vänskap.

Att bli behandlad som en människa.

Att ibland vara ologisk.

Att göra misstag,

och att ta ansvar för vad jag gör.

Att ändra mig.

Att säga: Jag vet inte.

Att säga: Jag håller inte med.

Att säga: Jag förstår inte.

Att få respekt för vad jag tycker och tänker.

Att få mina behov betraktade

som lika viktiga som andras.

Att berätta om mina behov för någon.

Att bedöma mitt eget beteende

och ta ansvar för vad mitt uppträdande,

mina känslor och tankar får för konsekvenser.

 Att utvecklas, lära nytt och förändras.

Att ibland ställa krav på andra.

Att må bra fast andra mår dåligt

och må dåligt fast andra mår bra.

 

Författare okänd.

 


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards