Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Äntligen, äntligen....

Av Maria - 27 april 2010 19:30

 

...har jag internet.

 

Har inte haft telefon sen i tisdags och internet

försvann i fredagskväll.

Telefonen skiter jag blanka fan i,

den kan man ju klara sig ifrån

MEN

inte internet.

Gud vad låst man blir utan internet,

det fattar man ju inte förn man står där.

 

Visst det finns ju annat att göra än

 att sitta framför datorn hela tiden,

det vet jag.

 

Men bara att gå ut och söka på eniro var

ju finito, och det kom man ju inte på förn man satt där

och försökte komma in.

Då klack det ju till visst sjutton det ligger ju också

över internet.

 

Och jag är heligt förbannat på telia för detta hade inte hänt

om de hade grävt ner telfonkablarna när elbolaget grävde ner elledningarna

under hösten 2008.

Men det ville inte telia vara med på inte, uha kostar ju så mycket.

Dessa jävla pengar som ska styra hela tiden.

 

Men jag ska tala om för er nu teliafolket

 att det är kommer att bli dyrare i längden

med allt detta extraarbete för ert folk.

Nu har det varit fem stora bilar och säkert femton personer

 som har jobbat med detta under denna tid varje dag,

 förutom helgen då det var fem stycken.

 Men det kostar väl det också.

 

Och en till sak som jag kan tala om är att ni kommer ändå

få göra de där nergrävningarna innan det är klart

 och då kommer det inte att vara billigare kan jag säga.

Man måste väl för fan tänka lite längre än vad näsan räcker,

eller?

 

Summa summarium kommer att bli att allt extra arbete när det blir så här,

det är inte gratis och inte nergrävningaran som kommer att bli,

 jag lovar er att det kommer det att bli.

Jag vet.

 

Men just nu är jag nöjd jag har ju internet.

 

Ja, hur har annars veckan varit då?

 

Jo, Tilde har varit hemma sen i slutet av förra veckan med feber och astma.

Hon har inte mått bra.

I lördags så tyckte och trodde vi att det vänd så vi for ut till Ikea

och handlade lite grejor som vi skulle ha.

Och så skulle vi in på sjukhuset och hälsa på farmor som

hade opererat sig på torsdagen.

Hennes ena ben som har blivit opererat så hoppas att hon kan gå

riktigt innan det är klart.

 

Men så på kvällen så kom febern igen för Tilde där på lördagen

och så denna astmahosta som låter gräslig.

Man kan nästa tro ibland att det är krupp med också.

Som tur är så hjälper ju medicinerna iallafall.

 

Nu ska hon vara hemma imorgon också så får vi se på torsdag,

jag ska iallafall jobba på torsdag och fredag.

 

Men nu är det Ncis på tv:n snart och det tänker jag inte missa,

så nu tänker jag logga ut på egen risk här för att återkomma

senare ikväll, hoppas jag så inte telia vill något annat.

 

Ha en bra kväll så höres vi.

 

Kram.

//Maria.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards