Mariaslekrum

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Maria - 16 oktober 2009 21:50

Lägger in några matramsor

 här som man kan köra

med barnen på förskolan.

Den första kommer nu.

 

 

  

 

Tack för maten den var god
mitt i maten
stod en ko
kon hette Kajsa

Kajsa börja bajsa.

Av Maria - 16 oktober 2009 21:34

 


TUMME MÖTER TUMME.

 

Tumme möter tumme, pek möter pek

det tycker pek är en rolig lek.

 

Tumme möter tumme, lång möter lång

det tycker lång var en rolig sång.

 

Tumme möter tumme, ring möter ring

det tycker ring var ett roligt spring.

 

Tumme möter tumme, lill möter lill

det tycker lill vi tar en gång till……

 

Gör på samma sätt med den andra handen

och avsluta efter sista versen med:

 

…………….men det är det ingen annan som vill

så lill möter lill och de andra står still.

Av Maria - 16 oktober 2009 21:25


KLAPPA HÄNDERNA SÅ FORT MAN KAN. 

 

Klappa händerna så fort man kan

Klappa händerna så fort man kan

 

Klappa bakom och klappa fram

Klappa rumpan lite grann.

 

Klappa fötterna så fort man kan

Klappa fötterna så fort man kan

 

 Klappa bakom och klappa fram

Klappa rumpan lite grann.

Hitta på fler kroppsdelar att klappa.

Av Maria - 16 oktober 2009 21:19


FINGERSPRING.   

Gör lämpliga finger rörelser

 

 En krona, två kronor

tre konor fyra

Många saker man vill ha  

är alldeles för dyra.


Men lite fingerspring

det kostar ingenting

Men lite fingerspring

det kostar ingenting.

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards