Mariaslekrum

Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 7 augusti 2009 18:44


Lev livet på det sätt som du mår bra av.

Strunta i andras outtalade eller uttalade förväntningar och krav.

Det värsta enligt en del är faktiskt det bästa.

Le åt fördomaran - dina egna och andras....

Se framåt med glädje.

Se bakåt med tacksamhet.

Livet är kort.

Så, slarva inte bort det.

På att göra saker du inte vill.

På saker du borde

eller på saker andra tycker du ska göra!

DU har rätten till DITT liv!


Av Maria - 7 augusti 2009 18:41


Jag har inrett

ett rum för dig

längst inuti mig,

där jag besöker dig

när saknaden ibland

blir alltför svår

och mitt hjärta

brister av längtan.


Då besöker jag dig

i det rum som

jag har inrett för dig

längst inuti mig.

Av Maria - 7 augusti 2009 18:35

Kärleken kan göra en människa

tjugo kilo lättare. 

Förälskelsen gör oss glömska,

blinda,omdömeslösa och våghalsiga.

Det är ett under att vi kommer levande ur den! 




Av Maria - 7 augusti 2009 18:26

 

I livets kamp är det inte kritikern som räknas.

Ej heller den som pekar ut den starke som snubblar

eller den som utför stordåd,

men som kunde ha gjort bättre.

Förtjänsten hör till den som verkligen försöker,

 vars ansikte är märkt av damm, svett och blod,

som kämpar djärvt, som gör fel och misslyckas gång på gång,

som kännetecknas av stor entusiasm och hängivenhet,

men som slåss för sina ideal,

som slutligen vet vad som kännetecknar en storartad prestation,

och som i sämsta fall, om han misslyckas,

åtminstone gör det medan han djärvt vågar,

så att hans plats aldrig kommer att vara bland de likgiltiga

och rädda själar som varken känner till seger eller nederlag


Theodor Roosevelt.


Av Maria - 7 augusti 2009 18:22

...det är något man kanske möter ett par,

tre eller några mer gånger möjligen i livet.

Det måste inte vara den "vanliga" kärleken som i förhållande,

utan en djup vänskap där man når varandras inre

utan att egentligen behöva finnas nära.

En själslig förening, ord,

tankar som färdas mil efter mil.

Ibland är orden överflödiga, man bara vet ...

Man känner också av varann.

Själsvän är detsamma, då är ändå vänskap en stor känsla.

Man måste ha flera olika kanaler att nå för

att tillgodogöra sig kropp och själ - i livet.

En själsvän, någon med guldkant, som finns där ...alltid,,,

 


Av Maria - 7 augusti 2009 18:14

I en värld full av kosmiska under

ser barnet det vi inte ser.

Ett löv som vindpust gjort sönder

blir en ängel som dansar och ler.

"Ser du änglarna, pappa, som dansar?

Hör vilken vacker musik!"

ropar barnet och spelar på harpan

med strängar av garn på en spik.

Men vi ser inte lekarnas mönster,

vi hör inte låtsasmusik.

Vi har bommat till våra fönster

mot glädjen som var så unik.

Så dansa med änglarna,

dansa mitt barn.

Lek medan lekarna finns.

Sjung till din harpa av garn,

så länge du sångerna minns.

En dag skall du finna att alla är barn

i en större men klarare lek,

där alla får dansa bland änglar och garn,

där ingen har tid med nåt svek.


Av: Okänd. 


Av Maria - 7 augusti 2009 18:10


Kärlek är att stanna kvar,

att inte överge någon när en relation tappar färgen,

att inte svika kallelsen när motgångarna hopar sig,

att inte vända i uppförsbacken.

Kärlekens väg bjuder alltid motstånd.


Av Maria - 7 augusti 2009 18:08

Din närvaro är en gåva till världen.

Du är unik och det finns bara en som du.

Ditt liv blir vad du gör det till.

Ta en dag i taget



Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards