Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Recept på äkta badbomber.

Av Maria - 8 mars 2009 19:53

Tjena på er.

 

I julklapp önskade jag mig badskum eller badkulor,

och det fick jag också.

Men historien fortsätter förstår ni.

Efter alla julhelger, någon gång i slutet av januari

 tror jag bestämt att det var så kom min dotter med ett papper

 med ett recept skrivet på och som hon hade hittat på sidan Philofix.

 - Mamma, sa hon, det blir ju billigare om man gör själv och

så är det mycket skönare om man vet att man har gjort dom själv.

- Ja, vad säger man, hon är helt enkelt den underbaraste

 i detta universium, den är en sak som är säkert.

Och av mig fick hon världens härligast puss och kram som tack.

Men jag har tyvärr inte provat att göra några än men det kommer jag att göra.

Och det är det recept som jag tänkte lägga in här.

 

Äkta badbomer. Riktigt fint.

 

Detta behövs:

1 tsk olivolja

1 tsk vatten

2,25 dl bikarbonat

1,1 dl citronsyra

Torkade rosenblad

Parfym

Små muffinsformar

 

Gör så här:

1. Blanda alla ingredienser

2. Det skall vara ganska torrt,

men håller inte badbomben ihop så blanda i liite mer vatten.

3. Krama massan till bolla.

4. Lägg bollarna i muffisformarna.

5. Låt torka.

6. Packa in en badbomb

i fint papper

och ge bort.

Eller släng ner en i badet och

hoppa efter själv.

Detta ska jag absolut pröva att göra med min dotter.

 

Kram.

//Maria.


 
 
Malva

Malva

8 september 2009 13:53

Tack, nu ska jag nog göra en badbomb! :D

http://-

 
Ingen bild

lingan

10 oktober 2009 20:46

Tack för tipset och receptet, jag ska testa göra mig en badbomb. Ska även testa med annat än torkade rosenblad. I stället för parfym kan man ha doftolja. /I-L

 
Tilduur.

Tilduur.

21 oktober 2009 19:13

Åh jag har gjort badbomber förr men det här receptet verkar jättebra! Jag ska genast göra en badbomb! De är så härliga! Gå gärna in på min sida där kan ni köpa badbomber!
Mvh Tilduur!

http://123minsida.se/rouxjohansonnystroms

 
Ingen bild

Aw

22 oktober 2009 16:06

ska absolut pröva det här själv! :D

 
Alexandra

Alexandra

25 oktober 2009 09:58

Vilket enkelt recept! Det ska jag testa idag :D

http://pysselmani.blogg.se

 
Ingen bild

daniella

16 november 2009 16:45

de här ska jag absolut tästa idag vilket bra recept den ska jag nog ge bort de i julklapp om jag gör det lite längre fram också!

 
Trevor S

Trevor S

23 november 2009 12:36

Detta måste jag helt enkelt testa, vore spännande. =)

http://vegan.ifokus.se

 
malit

malit

30 november 2009 18:08

tack för receptet jag behövde verkligen det

http://malinthebest.blogg.se

 
Ingen bild

Sofiia

18 december 2009 14:33

Det står "låt bollarna torka" ska dom torka på någon speciell plats? Hur länge ungefär?
Bra recept!

 
maria

maria

18 december 2009 17:43

Hej Sofia!

Svaret är att det behöver inte vara någon speciell plats
men i rumstemperatur i minst 24 timmar.

Kram.
//Maria.

http://mariaslekrum.bloggagratis.se

 
Thess

Thess

21 december 2009 10:47

Tack så jättemkt för en lätt beskrivning!
Har en kemiuppgift som måste göras snart, läs gärna på min blogg hur badbomben gick (:

http://thessgustafsson.blogg.se

 
Ingen bild

lingan

6 februari 2010 21:21

Tack för det fina receptet. Ska prova det.
Kan man inte sätta till några droppar karamellfärg om man vill ha någon rolig färg på badbomben? Eller blir den trevlig i färgen med rosenblad?
Kan man torka rosenbladen själv? Fungerar det?

 
maria

maria

6 februari 2010 22:27

Med karamellfärg så måste man vara noga så att det inte blir för mycket. Annars så går det bra. Rosenbladen kan du torka själv och använda i badbomben.
//Maria.

http://mariaslekrum.bloggagratis.se

 
Olivia

Olivia

10 februari 2010 10:02

Jättekul recept! Ska göra det till min mamma på alla hjärtans dag!

http://www.hedefaalk.blogg.se

 
Ingen bild

Linnea

17 juli 2010 23:30

Tack så mycket, på måndag ska jag göra en bad bomb till min mamma hon fyller 44 år sj så är jag 23 hahahaha

 
Ingen bild

salina

5 augusti 2010 13:01

jag ska skriva upp raceptet direkt

 
Ingen bild

Jag

24 november 2010 19:43

Tack så mycket! ska testa det. :)

Maria

24 november 2010 21:11

Gör det:)

 
Ingen bild

sandra

21 december 2010 22:43

Tack för tipset! Jag behövde lite mer olja för att få ihop dom. Ett tips är också att pressa ner dom i någon slags form, för det var svårt att krama ihop dom utan att dom sprack när man la ner dom. Men ett lyckat första försök. Små planeter i rymd-muffinsformar blev det. :)

Maria

21 december 2010 23:19

Hej Sandra!

Vad kul att du tyckte om tipset. Och att det lyckades. Jättebra ide att pressa ner dom i en form för att hålla ihop dom.

//Maria.

 
Ingen bild

Mig

7 januari 2011 16:48

Jag menar våran hemsida! Vi har slutat med den nu och har istället enblogg där vi säljer!

Maria

7 januari 2011 19:11

Nu tror jag ni har skrivit på fel blogg.
Och eftersom det inte finns någon länk så kan jag tyvärr inte medela er på eran blogg.

//Maria.

 
Ingen bild

Monica

10 juli 2011 11:47

Hej! Jag tyckte inte alls detta funkade blev bara smul av allt fick tillsätta mycket olja innan det blev fason på pulvret.

Maria

13 augusti 2011 23:23

Hej Monica!

Ja, jag kan inte säga vad som gick fel men jag har gjort efter detta recept flera gånger och det har funkat för mig/oss.

Hoppas att det gick bra innan det var klart.

 
Ingen bild

jenny

14 november 2011 17:01

Hur får man tag på så mycket bikarbonat? är de bara till att köpa många påsar eller finns de i storpack? :)

Maria

26 november 2011 17:56

Hej Jenny!

Vet inte om det finns i storpack, jag brukar köpa många påsar som sagt.

Har é.
//Maria.

 
Ingen bild

Ljubica

2 december 2011 18:03

Har precis gjort några, slängde i lite karamellfärg men de bara jäser och jäser så de förlorar sin form.. Jäser era ?

Maria

3 december 2011 15:14

Hej Ljubica!

Nä, det har dom inte gjort, vet inte vad du har gjort för något men jäsa ska dom inte göra. Hoppas att det går bra med nästa försök.

//Maria.

 
KBNK

KBNK

8 juli 2012 15:34

DE ÄR GRYYYYYMMA ATT HA i expriment salen

http://KORVAR ÄGER

Maria

9 september 2012 15:01

Vad bra, men man ska ha dom i badet ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards