Mariaslekrum

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Maria - 11 januari 2011 19:50

Lilla kanin i snön.

 

1. Lilla Kanin har nosen mot fönsterrutans glas.

Nu tror jag att hela stan har födelsedagskalas.

 

2. För kyrkan är en tårta med mycket grädde på.

jag vill gå ut och leka när det har snöat så.

 

3. Så får han varma kläder,

han blir som ett paket.

Hans mössa har två strutar - för öronen du vet.

 

4. Först åker han med kälken.

Se upp!

Det går som smort,

men att dra kälken uppför

går inte lika fort.

 

5. Lilla Kanin på skridskor,

det går ju som en dans

Och så sätter han en rova,

så slår han blott sin svans.

 

6. En snögubbe det gör han.

<den trivs när det är kallt

så han klär på den knapparna

och stormhatt - det är allt.

 

7. Men just som han är färdig med gubben

och skall gå,

hör han en fågel gråta:

"Kanin jag fryser så".

 

8. Lilla Kanin blir så ledsen,

för fåglar utan bon,

kan lätt av snö och kyla

få lunginflammation.

 

9. Var inte ängslig fågel,

för jag skall hkälpa dig,

jag hätmar snickargrejor,

så ordnar allting sig.

 

10. Han snickrar hela dagen,

så fågeln får ett hus,

den ena väggen fattas

då blir det luft och ljus.

 

11. Men sen ropar mamma:

Kom in nu är du snäll.

Du ska ha mat och sova

för nu är det kväll.

 

12. Lilla Kanin han tittar i fönstret

på sin vän.

Imorgon lilla fågel så träffas vi igen.

 

 












Av Maria - 11 januari 2011 19:45

 

 

Att du lever och verkar här på jorden i dag,
är ingen garanti för att du ska göra det imorgon.

Använd därför den tid du har fått till ditt förfogande,
genom att verka så positivt som möjligt.

Negativt verkar man om man avsiktligt sårar
eller skadar en annan människa, något djur
eller vår vackra natur.

 

 

Hans Broström.

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards