Mariaslekrum

Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 4 augusti 2009 01:09


Om jag är din bebis  - berör mig.

Jag behöver din beröring

Inte bara tvätta mig,

byta mina blöjor utan vagga mig-

Din lugna ömma beröring ger mig

Om jag är ditt barn - berör mig.

Även när jag kanske är vrång.

 Ge inte upp.

 Din godnattkram hjälper mig.

 Din dagliga beröring.

 Om jag är din tonåring - berör mig!

Tro inte - att bara för att jag är nästan vuxen

så behöver jag inte känna att du bryr dig om mig.

 Jag behöver dina ömma händer.

När det stormar i livet.

Om jag är din vän - berör mig!

Inget visar så mycket.

 En helande beröring när jag är nere.

 Det försäkrar mig att jag inte är ensam.

Din beröring kanske är den enda jag får.

Om jag är din livspartner - berör mig!

Du kanske tror att passionen är tillräcklig

men endast dina armar håller rädslan borta.

Jag behöver din mjuka, tröstande beröring

för att komma ihåg - att jag är älskad som jag är.

Om jag är ditt vuxna barn - berör mig!

Även om jag har en egen familj

pappas och mammas armar.

Som förälder själv ser jag,

 jag förstår att uppskatta er för det ni är.

Om jag är din åldrande förälder - berör mig!

Så som jag berörde dig när du var mycket liten.

Håll min hand, sitt tätt intill mig - värm min kropp

 trött med din närhet fast min hud är skrynklig

vill den gärna bli smekt,Var inte rädd!

På ett sätt du kanske aldrig förstår

och mata mig pussa mitt ansikte och stryk min kropp.

Trygghet och kärlek

och till och med tar avstånd från dig.

- Hitta ett sätt att fylla mina behov

att sova gott.

Säger mig hur du verkligen känner..

och kärleksfulla röst.

Är jag fortfarande det lilla barnet.

att du tycker om mig som en varm kram.

Betyder att jag är älskad

behöver jag när jag är svag

på ett nytt sätt

ge mig styrka

Berör mig.



Av Maria - 4 augusti 2009 00:48


Att älska en annan människa är att se Ett Mirakel

som är Osynligt för andra.

Där Kärlek är, är också Gud.

 Ett Hjärta som Älskar är alltid ungt.

Hjärtat har motiv som förståndet inte känner.

 Kärlek regerar utan svärd och förenar utan band.

Kärlek är att undra vad du gör just nu.

 För att vara Lycklig behövs tre ting något att göra,

något att älska, något att hoppas på.

Av Maria - 4 augusti 2009 00:44


Ta aldrig någon för givet.

Ha alla dina vänner nära ditt hjärta,

för du kanske vaknar en dag och upptäcker

att du förlorat en diamant när du var

för upptagen att samla på stenar.

Det är bättre att ha få diamanter än många stenar.


Av Maria - 3 augusti 2009 20:10

Fastän det är förfärligt gott att äta honung,

så finns det ett ögonblick 

alldeles innan man börjar äta den, 

som är nästan ännu bättre.


-Nalle Puh-



Av Maria - 3 augusti 2009 20:05



När vi väljer att älska,

eller tillåter vårt sinne att bli ett med kärleken

är livet fridfullt....

När vi vänder oss från kärleken

och väljer avstånd kommer smärtan in....

Älska dig själv liksom din medmänniska

Älska din fiende, liksom din granne

Älska kärleken

Kärlek är vår räddning....



Av Maria - 3 augusti 2009 19:58

Hela kroppen behövs.

Ögon kan se och öron kan höra,

 men händer vet bäst när någon är nära,

hela kroppen behövs för att lära.

Hjärnan kan tänka och kanske förstå,

men benen vet bäst hur det är att gå.

Ryggen vet bäst hur det är att bära,

hela kroppen behövs för att lära.

Om vi ska lära oss nå't om vår jord,

så räcker inte bara ord.

Vi måste få komma riktigt nära,

hela kroppen behövs för att lära.


Av: Okänd.


Av Maria - 3 augusti 2009 19:29

... mer än de väntar sig och gör det med hjärtat. 

Lär dig din favoritdikt utantill.

När du säger "Jag älskar dig" - mena det.

När du säger "Förlåt", se din motpart i ögonen.

Tro på kärlek vid första ögonkastet.

Skratta aldrig åt någons drömmar. 

De som inte har drömmar äger inte mycket.


Av: Dalai Lamas visdom.


Av Maria - 3 augusti 2009 19:22


Visa din kärlek så får du den tillbaka, var viss om det.

Allt blir till hur du tänker och dina tankar är starten.

Tacka för allt du har och förlåt där du behöver, snåla inte på det.

Det blir ett hinder i din vidare väg i livet om du inte förlåter.

Förlåt och därmed försvinner det,

helas det och du kan gå vidare på din väg.

Var i ljuset, lev i kärlek!


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards