Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Vila i frid morfar!

Av Maria - 27 januari 2011 18:30

  

Min morfar dog fredagen den 14/1-2011.

Idag har det varit begravning i bydalens kapell.

Så jag hoppas han får frid där uppe i himmlen

och änglarna vakar över honom.

Och mormor är redan där och möter upp honom.

 

Något jag funderar över är varför

man reagerar så olika på begravningarna.

Farmor dog i november och inte en tår

 fast jag var jätteledsen inombords.

Nu idag på begravningen så började jag innan det ens

hade börjat. Tårarna rann rena syndafloden

och jag har inte haft något mer med någon av dem att göra.

Umgås lika mycket så att säga.

Om ni förstår vad jag menar.

 

Men varför reagerar man så olika.

 

Min farbror gick bort i tidig ålder vid 30 ca

av en olyckhändelse och jag sörjer honom fortfarande

han var något speciellt.

Tänker mycket på han.

Men ingen tår, man börjar ju fundera om det är något fel på en ju.

 

Fan det är väl mer normalt att man grinar

för det är ju en kär släktmedlem som går bort.

 

Men åter till morfar hoppas att mormor

och du träffas där uppe och ta hand om er väl.

 

Älskar er alla.

 

 
 
Ingen bild

Mia & S

27 januari 2011 18:55

Usch vilken tråkig dag :( Tänker på er. Tror bara att kroppen sörjer det den orkar. Finns inga rätt och fel! Kram

Maria

27 januari 2011 19:30

Tack gumman!

 
Ingen bild

Britt-Inger

28 januari 2011 22:20

Tråkigt att din morfar gått bort. Man reagerar olika på sorg - tårar är inget bevis på hur man sörjer egentligen. De gånger jag varit på begravning har jag grinat mycket och det beror inte enbart över den som avlidit.
Hela mitt liv kommer över mej när jag är på begravning, jag gråter över händelser jag upplevt i livet, gråter över de som jag saknar, gråter över sånt som jag missat i livet, gråter över mina barn och barnbarn - är alltid orolig över att något otäckt ska hända dem, gråter över de vackra psalmerna som spelas i kyrkan etc.
Alla sörjer olika - tänk en sån styrka det är på en del begravningar när människor sjunger och spelar gospel, finns glädje i det.
Min svärmor dog för några veckor sen, det var en "vacker" begravning och många gånger träffar man släkt och vänner man inte träffat på många år, en stor gemenskap. Hon blev 81 år och var mycket lycklig att hon fick uppleva barn, barnbarn och barnbarnsbarn.
Ha det så bra - hälsningar från Britt-Inger

Maria

28 januari 2011 23:08

Tack Britt-Inger!

Du har beskrivit det så bra.

Kram.
//Maria.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards