Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Utmaning.

Av Maria - 15 juli 2009 23:14

1. Fullständigt namn? - Ruth Kerstin Maria Ersson.

2. Ålder? - 44.

3. Vart bor du? - Sundsvall (Njurunda.

4. Bor tillsammans med? - L-A och Tilde, Texas och en massa kaniner.

5. Färg på ditt hus? - Röd med vita knytar.

6. Hus eller lägenhet? - Hus.

7. När är du född? - 2 april 1965.

8. Klass? - Har redan gått ut.

9. Vilket år tar du studenten? -Tog studenten år 1988.

10. Något jobb? - Mamma är jag hemma och barnskötare på förskola.

11. När gick du upp i morse? - Imorse kan jag inte kalla det annars

klockan 12.00.

12.När ska du sova? - Nu snart.

13. Duschat idag? - Nej, men i morgon bitti.

14. Kramat någon idag? - Ja, familjen.

15. Pussat någon idag? - Japp, också familjen.

16. Vad har du ätit idag? - Kokt torsk och päror.

17. Dagens klädsel? - Linne och trosor.

18. Dagens smink? - Helt osminkad idag.

19. Dagens sötnos? - Tilde såklart, som alltid.

20. Dagens roligaste? - Hemligt, Har med L-A att göra.


SOCIALT: 

21. Hur många har du kysst? - Det är nog några..

22. Vem kramade du senast? - Tilde.

24. Hur många har varit otrogen mot dig? - Ingen, vad jag vet.

25. Har du pojk-/flickvän? - Är gift.

26. Vem pratade du med i telefon senast? - Micke, Wilmas pappa.

27. Vem fick du senast sms ifrån? - Mia.


SENASTE: 

28. Personen du tänkte på?- Min familj. 

29. Personen du kysste?- L-A.

30. Gången du spydde? - När jag hade magsjuka.

31. Gången du grät?- Var väl för någon dag sen.

32. Pizzan du åt?- Var en Hawaii.

33. Gången du va i Göteborg? - Var för 4 år sen med familjen.

34. Gången du var i Stockholm? - Förra sommaren.

35. Gången du drack alkohol?- Var helgen innan midsommar.

36. Gången du var hög? - Har jag aldrig varit. Hrm.


ANTINGEN ELLER: 

37. Svart eller vitt? - Svart.

38. Hund eller katt? - Hund.

39. Ut och festa eller hemma och mysa? - Båda.

40.Tvspel eller datorspel? - Tv-spel.

41. Spindel eller orm? - Orm.

42. Natt eller dag? - Natt.

43. Lunarstorm, helgon eller Playahead?- Inget av dom.

44. Ragga eller bli uppraggad? - Uppraggad.

45. Big Brother eller Paradise hotel? - Big brother!

46. Blont eller svart hår? - Är blondin men är svarthårig.

47. Har du blåa ögon eller bruna? - Blåa.

48. Choklad eller lakris? - Olika beroende på vilket jag är sugen på.

49. Göteborg eller Stockholm?- Stockholm.

50. Högerhänt eller vänsterhänt? - Högerhänt.

51. Coca cola eller fanta? - COLACOLACOLA!

52. Pizza eller kebab? - Pizza!

53. Randigt eller prickigt? - Prickigt.

54. Älska eller älskas? - Båda.

55. Leva eller dö? - Leva.


ANTAL: 

56. Personer du älskar? - Dom närmaste.

57. Personer du hatar? - Inte hatar men ogillar finns det ju alltid.

58. Gånger du varit full? - Ett antal gånger, för många gånger.

59. Personer du hånglat med inom en 24 timmars-period? - Ingen aning.

60. Glassar du ätit på en dag? - 5 st.

61. Festivaler du varit på/ska på detta året? - Ingen tror jag.

62. Gånger du haft minnesluckor? - För många gånger.

63. Gånger du varit hög? - Ingen aning.

64. Personer, djur du saknar just nu? - Mamma och Pappa, Lasso.

65. Gånger ditt hjärta brustit? - Ett antal gånger, men man lär sig

av sina misstag.


 VEM: 

66. Vill du kyssa nu? - L-A.

67. Ska du träffa imorgon? - Daff-Daff.

68. Sjöng du senast för? - För Tilde.

69. Hade du senast en msn-konversation med? - Katja.

70. Spelade du tvspel med senast? - Tilde och L-A.

71. Vill du ta med på resa nu? - Familjen såklart.

72. Vill du kasta en sten i huvudet på? - Ingen.

73. Förtjänar att dö? - Pedofiler och mördare.

74. Är söt? - Alla mina underbara!

75. Vill du sova jämsides med i natt? - Familjen.


VAD: 

76. Gör dig glad? - Tilde, L-A, släkt, vänner, kärlek, vänskap,

pengar och   komplimanger.

77. Gör dig ledsen? - När Tilde är ledsen eller närTilde och L-A

inte mår bra, svek och lögner.

78. Vill du helst göra nu? - Gå och sova.

79. Önskar du att du slapp göra? - Städa, tvätta, betala räkningar.

78. Vill du ha nu? - Pengar tack, och en (eller många) pussar 

av Tilde och L-A.

79. Önskar du dig i födelsedagspresent? - Att alla i familjen får må bra.

80. Längtar du till? - Sommar och sol!

81. Tycker du om dina betyg? - Så där.

82. Ångrar du i ditt liv? - Finns nog inget jag direkt ångrar,

allt har fört mig hit jag är idag.

83. Är det bästa som hänt dig? - Ida och Tilde.

84. Hur mycket är klockan? - 23.36


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards