Mariaslekrum

Alla inlägg under april 2010

Av Maria - 22 april 2010 22:00




Upp ur jorden.

Mel: Sov du lilla videung


Nu så börjar blommorna,

Krypa upp ur jorden.

Värmen får dom att må bra,

Växer och blir stora.


Dom vill inte frysa mer

Dom vill inte krypa ner.

Nu så kommer värme

Värmer våra blommor.


Text: Maria Ersson.

Av Maria - 22 april 2010 21:55



  

Av Maria - 22 april 2010 21:22


 

Till min älskade mamma!

Tack för alla sagor du har läst
Och alla barnvisor du har sjungit.
Jag kommer fortfarande ihåg dem!
Tack för att du visade mig
Min första solnedgång, för att du tålmodigt
Gick omkring med mig i ösregnet
Eller drog mig på kälke. Tack för alla
Kottar och pinnar jag fick ta hem.
Tack för att du har lärt mig leva.

 

    


Tack för ditt goda råd; ”Försök göra ditt bästa.
Men om inte ens det går, så hitta på något
Annat i stället.” Det har besparat mig
Mycket bekymmer.
Tack för att jag aldrig har behövt höra dig säga;
” Vad var det jag sa! ”
( Inte särskilt ofta i alla fall.)




Tack för att du finns.
Du tränger dig inte på. Lägger dig inte i.
Du bara finns där.
Du finns till hands för att ge goda råd i allt jag
frågar om: hosta, böcker, envisa fläckar, Mozarts
musik, julklappar och svåra korsord.




Och allt annat
Så fort någon behöver dig packar du
Och kommer farande.
Utan dröjsmål.
Mot din axel får man gråta ut.
Dig kan man anförtro allt.
Med dig kan man skratta.
Din kärlek är förutsättningslös.
Den bara finns där. Alltid.







Av Maria - 21 april 2010 21:21

 

 

 

 

* Enenkel vän, de kommer till dig,

 agerar som en inbjuden.

 

* En verklig vän öppnar ditt kylskâp och serverar sig själv.

 

* Enenkel vän har aldrig  sett dig grâta.

 

* En verklig vän  har sina axlar vâta av dina târar.

  
 * En enkel vänkänner inte till förnamnen pâ dina föräldrar.


* En riktigt vänhar deras nummer i sin adressbok. 
 

* En enkel vän tar med sig en flaksa vin till dina fester.


*En verklig vän kommer tidigt och hjälper dig och stannar sent för att hjälpa dig att diska.

 

* En  enkel vän avskyr när du ringer efter det att du har gâtt ocgh lagt dig.


* En  verklig vän frâgar varför du har tagit sâ lâng tid pâ dig att ringa.

 

* En enkel vän tror att vänskapen är slut efter ett gräl.

 

* En verklig vän ringer dig efter ett gräl.

 

* En enkel vän förväntar sig att du alltid är där för henne/honom.

 

* En  verklig vän är alltid där för dig.

 

*  En enkel vän läser detta meddelande och suddar ut det.


* En verklig vän sänder det till andra 
 

Av Maria - 19 april 2010 22:39

 

Lilla grodan Tage.

Mel: Imse vimse spindel.

 

Lilla grodan Tage

Satt ut i en sjö.

Hoppade på bladen

Hittade en mö.

Friade till henne

Hon tvekade en stund.

Du lilla grodan Tage

Du liknar ju en hund.

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 15 april 2010 18:21


Rim Myran.

 

Det var en gång en myra

Som bara kom till fyra

 

Myran hette Sture

För det kunde man ha svure

 

Fy! Vad Sture svär

När ska Sture sluta?

 Kanske i affären.

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 15 april 2010 18:09

 

Den resande myran.

 Mel: En sockerbagare.

 

En liten myra

 som skulle åka.

Runt hela jorden

 hon börja bråka.

Vem har beställt

 en sån här biljett.

Den går till stacken

Hur kommer jag rätt.

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 12 april 2010 22:37

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards