Mariaslekrum

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Maria - 26 juni 2009 21:57

Tjena på er alla.

Varm och skön dag har det varit. Men inget som går i glädjen tecken

efter det som har hänt King of the pop.

Tilde har bott i bassängen idag och L-A och Jag har varit på altan mest hela dagen

 men till slut så måste man bara gå in asså.

Men jag klagar inte och som tur är så enligt aftonbladet

så kommer det att vara så här fram till torsdag minst,

jättehärligt.

I onsdag var det ju ocks å varmt då gick vi in och svalkade oss

med att spela Buzz och igår när vi var tvungen så gick vi in

och spelade lite wii fit, man måste ju röra på sig fast det är varmt.Igår

 kväll var vi också till Samuel och Mia och hälsade på

i deras nya hem som nu inte längre är en lägenhet utan ett

hus och det var jättefint där.

Och vi mååste bara få till att träffas oftigare än man gör

iallafall nu när det är sommar. Annars så kan jag ju förstå

när det är jobb och när det äntligen är helg så vill man ta det lugnt,

men man måste också ta tillvara på sina vänner och att umgås lite mera.

Nu är det snart nattinatt för oss

för jag är alldeles ding i bollen.

Mer än vanligt faktiskt så det

är nog lika bra att sluta här nu tror jag.

Hare bra och må väl allihopa.


Kram.

//Maria.

 

Av Maria - 26 juni 2009 20:44

Av Maria - 26 juni 2009 20:30

 

Ett litet hjärta står ensamt och gråter.

Sårat många gånger, men ändå det förlåter.

Sliter i det gör många, de bara tar och tar.

Ändå står alltid detta lilla hjärta ensamt kvar.

Lurat av många, de leker med det lätt.

Men aldrig att någon vill behålla det på något konstigt sätt.

Varför vara med i leken, när man inte reglerna kan? 

Varför tro på den kärleken, som sägs vara sann?

Varför leka med andras hjärtan när man har varsitt? 

Varför är detta lilla ensamma hjärta just mitt?

Av Maria - 26 juni 2009 20:20


Av Maria - 26 juni 2009 20:12

 

Tro på Dig själv.

Varför är det så svårt att tro att man är bra,

att känna att just jag är den jag helst vill va.

Nå´n annans kvalitéer är sånt man bara vet,

men uppskattning från andra tas emot med tveksamhet.

Tänk om vi bara kunde byta plats ett litet tag

och genom andra ögon se oss själva för en dag.

Då skulle du få veta det du inte tror på nu

- att det är helt fantastiskt att det finns någon som du.

                                                 

Av Maria - 26 juni 2009 19:54

 


Visst minns vi somrarna som barn

som alltid soliga med himmel blå. 

Vartefter som vi växte upp

blev sommaren mer blöt och grå.

Somrarna när vi var barn

var jättelång, tog aldrig slut.

Nu hinner vi knappt börja den

förrän den nästan tagit slut.

Och tänk så tidigt vi gick sta'

och tog årets första dopp.

Nu räcker det att doppa tå'n

- det är för kallt för skröplig kropp.

Vi hoppade och skuttade

bland blommorna på ängen.

Nu har vi blivit tröttare

och orkar knappt ur sängen.

Fotsulan var härligt hård

efter barfotamarsch i grus och sand.

Nu har vi alltid skorna på

utom kanske på gräs ibland.

Blåbär plockade vi glatt

så hakan den blev blå av bär.

Nu plockar vi i hink och bytta

nu bara handen fläckar bär.

Pinnglass, päron och vanilj,

hörde alltid sommar'n till.

Nu dricks kaffe med avec

efter potäter och sommarsill.

Nu stundar ännu en sommar för oss

med myggor och bryggor och sommarvals.

Se till att ta för dig av värme och sol

för regnet - regnet? - minns ingen alls.


 Av: Agneta Hytteman.
  

Av Maria - 26 juni 2009 19:42

 

Låt oss sjunga om livets fest

när som hårdast vi prövas.

Knappt vet man

vad man älskar mest,

förrän man allt berövas.

Av Maria - 26 juni 2009 13:00

 

The king of the pop är död.

Jag växte upp med denna Stjärna och hans låtar.

Han har varit för mig precis som jag skrev i rubriken

KING OF THE POP.

1984 när han kom med thriller vilken låt och vilken skiva

och sen har det bara rullat på.

Jag här helt emot det som han har varit anklagat för

behöver väl inte gå in på vad, för alla vet ju vad det här.

Men jag har alltid sagt hur vet vi att det är så, har han verkligen

gjort det och det har jag sagt när det har kommit på tal.

Det är ju inget som vi vet om, eller hur?

Och för det andra så var det inte hans privitliv jag tyckte om

jag tyckte om hans musik och om han också givetvis.

Det där andra tar jag avstånd ifrån direkt,

 men som sagt jag har aldrig

träffat honom och kunnat bilda mig en omfattning om honom

och så länge vi inte har det så tycker jag att vi är tyst om detta.

Det ända jag vet är att jag tycker om hans musik och jag är i sorg

för THE KING OF THE POP ÄR DÖD.

DEN BÄSTA GENOM DENNA TID SOM JAG HAR LEVT IALLAFALL,

och han har gjort den bästa utländska musiken genom tiderna.

Tack för mig.

//Maria.

 


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards