Mariaslekrum

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Maria - 6 oktober 2009 20:05

  

Av Maria - 6 oktober 2009 20:02

  

 

För högt upp på vinden.

(mel För högt upp i luften där svalorna bo).

 

För högt upp på vinden där spökena bor

tjocka feta spökena bor

tjocka feta spökena bor

För högt upp på vinden där spökena bor

tjocka feta spökena bor

Och så skrämmer du Bu Bu

Och så skrämmer du Bu Bu

Och så skrämmer vi allesammans Bu Bu Bu Bu

Och så skrämmer du Bu Bu

Och så skrämmer du Bu Bu

Och så skrämmer vi allesammans Bu Bu, Bu Bu!

Av Maria - 6 oktober 2009 19:52

  

 

HALLOWEEN.

Melodi: Jag gick mig ut en afton.

 

Jag gick mig ut en afton

när det var Halloween,

jag gick mig ut en afton

när det var Halloween.

  

 Då såg jag en ful häxa

som flög så högt så högt i skyn

då såg jag en ful häxa

som flög så högt i skyn.

 

Jag gick mig ut en afton

när det var Halloween,

jag gick mig ut en afton

när det var Halloween.

     

 Då såg jag ett vitt spöke

som flög så högt så högt i skyn

då såg jag ett fult spöke

som flög så högt i skyn.

Ref: Text, Ingelas lekstuga.

Av Maria - 6 oktober 2009 19:42

  


En häxa en mörk natt.

(mel: En bonde i vår by).

 

       


En häxa en mörk natt,

En häxa en mörk natt

hej hopp på Halloween

En häxa en mörk natt.

  


Och häxan tar ett monster

och häxan tar ett monster

hej hopp på halloween

och häxan tar ett monster.

 

  


Och monstret tar en mumie

och monstret tar en mumie

hej hopp på halloween

och monstret tar en mumie.

 

  


Och mumien tar ett spöke

och mumien tar ett spöke

hej hopp på halloween

och mumien tar ett spöke.

  


Och spöket säger BU

Och spöket säger BU

Hej hopp på halloween

och spöket säger BU.

Av Maria - 6 oktober 2009 19:36

     

 

 Vi äro små spöken vi.

 mel: Vi äro små flugor vi...

 

    


Vi äro små spöken vi BU BU

Vi äro små spöken vi BU BU

Vi äro små spöken som skrämmer vår fröken

Vi äro små spöken vi BU BU.

 

  


Vi äro små monster vi Grrrr

Vi äro små monster vi Grrrr

Vi äro små monster som hittar på konster

Vi äro små monster vi Grrr.

  


Vi äro små häxor vi Blä blä

vi äro små häxor vi blä blä

Vi äro små häxor som ej gör nå' läxor

Vi äro små häxor vi blä blä!

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards