Mariaslekrum

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Maria - 12 augusti 2010 23:57

 

Det vackraste hjärtat.

 

En ung man stod på stadens torg o förkunnade

 att han hade det vackraste hjärtat i hela bygden.

 En stor publik hade samlats och alla beundrade hans hjärta

 för att det var så vackert.

 Det var inte en endaste rispa eller märke i det.

 

Alla var de överens om att detta sannerligen var det

 vackraste hjärta dom någonsin sett.

 Den unge mannen blev så stolt att han började förkunna ännu

 högre om sitt vackra hjärta.

 

Plötsligt närmade sig en gammal man och ställde sig längst fram

 i publiken och sa - "Ditt hjärta är inte på långa vägar så vackert som mitt."

 

Publiken och den unge mannen tittade på den gamles hjärta.

 Det slog med starka slag, men det var fullt av ärr

 och det fanns ställen där man såg att bitar hade tagits ur

 och ersatts med andra bitar som passade dåligt,

 så det hade blivit kantigt och taggigt där de sattes in.

 Det fanns t.o.m ställen där det faktiskt saknades bitar

 och där hade det blivit djupa hål.

 

Publiken stirrade - hur kunde han säga att hans hjärta

 var vackrare tänkte de.

 Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta,

 såg dess tillstånd och skrattade.

 - "Du måste skoja, jämföra ditt hjärta med mitt,

 mitt är perfekt och ditt är fullt av ärr och märken."

 

- "Ja," sa den gamle mannen,

 - " Ditt hjärta har ett perfekt utseende,

men jag skulle aldrig vilja byta mitt hjärta mot ditt.

 Du förstår, varje ärr representerar en person

 som jag givit min kärlek - jag tar ut en bit av mitt hjärta och ger till dem,

 och ofta får jag en bit av deras hjärta tillbaka som passar i den tomma platsen i mitt hjärta, men eftersom bitarna inte är exakta

 så finns det lite taggiga kanter på mitt hjärta men dessa vårdar

 jag ömt för de påminner mig om den kärlek vi delade.

 Ibland har jag gett bort bitar av mitt hjärta,

men inte fått någon bit tillbaka av den andra personen.

 Det är därför jag har en del tomma hål i mitt hjärta

 - att ge av sin kärlek är att ta en chans.

 Trots att dessa tomma hål smärtar och står öppna,

 så påminner de mig om den kärlek jag har för dessa människor

 och hoppas att de någon gång kommer tillbaka

 och fyller det tomma hålet i mitt hjärta som står och väntar på dem nu.

 Så nu kanske du kan se vad verklig skönhet är?"

 

Den unge mannen stod med tårarna sakta rinnande nerför kinderna.

 Han gick fram till mannen stoppade in handen i sitt perfekta unga hjärta

 och rev ut en bit.

 Han erbjöd biten till den gamle mannen med darrande händer.

 Den gamle mannen tog emot biten av hans hjärta,

 stoppade in den i sitt och tog sen ur en bit ur sitt eget ärrade hjärta och stoppade in det i såret på den unge mannens hjärta.
Biten passade, men inte perfekt så det blev lite taggiga kanter.

 Den unge mannen tittade på sitt hjärta som inte var perfekt längre

 men ändå vackrare än någonsin eftersom kärleken

 från den gamle mannen blandades med hans.

 De omfamnade varandra och gick iväg, sida vid sida.

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards