Mariaslekrum

Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Maria - 10 augusti 2009 23:55

Nu säger jag godnatt tiller alla.

Kram.

//maria.

Av Maria - 10 augusti 2009 23:47

 

...Och ge dom vi saknar en tanke.

Av Maria - 10 augusti 2009 23:41

Av Maria - 10 augusti 2009 23:35

Av Maria - 10 augusti 2009 22:12

 

Det är så mycket vänligare när man är två.

-Nalle Puh-

 


Av Maria - 10 augusti 2009 01:10

 


Det var en gång två kvinnor som aldrig lärde känna varandra.

Den första kommer du inte ihåg. 

Den andra kallar du mamma. 

Två olika liv skapade för att ge dig ditt. 

En tände din stjärna. 

Den andra blev din sol. 

Den första gav dig livet. 

Den andra lärde dig leva det. 

Den första skapade hos dig behovet av kärlek. 

Den andra fanns där för att ge dig den. 

En gav dig ett ursprung. 

Den andra gav dig en identitet. 

En gav dig begåvning. 

Den andra ett mål med den. 

En gav dig förmågan att känna. 

Den andra fanns där när du kände dig orolig. 

En såg ditt första leende. 

Den andra torkar dina tårar. 

En sökte åt dig ett hem hon inte kunde ge dig. 

Den andra bad om ett barn, och hennes önskan gick i uppfyllelse. 

Och nu ställer du, genom tårarna,

den urgamla frågan som förblivit obesvarad genom alla år.

Arv eller miljö; vad är du en produkt av? 

Varken eller raring, varken eller,

bara två olika sorters kärlek.


MAMMA.


Av Maria - 10 augusti 2009 01:05

En kille som driver en sexshop ber sin vän vakta affären

 medan han går ut på några ärenden.

När affärsinnehavaren har gått ut

kommer det in en tjej i affären.

Hon går fram till disken och frågar:

- Vad kostar den rosa dildon uppe på hyllan?

- 300 kronor, svarar killen bakom disken.

- Jag tar den, svarar tjejen.

Ett par minuter senare kommer det in en blondin i affären.

Hon går fram till disken och frågar:

- Hur mycket ska du ha för den lila dildon uppe på hyllan.

- 500 spänn, svarar killen bakom disken.

- Jag tar den, svarar tjejen.

Ett par minuter senare kommer det in en brunett i affären.

Hon tittar storögt på dildohyllan, går fram till disken och frågar:

- Hur mycket kostar den stora silverfärgade dildon där uppe?.

- 1000 kronor, svarar killen bakom disken.

Hon betalar och lämnar affären.

Strax efter kommer ägaren tillbaka och frågar

hur det har gått med försäljningen.

- Det har gått suveränt, svarar hans vän.

Jag sålde den rosa dilidon för 300, den lila dildon för 500

och din termos för en tusenlapp.

 


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards