Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Tänkvärt.

Av Maria - 28 december 2009 01:28

   


Det var en familj som hade förlorat sitt lilla barn.

 Föräldrarna anklagade sig själva.  

 

 Deras liv fortsatte, men dom kunde inte glädjas åt något.

 Denna familjen har fler barn.

 Dessa barnen blev överbeskyddande,

 för att deras lilla barn inte fanns mer.   

 

 Pappan var ledsen,

 men han visste att nu efter dessa åren så måste dom gå vidare.

 Men det var svårt att acceptera.

 Medans mamman, gråter och inte kunde gå vidare.

 Hon ville inte släppa taget om detta lilla barn.

 Den lilla pojken som inte längre finns, drunknade. 

 

 Han drunknade framför sin familj.

 Klart att dom känner skuld,

 när dom inte kunde rädda sitt egna barn.

 Men dom fick hjälp med att kunna gå vidare.  

 

 Någon sa till dom att deras lilla pojke mår bra där han är.

 Där fanns inget kallt vatten.

 Inga ledsamheter, inga sjukdomar.

 Han såg "ner" på sin familj.

 Och han såg hur ledsna dom var.

 Så deras lilla pojke kunde inte glad.

 Han kunde inte ha roligt när hans familj inte mådde bra.  

 

 Den lilla pojken var med andra barn.

 En dag skulle dom ut på en promenad.

 Så alla barnen hade varsitt ljus som dom tände.

 Dom började gå, när någon frågar,

varför den lilla pojken inte tände sitt ljus och följde med dom andra?

 Pojken svarade: 

 

 - Det är inte roligt när jag ser att min familj är ledsna.

 Och ljuset är inte lönt att jag tänder,

 för det kommer att slockna snart av mammas tårar.  

 

 - Vi ska tala om för din familj att du har det bra.

 Att dom ska låta sig glädjas åt det dom har.

 Att dom ska släppa taget om dig, för det är dags nu.

 Dom ska minnas den tiden du levde, inte den dagen du dog.

 Dom ska minnas dig som du var. Och det kommer dom att göra.  

 

 Detta hjälpte familjen att gå vidare.

 Att finna glädjen igen.

 Att tänka på sin lilla pojke med kärlek och inte skuld.  

 

 Nu följer den lilla pojken med dom andra barnen och han tänder sitt ljus. Den lilla pojken vet att han en dag kommer att få träffa sin familj igen.

 Och han vet att inga tårar kommer att släcka hans ljus.  

 

 Man ska vara rädd om det man har.

 Man ska inte ta varandra för givet. 

 Man vet inte när, var och hur. 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards