Mariaslekrum

Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Maria - 6 juli 2009 18:53

Jag har insett att min senaste kyss var...

...början till något mycket mera!

Jag lyssnar på...

...mig själv?

Jag pratar...

... för mycket ibland.

Jag tycker om...

...Choklad!

Mina bästa vänner...

...är guld värda för mig!

Min första riktiga kyss...

...var på en fest hos en kompis med en kille som heter P,

 jag var 12 år.

Jag avskyr när folk frågar...

... och lägger sig i saker de inte behöver bry sig i.

Jag kommer aldrig...

...sluta att älska min familj!

Sist jag grät var...

...ca två veckor sen.

När jag vaknar på morgonen...

... vill jag bara dra täcket över huvdet igen

och ligga kvar och sova.

just nu tänker jag på...

... vad håller jag på med egentligen!

Bebisar är... ...helt underbara.

Idag har jag...

...bara slappat och haft det skönt med familjen.

I morgon ska jag...

...hjälpa L-A att sätt ihop våra nya utemöbler. 

Jag vill verkligen...

 

...åka på en utlandresa med familjen nu.

 

Ni som känner er manad så är det bara att göra den.

Kommentera gärna.

Av Maria - 6 juli 2009 18:30

KVINNLIG ELLER MANLIG?

 

Min kvinnliga sida:

[x] Köpt en hårfön?

[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut?

[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?

[x] Pratat känslor?

[x] Tänkt på att matcha mina kläder?

[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?

[x] Ringt upp en person utan konkret syfte?

[x] Funderat på namn åt mina barn?

[  ] Insett storheten hos Barbra Streisand?

[x] Druckit Cosmopolitan?

[x] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?

[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"?

[  ] Känt mig sugen på en kopp te?

[x] Känt glädje över att få blommor i present ?

[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?

[x] Blivit arg utan anledning?

[x] Gråtit efter 9 fyllda år?

[  ] Brytt mig om H&M:s val av modell?

[x] Pratat skvaller?

[x] Varit arg/sur utan att tala om det?

[x] Kramat en kille?

[x] Dansat?

Totalt: 19 poäng. 

 

Min manliga sida:

[ ] Ljugit om hur mycket jag har druckit?

[  ] Ätit en blodig stek?

[ ] Läst en biltidning?

[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap?

[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?

[  ] Skött grillen under en grillfest?

[  ] Läst en bok av Jan Guillou?

[  ] Läst ett nummer av slitz?

[x] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känna sig uppskattad?

[  ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?

[  ] Gått på en Ulf Lundell-konsert?

[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person?

[x] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna?

[x] Diskuterat bröst?

[  ] Gjort lumpen?

[  ] Läst Nick Hornby?

[  ] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning?

[  ]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?

[  ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar?

[x] Lagat någonting på egen hand?

[x] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan?

[x] Tävlat i att dricka öl.

Totalt: 9 Poäng.

 

Mer kvinna än man...;)

 

Av Maria - 6 juli 2009 00:39

Av Maria - 6 juli 2009 00:29

 

Har du lämnat en blomma?

Har du lämnat

en blomma idag

i form av ett gott ord.

Har du låtit din sol stråla

över dina medmänniskor?

Eller har du lämnat

tistlar och törnen

i form av vassa ord,

och låtit regnet falla ner. 

Vi måste visa

mera ömhet för varandra

strö blommor omkring oss

och ha ett gott skratt

så att solen lyser.

 

Av: Wilhelmina Schedin.

 


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards