Mariaslekrum

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Maria - 15 augusti 2010 21:24

     

Blom struktur.
 
Gör rötterna av handavtryck.

Stammen görs av papper, plastband eller garn.

Bladen av filt eller papper.

Blommorna av cupcakeformar plus hårt papp i mitten med valfri färg.

 

Bild lånat från googles.

 

Av Maria - 15 augusti 2010 18:36

Att skratta är att riskera att verka löjlig

Att gråta är att riskera verka sentimental

Att sträcka ut handen mot en annan människa är att riskera bli involverad

Att uttrycka sina känslor är att riskera visa upp sitt rätta jag

Att lägga fram sin ideal, sina drömmar inför en

Publik är att riskera att förlora dem

Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka

att leva är att riskera att dö

Att hoppas är att riskera att misslyckas.

 

Men risker måste tas, för den största risken man kan

ta i livet är att inte ta några risker alls

En människa som inte riskerar någonting, gör

ingenting, har ingenting och är ingenting

Man kanske undviker lidande och sorg, men man kan inte

Lära, känna ,förändras, växa, älska, leva

Kedjad av säkerhetsbojor blir man låst,

 man har förverkat sin frihet

Bara en människa som tar risker är fri.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards