Mariaslekrum

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Rimtramsa.

Av Maria - 20 januari 2011 19:26

Rimsång.

 

Jag vet en hund som heter Hugo

som kan ropa upp till tjugo.

Och en gris som heter Gunnel

som har byggt en hemlig tunnel.

Och en get som heter Greta

fast det vill hon inte heta.

Och en tjur som heter Tor

som går omkring i röda skor.

 

Jag vet en säl som heter Sally

som är mästare i rally.

Och en val som heter Valle

som jämnt sover med sin nalle.

Och en haj som heter Halvar

men son som aldrig bits på allvar.

Och en delfin som heter Dennis

som är jättefin på tennis.

 

Jag vet en ål som heter Roland

som är uppvuxen (på Åland) i småland.

Och en gös som heter Gösta

som man allltid måste trösta.

Och en torsk som heter Torsten

som är bosatt i en skorsten.

Och en sill som heter Cilla

som är kär i en gorilla.

 

Jag vet en snigel vid namn Sixten

som är snabbare än blixten.

Och en orm som heter Orvar

som bara äter korvar.

Och en ödla vid namn Östen

som ska gigta sig till hösten

med en mask som heter Max

som en gång snubblat på en tax.

 

Jag vet en älg som heter Ellen

som har sportstuga i fjällen.

Och en panter vid namn Peter

som har glömt bort vad han heter.

En giraff som heter Affe

som får halsbränna av kaffe.

Och en hjort som heter Gert

som går omkring med naken stjärt.

 

Jag vet en svan som heter Svante

som har näbbem i en vante.

Och en gås som heter Oskar

som blir livrädd när det åskar.

Och en stork som heter Sten

som jämnt slår knut på sina ben.

Och en örn som heter Örjan

och nu börjar vi från början.

 

Jag vet en hund som heter Hugo

som kan räkna till tjugo.

Och en gris som heter Gunnel

som har byggt en hemlig tunnel.

Och en räv som hette rut

och nu är sagan slut.









Bilder av: Okänd.

Har scannat in från jobbet.

 

Jag har egna bilder till denna saga

som jag lägger in framöver.

 
 
Ingen bild

Therese

31 januari 2011 18:56

Hej hej!
Kanonsida du har.
Saknas det inte en mening i tredje versen???

Maria

31 januari 2011 19:29

Hej Therese!

Du har så rätt så, visst fattas det en mening.
Nu är det åtgärdat. Tack för att du sa till.

//Maria.

 
Beatrice

Beatrice

25 oktober 2011 13:52

Vilken grym text! =) Den ska jag ta med till min förskola

http://beahedvind.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 2 juni 2018 16:27

Hej!   Jag får mycket frågor om jag kan skicka material till er. Det gjorde jag förut innan jag öppnade facebookgruppen mariaslekrum. Nu skickar jag inget material över mail utan man får gå in i gruppen och hämta.   Ni som inte har fb bl...

Av Maria - 28 maj 2017 18:38

Hej på er alla!   Nu var det ett tag sen, varit väldigt mycket denna vår, så därför har det blivit lite på bloggen och i gruppen mariaslekrum. Men ska börja lite smått med att göra lite material och i sommar ska jag göra mer.   Det är mån...

Av Maria - 28 maj 2017 18:20

          Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:18

                              Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Av Maria - 28 maj 2017 18:17

    Vill man ha materialet så går man med i gruppen mariaslekrum på fb, där kan man ladda ner. Observera gäller allt material på bloggen. ...

Presentation

Lite fakta om mig.

Hej, Maria heter jag och är en tjej som är glad och gillar humor och änglar i massor.
Pyssel och datorn tar mycket av min tid.
Och framför allt barn. Jag jobbar som barnskötare på förskola på en småbarnsavdelning och jag älskar mitt arbete.
Jag är en änglamamma till min lilla dotter Ida och jag är mamma till min underbara dotter Tilde. Familjen är mitt allt. Här på bloggen så kommer jag att dela med mig av mitt material som jag har i arbetet. Och så kommer det en liten dikt då och då också. Hoppas att ni kommer att trivas här på min blogg. Skriv gärna om ni undrar över något.
Min mail är mariaslekrum@live.se

Rosa bandet

Följ mig på facebook

Följ mig via bloglovin.

bloglovin

Lämna gärna ett tassavtryck.

Google Översätt

Facebook

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina små rum.

Inspirationbloggar

Mina nära och kära.

Räkneverk

  • besöksräknarebesöksräknare
  • free counters

Vädret i Njurunda.

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards