Mariaslekrum

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Maria - 23 september 2011 08:00

Haren Harry.

 

Detta är Harry.

Han är en liten hare på ca 2 månader.

Han har kommit ifrån sin Mamma och sina syskon,

men det är inte så farligt, det skulle han ju göra iallafall ganska snart.

 

 Han träffar sorken Åke i ett grönsaksland.

Åke tänkte lära Harry vad man skall äta och vad man ska passa sig för.

 

Ät bara grönsaker säger Åke!
Och passa dig för räven.

Räven? Säger Harry! Vad är det?

Räven är en farligt och listigt djur som äter harar och sorkar sa Åke.

 

Samtidigt kom Mickel räv gående i grönsakslandet.

Han fick syn på Åke och Harry och försökte fånga dom.
Åke upptäckte Mickel och jagade ner Harry i ett sork hål.

Men när Åke skulle komma ner själv upptäckte dom att han var för tjock.

Åke hade ätit för mycket när han visade Harry vad man skulle äta.

 Harry tog tag i Åkes armar och drog och drog för att få ner Åke i hålet.

Och precis när Mickel kom fram kom Åke ner med ett stort plopp.

– Puh sa Åke.

Men nu gäller det att springa fort här ifrån.

Mickel kan börja gräva i öppningen. – Vart ska vi ta vägen?

Sa Harry som skakade av rädsla.

– Vi fortsätter i mina gångar så kan ha inte hitta oss sa Åke

 och började springa i väg genom gångarna.

Harry kunde höra att Mickel började gräva och samtidigt ropa

 in i hålet att dom skulle komma ut.

Men Åke fortsatte långt in i sina gångar.

Rätt som det var kom dom ut i solen och där kunde dom se

hur Mickel gick ifrån grönsakslandet med ett hängande huvud.

Tack! Sa Harry, Du räddade mitt liv!

Ingen orsak! Svarade Åke.

Men samtidigt tittade Harry åt andra hållet och såg en Söt Harflicka

sitta och gnaga på maskrosor.

– Vad är det där? Frågade Harry. Åke tittade och flinade.

– Det där är prickan gå fram och prata med henne!

Harry kunde inte låta bli, hon var ju så söt.

– Hej jag heter Harry! Sa Harry.

– Jag heter prickan! Sa prickan.
Vill du smaka.

Åke satt kvar och tittade på Harry och Prickan och sa för sig själv!

– Jaha dom blir ett fint par!

 

 

Hittade denna saga bland mina papper hemma är

och tyckte att den var så söt.

Vet inte vart den kommer ifrån.

 

Uppdaterad 11 09 27

Men nu vet jag vart den kom ifrån

min dotter och make hade suttit tillsammans och klurat

på denna saga till mig.

Visst är dom snäll och go.

Text av min dotter och make.

Bilder från Goggel.

 

  

Maila mig om ni vill ha materialet.

mariaslekrum@live.se


Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards