Mariaslekrum

Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Maria - 30 mars 2010 18:44

Glad Påsk.

Mel: God jul önskar vi er alla.

 

Glad påsk önskar vi er alla

Glad påsk önskar vi er alla

Glad påsk önskar vi er alla

Mycket ägg till er då.

 

Text: Maria Ersson.

Av Maria - 30 mars 2010 07:15

  

 

Idag är det ingen vanlig dag

vilken dag är det idag då.

Jo, det är ingen vanlig dag idag

för idag fyller mamma 64 år.


  

 

Ja, må hon  leva!

Ja, må hon leva!

Ja, må hon leva!

Ja, må hon leva uti hundrade år!

Javisst ska hon leva!

Javisst ska hon leva!

Javisst ska hon leva uti hundrade år!

Och när hon har levat!

Och när hon har levat!

Och när hon har levat uti hundrade år!

Ja, då ska hon skjutas!

Ja, då ska hon skjutas!

Ja, då ska hon skjutas på en skottkärra fram!

Och när hon har skjutits!

Och när hon har skjutits!

Och när hon har skjutits på en skottkärra fram!

Ja, då ska hon hängas!½Ja, då ska hon hängas!

Ja, då ska hon hängas på en häst bakåfram!

Och när hon har hängts!

Och när hon har hängts!

Och när hon har hängts på en häst bakåfram!

Ja, då ska hon dränkas!

Ja, då ska hon dränkas!


Stort grattis från familjen Ersson

på din dag.

  

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards