Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Roliga bus.

Av Maria - 27 februari 2011 18:57

Att busa är roligt men man måste också tänka

på en viktig grej att inte alla kanske tycker det är okej

och då måste man acceptera detta.

När man busar så ska det inte gå ut på att vara dum

mot personen du busar med.

Alla ska tycka buset är roligt för det

är inte kul om någon blir ledsen.

Tänk därför igenom noga hur du busar

och vem du busar med.


 

Några tips på bra och roliga bus.

 

Vattenfontänen.

 

Du behöver:

En tejprulle.

 

Så gör du:

Tejpa en bit tejp över vattenkranen

i köket eller på toaletten.

 

Så busar du:

Nästa gång någon använder kranen kommer vattnet

att spruta åt alla håll och kanter.

 

Cornflakesregnet.

 

Du behöver:

En sax.

En kartongbit.

Ett flingpaket.

 

Så gör du:

Töm cornflakespaketet på flingor.

Du kan hälla upp flingorna i en bunke.

 

Klipp sedan ett hål i botten på paketet.

Glöm inte att klippa hål i plastpåsen också.

 

Håll sedan kartongbiten över hålet och fyll

upp paketet med flingorna igen.

 

Ställ försiktigt tillbaka paketet i skafferiet

och dra sakta bort kartongbiten.

 

Så busar du:

Nästa gång någon plockar fram flingorpaketet

kommer alla flingor att rasa ut på golvet.

 

Ett tips är att göra buset på en helg

så att det finns tid att städa upp efteråt.

 

Ketchupsprutet.

 

Du behöver:

En tom ketchupflaska i plast.

Rött garn.

Ett gem.

 

Så gör du:

Klipp en lagom lång bit av garnet.

Ungefär 70 centimeter blir npg bra.

 

Knyt fast gemet på en sida av garnet.

 

Trä den andra delen av garnet genom ketchupkorken

och knyt sedan en knut så att inte garnet kan åka igenom.

 

Skruva fast korken på flaskan.

 

Så busar du:

När ni ska äta mat och alla sitter vi bordet

går du och hämtar din ketchupflaska.

När du sedan ska spruta på maten råkar du istället

spruta på någon som sitter vid bordet.

Garnet kommer då att komma flygande och se ut som ketchup.

 

Mjölköveraskningen.

 

Du behöver:

Ett tomt mjölkpaket.

Vatten.

 

Så gör du:

Fyll det tomma mjölkpaketet med vatten

och ställ i kylskåpet.

Du kan även färga vattnet med karamellfärg

så att det ser lite otäckt ut.

 

Så busar du:

Vänta på att någon är sugen på mjölk.

När de får vatten i glaset kommer de att bli väldigt förvånande.

Om vattnet dessutom är färgat i en otäck färg

kommer personen verkligen bi förskräckt.



 
 
Ingen bild

danne

10 maj 2011 15:17

roliga bus hur kom du på allt:-)

Maria

10 maj 2011 15:32

Tyvärr så kom jag inte på dessa själv, nån hörde jag av någon och de andra har jag läst någonstans. Tror jag har skrivit vart längre ner på sidan.

 
Ingen bild

köttbullen

2 juni 2012 19:32

hihi roliga

Maria

13 september 2012 16:18

Vad bra du tycker dom är roliga ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards