Mariaslekrum

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria - 19 oktober 2011 23:34

 

 

Hoppas allt är bra med er, mig är det inte riktigt bra med.

Har haft huvudvärk i snart två veckor och har varit till doktorn

och jag har högt blodtryck och lågt blodvärde.

Ville bara tala om det så att ni vet att alla mail kommer att besvaras

men kanske inte förän i nästa vecka.

Ligger mest och vilar och har börjat med järntabletter

nu så vi får upp mitt blodvärde.

 

Vi höres genom mailen under nästa vecka.

 

Hare bra alla.

 

Kramiz från Maria.

Av Maria - 19 oktober 2011 19:29


Maila mig om ni vill ha fabeln.

mariaslekrum@live.se


Av Maria - 16 oktober 2011 18:53

 


Massagesaga Djurens hage.

Av Pauline Hegner.

 

När du i djurens hage går

Akta så att du inte bajs på dina fötter får.

(stryk med hela händerna över ryggen i lugna drag).

 

Där ligger små runda pluttar

Som haren gjort när han inte skuttar.

ra-ta-ta-ta-ta

(dutta med fingertopparna över hela ryggen).

 

Där finns stora bollar

Som hästar gjort när ingen kollar.

duns duns duns

(dunsa över ryggen med lagom tryck från handlovarna).

 

Svalan så liten och nätt,

Lämnar endast ifrån sig en liten skvätt.

(håll ihop fingrarna.

Sträck ut dem och gör små stänk över ryggen).

 

Måsar vill helst vara i grupp,

Därför låter det plupp!

plupp, plupp, plupp, plupp.

(gör flera stänk över ryggen).

 

Kossan hon är ej diskret.

Lämnar ljudligt ifrån sig en stor klet.

klofs klofs klofs

(gör en stor klet genom att dra

ut hela händerna på ryggen. Upprepa).

 

Är formen avlång och rund?

Då kommer det nog från en hund.

(rulla med underarmen över ryggen).

 

Grisen han släpper både fis och sprutt.

Alla som står i närheten bör ta ett skutt.

prutt, prutt, prutt

(börja med handen utsträckt och för ihop fingrarna mot

tummen i en stor rörelse, som ett nyp).

 

Står du bredvid geten när han kissar

Då har du tur om han dig missar.

(dra med fingrarna utmed hela ryggen).

 

Tänk du klarade dig även den här dagen

Att bajsfritt ta dig genom hagen.

(stryk med hela händerna över ryggen i lugna drag).


 

Av Maria - 15 oktober 2011 20:42

     


Maila mig om ni vill ha sagan.

mariaslekrum@live.se


Av Maria - 15 oktober 2011 20:36

 


Maila mig om ni vill ha denna saga.

mariaslekrum@live.se


Av Maria - 15 oktober 2011 20:35


Maila mig om ni vill ha fabeln.

mariaslekrum@live.se


Av Maria - 15 oktober 2011 20:33

 
Av Maria - 13 oktober 2011 21:23

 

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards